Last action hero ball launch

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
knutselsmurf
Real name: John

Last action hero ball launch

Bericht door knutselsmurf » 14 dec 2011, 21:40

Hallo,

Ik heb een last action hero van data east met een ball launch die blijf aangetrokken bij opstarten en ook tijdens spel :( .
Transitor en stuurtransistor is oke en diode over de spoel ook.
spoel gemeten op weerstand waarde ook oke.
het rare is dat de spoel na afvuren wel spannings vrij is volgens de multimeter en als de bal in de vertical upkicker komt weer op spanning gaat en blijft tot je de slingshot raakt en deze aanspringt ,de spanning weer weg is .
als je ball lock activeert is de spanning ook weer op op de ballshooter.
Heb de spoel nu tijdelijk los gesoldeerd en de kast speelt verder goed.
Heb nog de balltrough schakelaars en ballrelease schakelaar gemeten maar die waren goed .
Iemand een idee?

JoachimR
Real name: Joachim Reniers

Re: Last action hero ball launch

Bericht door JoachimR » 14 dec 2011, 22:57

Welke transistors heb je getest? enkel deze op het CPU bord of ook deze op het PPB bord? de ball launch transistor is normaal Q3 op het PPB bord, maar de online manual is niet al te zuiver ingescand :?
en deze word dan aangestuurd door de 2 transistors op het cpu bord.
als voor de rest de diodes (D3 en D11 op het PPB bord), de spoel en de weerstand(R3 op het PPB bord) goed zijn zou ik het bij de 7408 chip die de transistors aanstuurt zoeken.

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » 15 dec 2011, 19:28

JoachimR schreef:Welke transistors heb je getest? enkel deze op het CPU bord of ook deze op het PPB bord? de ball launch transistor is normaal Q3 op het PPB bord, maar de online manual is niet al te zuiver ingescand :?
en deze word dan aangestuurd door de 2 transistors op het cpu bord.
als voor de rest de diodes (D3 en D11 op het PPB bord), de spoel en de weerstand(R3 op het PPB bord) goed zijn zou ik het bij de 7408 chip die de transistors aanstuurt zoeken.
transistors allen getest spoel goed diodes goed en weerstand ook ok,het stuur ic zat ik ook aan te denken .
was vrijdag in de kast aan het meten terwijl deze in een spel zat of er schakelaars bleven hangen,en de spanning van de ballshoot spoel afging,en zo ineens werkte hij weer zoals het hoort ,opnieuw opgestart en hij deed het gewoon weer.
volgende dag weer aan gezet en hij starte perfect op, geen rare fratsen en zo uit het niets .
was de storing er weer :( .
ik blijf het vreemd vinden

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » 08 jul 2012, 21:31

Heb het projectje maar weer eens opgepakt ,heb net de 7804 vervangen maar nog steeds het zelfde meet resultaat .
Heb de spoel nog steeds los liggen dit i.v.b.met kans op schade aan spoel en transistors.
misschien dat ik de dioden aan de switchen eens moet nameten of hier iets defect is en zo rare dingen met de balllaunch doet.
iemand nog ideéen ? :?:

heb hem vanavond maar weer op de spoel aangesloten na nog diverse metingen onbelast en eigenlijk zou het moeten werken,dus spoel maar weer in gesoldeerd en het werkte dus het zal toch aan de 7804 hebben gelegen. :yahoo: :pin:

Plaats reactie