Goldcap op mpu, zijn er nadelen?
Goldcap op mpu, zijn er nadelen?
Op mijn NBA fastbreak wil ik ofwel een goldcap, ofwel een externe batterijhouder plaatsen.
Aangezien ik toch de soldeerbout moet bovenhalen ben ik van plan om er een goldcap in te plaatsen.
Zijn er hier nadelen aan?
Heeft dit invloed op de verkoopwaarde van de kast?
Aangezien ik toch de soldeerbout moet bovenhalen ben ik van plan om er een goldcap in te plaatsen.
Zijn er hier nadelen aan?
Heeft dit invloed op de verkoopwaarde van de kast?
TAF
Re: Goldcap op mpu, zijn er nadelen?
Tegen mij is verteld dat je de kast maandelijks moet gebruiken omdat anders de goldcap "leeg" is.
- J.Verheggen
- Real name: Jasper Verheggen
leuk plan, gaat alleen niet werken met kasten die vroeger batterijen hebben gehad, een goldcap moet "opgeladen" worden, en dat kan een wpc kast dus niet.... en het Ram geheugen van moderne kasten trekken een goldcap al na een dag leeg, dus veel zin zou het niet hebben.
Goldcapjes zijn prima vervangers voor kasten waar vroeger die enkele gele/rode/groene/witte accu in zat, denk aan de eerste solidstate kasten van bally, williams et al.
maand... ligt aan het merk van je Ram, toshiba vreet stroom 5101, philips is al wat zuiniger, doen het zo 5 maanden
Goldcapjes zijn prima vervangers voor kasten waar vroeger die enkele gele/rode/groene/witte accu in zat, denk aan de eerste solidstate kasten van bally, williams et al.
maand... ligt aan het merk van je Ram, toshiba vreet stroom 5101, philips is al wat zuiniger, doen het zo 5 maanden
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
Thx,
Nog wat verder gezocht en het blijkt wel mogelijk te zijn maar uw aangehaalde punten zijn natuurlijk correct.
http://tuukan.fliput.net/goldcap_en.html
Hier waarschuwen ze ook voor de rams die meer verbruiken.
Zal dan maar een externe houder plaatsen.
Nog wat verder gezocht en het blijkt wel mogelijk te zijn maar uw aangehaalde punten zijn natuurlijk correct.
http://tuukan.fliput.net/goldcap_en.html
Hier waarschuwen ze ook voor de rams die meer verbruiken.
Zal dan maar een externe houder plaatsen.
TAF
-
- Real name: Anthony
Yups, gaat niet werken op een NBA, dit is wpc95. Er zijn een paar WPC kasten waarbij dit kan, ik weet dat een guligans island een gold cap kan hebben.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Ik doe standaard een remote battery holder als ik zoiets vervang.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- J.Verheggen
tja, goldcaps 'kunnen' natuurlijk wel, maar ik raad het gewoon ten sterkste af, mooiste oplossing is een externe houder met een flinke afstand tot de printen. De ferrorams waren helemaal geweldig, maar die zijn op in de gehele wereld, en komen ook dus niet meer
(

www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
- Hurricane
- Real name: Koen Lemoine
Ik heb eens enkele Dallas1230y en 1220y nonvolatiles op de kop kunnen tikken. De 1220y's steken in mijn Fire, Badcats en Space spacestation, de 1230y steken in mijn Ft, Hurricane en Bop. Ik heb zelfs een 1230y in mijn mr and mrs pacman zitten wel via adapterprintje. Op mijn andere bally's/Stern en de Fire power zit een cr2032 batterij.
De 1230y is complatible met de ms6264 u6 op wpc, de 1220y met de 6116 u25 op sys 11.
Nadelen van een nv ram: duur en werken maar +- tien jaar.
De 1230y is complatible met de ms6264 u6 op wpc, de 1220y met de 6116 u25 op sys 11.
Nadelen van een nv ram: duur en werken maar +- tien jaar.
- J.Verheggen
tja, duur? als je 10 jaar lang elk jaar de batterijen vervangt ben je duurder uit.... en een reparatie van een ondergekotst bordje (als het nog mogelijk is) loopt zo in de 200 euro....
bally/stern/williams/gottlieb/zaccaria/playmatic en dergelijke vroege solidstates doen het allemaal geweldig op een goldcap, kosten zijn te verwaarlozen, en scheelt een hoop kopzorgen.
bally/stern/williams/gottlieb/zaccaria/playmatic en dergelijke vroege solidstates doen het allemaal geweldig op een goldcap, kosten zijn te verwaarlozen, en scheelt een hoop kopzorgen.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
En je mag de kosten van de batterijen ook niet volledig rekenen als je ze ieder jaar vervangt.
Eens uit de kast gaan ze in andere toestellen zoals afstandsbedieningen of speelgoed.
Ik zal me een paar batterij houders aanschaffen.
Eens uit de kast gaan ze in andere toestellen zoals afstandsbedieningen of speelgoed.
Ik zal me een paar batterij houders aanschaffen.
TAF
- Real name: Jos Deboosere
- Contacteer:
Weer iets bijgeleerd!
Bedankt!
Bedankt!
A Twix a day, keeps the anorexic away !!!
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Zou het niet overdreven zijn om die batterijen jaarlijks te vervangen? Een goede Duracell geeft zijn maximale levensduur op de batterij aan en meestal zijn die volgens die datum toch wel enkele jaren gegarandeerd houdbaar.
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Ik heb net een lekkende duracell achter de rug van 1,1 jaar oud. Je zou bijna denken dat ze op de 1 of andere manier toch wat spanning teruggeleverd krijgen zodat ze kapot gaan.
- Kuroto
- Real name: Steve Gilissen
Ik heb hier een aantal batterijhouders klaargemaakt met een diode in serie. Op die manier kan er niks terugvloeien van elektriciteit naar de batterijen toe. Zeker gottliebs laden de batterij op. En voor die 2 cent dat een diode kost moet je het ook niet laten 

Gameroom: WWFRR // BK2K // ROCK // ARENA // HOLLYWOOD HEAT // Sega NAOMI Universal Cabinet (MAME)
- J.Verheggen
system 80 is gemaakt met een accu, en laad dus op....
duracell is gewoon de grootste commerciële rommel die er bestaat, lekken het snelst, en zijn echt niet zo sterk. probeer eens varta of powerplus, kosten de helft en lekken een stuk minder.
Ikzelf zet op de batterijen de datum, en zet het op de kalender, elk jaar gaan bij alle kasten er nieuwe batterijen in.
duracell is gewoon de grootste commerciële rommel die er bestaat, lekken het snelst, en zijn echt niet zo sterk. probeer eens varta of powerplus, kosten de helft en lekken een stuk minder.
Ikzelf zet op de batterijen de datum, en zet het op de kalender, elk jaar gaan bij alle kasten er nieuwe batterijen in.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
- Richard Baan
- Contacteer:
Ik wacht tot de tijd verkeerd gaat lopen en vervang ze dan.
Overigens doe ik ook de remote batteryholder in een plastic zakje. Mocht het dan toch gaan lekken....
Overigens doe ik ook de remote batteryholder in een plastic zakje. Mocht het dan toch gaan lekken....
- J.Verheggen
das ook een manier... vaak doe ik voor klanten een lang snoer er aan en plaats hem achterop de kopkast, maakt het niet uit of ie lekt
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
- Hurricane
- Real name: Koen Lemoine
Beroeps halve gebruiken wij duracel batterijen in onze lampjes op de helmen. Mijn conclusie: Duracel inderdaad lekkende rommel.
@ Richard goede tip van dat zakje.
@ Richard goede tip van dat zakje.
-
- Real name: Timmy
zijn herlaadbare batterijen een oplossing? kunnen deze ook lekken? of beter niet?
Arcades:MK II Mame, MK I,II,UIII,IV in switcher, KI I,II in switcher, Terminator 2, Revolution X
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9
Pinball:T2, TOM Gold, IJ(wms), POTC, AFM, AC/DC(prem), LOTR, SW(DE), STTNG, MMLE
Out:
SF2,TMNT,BW,DH,JP, Silverball V9
- Richard Baan
- Contacteer:
Oplaadbaar kan zeker lekken. Bally heeft ze op de MPU. En als ik zie hoeveel MPU's daar door accuzuur kapot zijn gegaan...
- J.Verheggen
oplaadbaar lekt 2 maal zo hard....
gewoon Of een externe batterij houder OF een goldcap....
ik zie elk jaar over de 200 printen met zware corrosie door die rommel... en ik snap persoonlijk niet waarom mensen ze er op houden "origineel geblaat" ja de kast is ontworpen om na 2 jaar de kliko in te gaan, kon de ontwerpers een zorg zijn of de batterijen gingen lekken....
gewoon Of een externe batterij houder OF een goldcap....
ik zie elk jaar over de 200 printen met zware corrosie door die rommel... en ik snap persoonlijk niet waarom mensen ze er op houden "origineel geblaat" ja de kast is ontworpen om na 2 jaar de kliko in te gaan, kon de ontwerpers een zorg zijn of de batterijen gingen lekken....

www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
-
- Real name: Ben Boogaard
Hoop tekst, gaan we niet allemaal doorlezen.
Ferrorammen (FM-1608) zijn leuk. Wel lastig te vinden. Retentie van 99 jaar ofzo en geen interne batterij.
De andere oplossingen met ingebouwde batterij hebben een livespan van 10 jaar (ook redenlijk)
Simpelste is een externe batterijhouder. Koop geen duracell! Dit zijn zuurbommen, gaan lang mee, maar lekken binnen no time. Batterijen van de IKEA of LIDL zijn uitstekend, en zijn ze op, dan wordt het tijd ze te vervangen!
Goldcaps heb ik alleen maar ruzie mee!!! Moeten lang opladen en zijn snel leeg. Met de oudere Williams kasten kom je helemaal in de knoop!
Ferrorammen (FM-1608) zijn leuk. Wel lastig te vinden. Retentie van 99 jaar ofzo en geen interne batterij.
De andere oplossingen met ingebouwde batterij hebben een livespan van 10 jaar (ook redenlijk)
Simpelste is een externe batterijhouder. Koop geen duracell! Dit zijn zuurbommen, gaan lang mee, maar lekken binnen no time. Batterijen van de IKEA of LIDL zijn uitstekend, en zijn ze op, dan wordt het tijd ze te vervangen!
Goldcaps heb ik alleen maar ruzie mee!!! Moeten lang opladen en zijn snel leeg. Met de oudere Williams kasten kom je helemaal in de knoop!
- J.Verheggen
oudere williams knal ik nooit een goldcap op, kan wel, maar die doen het beter op een externe batterij houder zoals Ben al zegt

www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
- knutselsmurf
- Real name: John
Toen ik mijn radical kocht zag ik dat er nog batterijen van duracell in zaten die
7 jaar over de datum waren, maar ze zijn nooit gaan lekken.
Ik gebruik nu overal duracell in en nog nooit problemen gehad.
7 jaar over de datum waren, maar ze zijn nooit gaan lekken.
Ik gebruik nu overal duracell in en nog nooit problemen gehad.
- J.Verheggen
komt omdat de kast waarschijnlijk altijd aan stond.
Ik zie meer dan 30 zware verzuurde WPC cpu's per jaar, en ALTIJD zijn het duracells... geen uitzondering....
maar geen probleem als je er zelf bij zweert toch? Ik ga echt niet zeggen wat mensen in hun kasten moeten steken, ik geef alleen maar mijn ervaring met verschillende merken batterijen (net als Ben, die toch wel een redelijke hoeveelheid kasten onder zijn hoede heeft)
Ik zie meer dan 30 zware verzuurde WPC cpu's per jaar, en ALTIJD zijn het duracells... geen uitzondering....
maar geen probleem als je er zelf bij zweert toch? Ik ga echt niet zeggen wat mensen in hun kasten moeten steken, ik geef alleen maar mijn ervaring met verschillende merken batterijen (net als Ben, die toch wel een redelijke hoeveelheid kasten onder zijn hoede heeft)
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl