outhole probleem
-
- Real name: edwin
outhole probleem
hallo mijn speak easy van bally heeft een probleem als ik de kast aanzet word het outholerelais direkt aangetrokken ik heb toen transistor q4 vervangen ik heb er een andere outhole relais opgezet en wat denkt u weer q4 kapot toen ik de rest van de relais in de kast teste op het speelveld deden ze het allemaal tot ik de rechter slingshot activeerde dit relais bleef ook aangetrokken staan met als gevolg dat q10 leterlijk in brand vloog werken deze 2 spoelen op de een of andere manier samen ik bedoel als er ergens sluiting zou zitten wie heeft er een idee war ik het zoeken moet groeten ed
- J.Verheggen
- Real name: Jasper Verheggen
Re: outhole probleem
kijk eerst eens of het niet ligt aan een contact dat dichtstaat
vaak zijn ook bij dat bord waar het brandje woedde (solenoidbord) broddelige reparaties uitgevoerd (kijk er maar eens achterop) soldeer meteen de stekkers op dat bord allemaal door als je hem eruit haalt om die transistoren te vervangen, controleer alle contacten of ze open staan, en je moet goed zitten!

Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
-
ik denk niet dat het aan contacten ligt de outhole laat als hij geactveerd word het roulettewiel draaien en dit wiel blijft niet hangen als ik de slingschot met de hand actveer doet het geluid het wel geluid blijft dus niet hangenook met een andere solenoiddriver board ben ik de q4 en q10 verloren ben dus wel een beetje huiverig om weer 2 tip 102 eransistors te verspelen bedankt voor u snelle reactie groeten ed
-
- Real name: Ben Boogaard
Stekkers los laten en even doormeten wat de uitgang op de spoelendriver doet. Kan natuurlijk ook voor de transistor zitten.
Je kan ook perongeluk de draden op de spoel verkeerd om hebt zitten.
Je kan ook perongeluk de draden op de spoel verkeerd om hebt zitten.
-
op het driverboard meet ik op de uitgaande pin dus de pin die naar de outhole gaat een waarde van oo25 op mijn ohmmeter naar massa zegt dit jullie iets alvast bedankt
-
- Real name: Ben Boogaard
Is lastig meten met een multimeter...... Ohm is iig niet de goede stand...
Je kan op diodestand wel de transistors doormeten.
Ik gebruik meestal een ledtester daarmee kan je snel diagnose stellen.
Je kan op diodestand wel de transistors doormeten.
Ik gebruik meestal een ledtester daarmee kan je snel diagnose stellen.
Code: Selecteer alles
Turn the game off.
On the component side of the board, put the black lead of your meter on the metal tab
of a driver transistor.
Put the red lead of your meter on the center lead of a transistor. Your meter should
read zero.
Put the red lead of your meter on either outside lead of a transistor one at a time. Your
meter should read in the .4 to .6 volt range.
Put the red lead of your meter on the other outside lead of the transistor. Your meter
should again read in the .4 to .6 volt range.
If your meter reads anything outside the .4 to .6 range, replace that transistor.
-
toch de gok gewaagt en er nog een nieuwe q4 ingesoldeerd en hij doet het weer misschien een slechte transistor gehad bedankt voor de uitleg hoe je een transistor juist doormeet voor het volgende probleem open ik een nieuwe toppic bedankt voor jullie hulp