F14 System11A Display Issue

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
taito6581
Real name: Peter Smets
Contacteer:

F14 System11A Display Issue

Bericht door taito6581 » 08 mar 2013, 09:20

De MPU op de F14 is hersteld van batterijschade en doet het prima, enkel de display is nog steeds niet wat het moet zijn.

Player 1, 3 en 4 zijn meetstal OK (maar niet altijd - hangt van de stand van Jupiter tegenover Venus af wanneer je hem aanzet)
Player 2 toont altijd garbage of teveel of te weinig characters.

Afbeelding

Afbeelding

De display zelf is OK, in de Space Station werkt de F14 display prima en de Space Station display in de F14 geeft exact dezelfde issue - ook de flatcable is mee verhuisd.

Dus het issue moet op de MPU zitten, ik heb alleen geen idee waar.

Hints / Inzichten zijn welkom.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

diesel64
Real name: Kristof

Re: F14 System11A Display Issue

Bericht door diesel64 » 08 mar 2013, 09:24

Ja, da's dus niet meer te herstellen hé. Je zal die F14 moeten verkopen aan mij aan een prijs die ruim onder de marktwaarde ligt. :whisling:

(En terzijde kan je ook even kijken naar het circuit op de MPU dat de display informatie uitstuurt. Dat zit helemaal bovenaan op de MPU en is zeer gevoelig voor batterijschade. Het zit net onder de connector van de ribbon cable. Ik verdenk vooral die gele/oranje weerstands-condensator rijtjes. Hoe zien die eruit? En is de connector header van de ribbon cable niet geoxideerd? Zijn de soldeerpunten van die connector header aan de onderkant van het bord nog in orde?)
No shirt. No shoes. No pinball.

taito6581
Real name: Peter Smets
Contacteer:

Bericht door taito6581 » 08 mar 2013, 09:34

die gele weerstanden zien er vooral geel en stoffig uit. de oxidatie was "naar rechts" gelopen ter orientatie wanneer de mpu in de kast hangt dus rond de zone van de 3 status ledjes is een heel pak werk verricht. naar boven toe niet zometeen iets gemerkt maar kan het eens bekijken. ik neem aan dat die gele weerstand-dingen vrij easy te vervangen zijn en kwaad gaat dat zowiezo nooit kunnen ?
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

J.Verheggen
Real name: Jasper Verheggen

Bericht door J.Verheggen » 08 mar 2013, 10:19

ik weet het......
vervang de stekker van het display op het bord eens (die pennen dus, niet de kabel) .. ik heb iets dergelijks ook gehad.... en inspecteer de lijnen die onder de batterijhouder zaten nog eens extra (daar lopen de display bussen) had ik bij een spacestation, deed display ook raar, had ooit iemand de batterijen eruit gehaald met een schroevendraaier en daar 1 spoortje doorgehaald..(zag ik pas na verwijderen houder).. GRRRRR...
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

J.Verheggen
Real name: Jasper Verheggen

Bericht door J.Verheggen » 08 mar 2013, 10:20

btw het schadelijkst van corrosie is de damp, en die komt echt overal..
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Plaats reactie