Dealers choice bal probleem

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Humanfly
Real name: Edwin

Dealers choice bal probleem

Bericht door Humanfly » 03 okt 2012, 11:46

Die persoon uit Zonnebeke die Dealers choice flipperkast verkoopt heeft dit probleem

"De flipperkast werkt, tis te zeggen, je kan het spel starten, dan de eerste bal spelen
Maar bij het binnenkomen van de eerste bal loopt het fout, dan legt hij de bal niet klaar voor het tweede spel, maar schakelt direct door naar 2de, 3de,4de & game over…"

hoe kan dit worden opgelost?

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Re: Dealers choice bal probleem

Bericht door Baron Shadow » 03 okt 2012, 12:06

Kijk eens of de ball in play stappenteller goed werkt.
Klinkt alsof daar wat fout mee gaat.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Humanfly

Bericht door Humanfly » 03 okt 2012, 12:32

en waar kan ik die stappenteller vinden ? :oops:

Baron Shadow

Bericht door Baron Shadow » 03 okt 2012, 15:56

Zit in het cabinet maar als je er helemaal niets vanaf weet zal het lastig zoeken zijn.
Op de site van de wipperflinkel staat wel een handleiding van em'ers vertaald uit die van pinrepair.

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Humanfly

Bericht door Humanfly » 03 okt 2012, 19:04

wow bedankt!
mooie Nederlandstalige uitleg zeg :clap:

Baron Shadow

Bericht door Baron Shadow » 03 okt 2012, 19:51

Ja dit is inderdaad een heel handige handleiding.
Mocht je echt verder willen gaan met em reparatie is ook het boek van Henk de Jager een must have.
1e wat je met bij een em'er het beste kan doen is de stekkers even schuren, daarna alle stappentellers eens handmatig bedienen en resetten (zonder stroom). kijk of ze niet stroef stappen of niet helemaal netjes resetten. zoja dan zal je ze moeten schoonmaken. en ook alle relais een handmatig bedienen.
Bij pinrepair staan tegenwoordig ook videos http://www.pinrepair.com/em/index2.htm

Humanfly

Bericht door Humanfly » 06 nov 2012, 12:28

gisterenavond kastje gaan halen voor vriendenprijsje, mens woont op 500m van mijn schoonouders :P
denk dat het het eindwerk zal worden voor mijn broerke, die elektro mechanica studeert

kast werkt nog, als je credit induwt, wordt de bal niet klaargezet om te spelen
ligt dat ook aan de stappenteller?

W.O.F
Real name: Jokke

Bericht door W.O.F » 26 feb 2013, 19:19

Misschien niet de goede plaats op het forum maar het te koop topic is dicht.

pssssssssst Humanfly
als je na 3 maand deze kast terug te koop zet,niet alleen hier(waar je het topic hebt laten sluiten) maar ook op Ebay....
je met verhalen afkomt dat de hoogste bieder ze niet komen afhalen is enz....
maar ze nu voor de derde keer nog maar is tekoop zet aan 1 euro op Ebay...
dan ben je aan het klooien man,2 x een hoogste bieder die niet langskomt en dan zeggen dat het op Ebay niet echt meer plezant is ? Niet moeilijk met zo een verkopers als u....
Goe bezig wel !
1 x verkocht aan +- 125 euro
http://www.benl.ebay.be/itm/Flipperkast ... Domain_123
1 x verkocht aan 77 euro
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... 500wt_1203
en nu nog is te koop :
Iets tekoop zetten aan 1 euro heeft zijn risico's....het is de bedoeling dat u uw laagste verkoop prijs erop zet,als er hoger geboden word des te beter voor u...
Ik zou de aanbieding laten aflopen tot het laatste en ze verkopen aan de hoogste bieder...als het uzelf of een kennis niet is natuurlijk...
De tweede hoogste bieder van uw eerste aanbieding is dezelfde als de hoogste bieder van uw tweede aanbieding...
en dan ook straf,hierboven in je eerste post spreek je van :
"Die persoon uit Zonnebeke die Dealers choice flipperkast verkoopt heeft dit probleem".
en de verkoper op Ebay is...ook uit Zonnebeke...
correct me if i'm wrong.
my god.

W.O.F
Real name: Jokke

Bericht door W.O.F » 05 mar 2013, 20:01

Spijtig dat er geen reactie kwam.
Hij is nog maar is verkocht voor 77 euro...
en wederom komt diezelfde bieder hier ook nog is op de proppen,nu is hij derde hoogste...
straf hoor. Is tweede,is eerste en nu derde,jaja.
Tchoo wat een miserie toch op Ebay met die bieders en hoogste bieders...
Hopelijk kom ik de flipper nergens meer tegen op een verkoopsite...vliegen gaat hij doen,als blijkt dat hij weer van u is.
:wait:

Hairy Otter
Real name: Noel Ramakers

Bericht door Hairy Otter » 15 mar 2013, 20:22

Deze flipper komt voorlopig niet meer te koop. Ik ben nu de gelukkige eigenaar.
Ik verbaasde me ook over de biedingen van deze veiling. Het leek inderdaad een beetje op stromannen werk, maar ik werkte ook met een stroman om de bieding te doen. Voor mij viel de prijs echter wel mee, of hij het waard is valt nog af te wachten.
Dat hij terug in topvorm komt is wel zeker. Als ik ergens aan begin laat ik dat niet meer los. Ik wil hem wel zo origineel mogelijk houden, daarom was ik al blij dat er nog geen oplap werk aan gedaan is. Ook is er nog niet begonnen aan het proberen opsporen van de gekende problemen, dat maakt het zoeken naar de echte oorzaak een stuk makkelijker voor mij.
Wat me wel opviel bij een eerste nazicht, is dat er een deel van het speelveld mist. Niet dat dat een probleem is. Ik maak voor mijn job namelijk plaatmetalen onderdelen voor de industrie. Ik ben echter op zoek naar wat detail foto's van het onderdeel. Dus als hier iemand een Dealers Choice heeft zou ik graag wat foto's ontvangen. Het gaat over de metalen afsluiting tussen de inlane en outlane.
I fix stuff myself, just to prove to myself I can.

Hairy Otter
Real name: Noel Ramakers

Bericht door Hairy Otter » 17 mar 2013, 17:44

De foto's heb ik intussen ontvangen van mijn Australische vrienden. Toch bedankt voor diegenen die reeds op zoek zouden zijn. Het onderdeel is eenvoudig na te maken.

Wat de rest van de flipper betreft is dat een ander verhaal.

Op het eerste zicht was er nog niet veel aan de kast gebeurt, maar bij een diepere inspectie moet ik mijn menig herzien. Er is toch iemand aan begonnen. En hij heeft het mes in het varken laten zitten. T'is te zeggen, het schuurpapier in de contacten ;). Dat zag ik niet zo graag. Dus nog wat verder gekeken maar alles leek me veilig. Dan de spanning erop gezet.
En inderdaad, zoals bij het ophalen belooft, alle lampjes branden. Toch de meesten. Maar na het inwerpen van 5 Bfr. gebeurde er niet veel, geen credit +, start knop werkt niet, dus flippers ook niet zoals in de beschrijving op eBay.
De flipperkast werkt, lampjes branden, alleen de ballen worden niet gegeven voor een nieuw spel.
Wanneer de bal manueel in het speelveld wordt gebracht, werken alle flippers + alle score tellers werken nog.
Als ik het spel manueel start door de juiste relais te activeren gaat er nog veel meer mis. Enkel speler 1 kan spelen, de 100 reel gaat niet vooruit maar maakt wel lawaai. En sommige targets zorgen voor een totale reset. Tot er zelfs rook uit de kopkast kwam! Spanning er toch maar afgehaald en eens gaan kijken. Schade valt mee, 1 draad weggesmolten en bij verscheidene de isolatie weg gebrand. Was toch al van plan een aantal draden te vervangen, aangezien de kabelboom al uit elkaar was gehaald en enkele draden slijtage vertoonden.

Hier vertelde de verkoper dat:
"De flipperkast werkt, tis te zeggen, je kan het spel starten, dan de eerste bal spelen
Maar bij het binnenkomen van de eerste bal loopt het fout, dan legt hij de bal niet klaar voor het tweede spel, maar schakelt direct door naar 2de, 3de,4de & game over…"
Dus het probleem is alleen vergroot. :twisted:

Het is ook moeilijk zonder schema aan een herstelling te beginnen. En ze zijn op internet gratis te vinden. Dan moet je zo'n ding ook nog kunnen lezen natuurlijk. En ze verschillen nogal wat van de huidige schema's. Toen was er nog geen ISO norm, dus elke fabrikant had zijn eigen vrije interpretatie. Al kom je met een beetje fantasie en technische achtergrond natuurlijk een heel eind.

Om een lang verhaal kort te maken, deze aankoop is voor mij als geslaagd te noemen. Het belooft een uren, dagen, waarschijnlijk maanden durend project te worden.
I fix stuff myself, just to prove to myself I can.

Plaats reactie