Popeye saves the earth probleem.

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Tjeerdsma
Real name: Jelmer

Popeye saves the earth probleem.

Bericht door Tjeerdsma » 17 dec 2012, 18:41

Hallo,

ik heb vorige week een Balley Popeye saves the earth flipperkast gekocht met een probleem.
De kast zelf ziet er erg goed uit, hier en daar wat gebruikerssporen natuurlijk maar verder ziet de automaat er dus goed uit. Maar als ik de stekker in het contact steek en de machine aanzet is het enigste wat er gebeurd een geluid.
De kast maakt 1 keer een geluid en daar houd het mee op. Geen lichten, geen beweging niks.

De zekeringen in de backbox zaten er niet in, en die heb ik nu geplaatst. Nadat de zekeringen erin zaten maakte de kast ook pas een geluid bij het omzetten van de knop.

De rode led's op de printplaten in de backbox branden wel (op 1 na) en de zekeringen springen er niet uit.
Ook de batterijen links in de backbox heb ik vervangen omdat die wat hadden gelekt maar nu weet ik niet wat verstandig is om nu te doen of te proberen om de machine op te laten starten, en hoopte dat 1 van jullie mij hier bij zou kunnen helpen.

Da Chosen
Real name: John Snel

Re: Popeye saves the earth probleem.

Bericht door Da Chosen » 17 dec 2012, 19:09

Dat de batterijen gelekt hebben is meestal niet zo een goed teken. Kijk eerst eens naar de ledjes van het cpu board. De eerste moet branden en de 2e moet knipperen. Is dat niet het geval dan heeft de lekkage voor een probleem gezorgd en zal de cpu gerepareerd moeten worden.
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,

Tjeerdsma
Real name: Jelmer

Bericht door Tjeerdsma » 18 dec 2012, 15:47

Ik zie in ieder geval geen 1 ledje knipperen.
Zal de led die helemaal niet brand, dan degene zijn die zou moeten knipperen?

En is de cpu makkelijk te repareren/vervangen?

aquasat
Real name: Ollivier

Bericht door aquasat » 18 dec 2012, 19:18

Meet eens alle Test punten na op het power board.
Als deze ok zijn kan je dit al uitsluiten.
Er staat telkens bij hoeveel V je moet hebben.
TAF

Kuroto
Real name: Steve Gilissen

Bericht door Kuroto » 18 dec 2012, 19:20

de LED die aanblijft geeft aan dat er 5V op het bord toekomt.
Als je de kast aanzet moet je de 2de LED eens in 't oog houden.
Soms flikkert deze een paar keer bij het opstarten.
Door het aantal keer te tellen dat hij flikkert kan je ook al een basis-diagnose doen.

Probeer ook eventjes de ASIC eens voorzichtig aan te duwen. Dat is die vierkante IC in het midden van het bordje, in de bruine houder. Ik zeg niet dat dit helpt, maar bij een Getaway die ik hersteld heb, zat die ook wat los om een of andere reden. You never know ;)

Zie je iets van zuurschade op het bordje bij de batterijhouder?
Het zou kunnen dat er een paar componenten zijn aangetast, of dat er een paar baantjes zijn weggevreten.
Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)

Plaats reactie