GTB Arena - Probleem met through?
- Kuroto
- Real name: Steve Gilissen
GTB Arena - Probleem met through?
Heb een Gottlieb Arena gekocht, maar er zijn wat probleempjes mee.
Het meest irritante probleem is dat de through niet goed werkt precies.
Hij geeft altijd 3 ballen tegelijk.
Als ik maar 1 bal erin steek, werkt hij wel perfect maar dan werkt de multiball natuurlijk niet.
Nu heb ik wel gezien dat de vorige eigenaar 1 van de switchen heeft vastgemaakt met een colsonbandje, zodat 'm altijd contact maakt...
Als ik hem losmaak, blijft hij 3 ballen geven.
In de switchtest werken ze allemaal.
Iemand een idee?
Bedankt alvast!
-Steve
Het meest irritante probleem is dat de through niet goed werkt precies.
Hij geeft altijd 3 ballen tegelijk.
Als ik maar 1 bal erin steek, werkt hij wel perfect maar dan werkt de multiball natuurlijk niet.
Nu heb ik wel gezien dat de vorige eigenaar 1 van de switchen heeft vastgemaakt met een colsonbandje, zodat 'm altijd contact maakt...
Als ik hem losmaak, blijft hij 3 ballen geven.
In de switchtest werken ze allemaal.
Iemand een idee?
Bedankt alvast!
-Steve
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)
- J.Verheggen
- Real name: Jasper Verheggen
Re: GTB Arena - Probleem met through?
misschien zitten de outholes op het speelveld ook wel dicht? dus dat hij al ballen 'vind' op het speelveld?
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
- Kuroto
Zitten daar ook geen switches in?
Bij de switchtest gaf hij "all switches open" toen ik 'm had losgeknipt.
Bij de switchtest gaf hij "all switches open" toen ik 'm had losgeknipt.
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)
- J.Verheggen
- Real name: Jasper Verheggen
hoe ziet je interboard connector er uit?
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
- Kuroto
Die zag er eigenlijk nog goed uit, maar kzal hem voor de zekerheid eens vervangen met die van m'n Rock.
- Kuroto
Ondertussen de interboard connector vervangen. Geen verschil.
Wat ik ook vreemd vind, is het feit dat het een 3-ball spel is.
Maar in de through zijn er maar 2 switchen. Hoe kan'm dan weten dat er 3 ballen zijn?
Als ik ballen in de through laat gaan, schiet hij ze gewoon een voor een af bij het beign van een spel.
Hier een filmpje. Wel niet letten op het feit dat ik ze er verkeerd in gooi, 't is niet simpel om u te orienteren door een schermpje van een iPhone :p
Wat ik ook vreemd vind, is het feit dat het een 3-ball spel is.
Maar in de through zijn er maar 2 switchen. Hoe kan'm dan weten dat er 3 ballen zijn?
Als ik ballen in de through laat gaan, schiet hij ze gewoon een voor een af bij het beign van een spel.
Hier een filmpje. Wel niet letten op het feit dat ik ze er verkeerd in gooi, 't is niet simpel om u te orienteren door een schermpje van een iPhone :p
In principe heb je aan twee schakelaars genoeg: één op de eerste en één op de laatste bal. Die kast zal enkel onderscheid maken tussen "alle ballen in de through -> geen bal in play" of "minstens één bal in play". Als je de software analoog schrijft, is dat geen probleem.Kuroto schreef:Wat ik ook vreemd vind, is het feit dat het een 3-ball spel is.
Volgens mij ligt het probleem bij de switch in de shooterlane.Kuroto schreef:Als ik ballen in de through laat gaan, schiet hij ze gewoon een voor een af bij het beign van een spel.
No shirt. No shoes. No pinball.
- Kuroto
Ondertussen is het probleem opgelost, met dank aan Diesel64 zijn research
Blijkbaar was er een ijzertje weg in de through, die de ballen moet tegenhouden.
Dus heb ik vandaag weer een operator hack erbij.

Werkt in ieder geval perfect, en 't steekt toch onder de apron dus geen kat die het ziet

Blijkbaar was er een ijzertje weg in de through, die de ballen moet tegenhouden.
Dus heb ik vandaag weer een operator hack erbij.

Werkt in ieder geval perfect, en 't steekt toch onder de apron dus geen kat die het ziet

Nice!
En, graag gedaan.
Zorg wel dat het goed vast zit aan het scharnier (da's niet echt duidelijk te zien op de foto), zodat het niet er uit floept door de trilling ofzo.
En best ook het hele systeem af en toe eens controleren om te zien of het geplooide staafje stevig genoeg is en na verloop van tijd niet gaat buigen of breekt ofzo.

En, graag gedaan.

Zorg wel dat het goed vast zit aan het scharnier (da's niet echt duidelijk te zien op de foto), zodat het niet er uit floept door de trilling ofzo.
En best ook het hele systeem af en toe eens controleren om te zien of het geplooide staafje stevig genoeg is en na verloop van tijd niet gaat buigen of breekt ofzo.
No shirt. No shoes. No pinball.
- Kuroto
Daar heb ik niet veel schrik voor. Ik heb fameus moeite moeten doen om dat ding te plooien :p