Big town Playmatic

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
knutselsmurf
Real name: John

Big town Playmatic

Bericht door knutselsmurf » 02 jul 2013, 22:23

Bij mijn big town flikkeren een aantal van de segmenten in verschillende display's sinds ik er nieuwe roms met nr 2716 in heb welke is omgejumperd zodat deze functioneert als een 2708.
Nu is het zo dat mijn maat Johan van althuis de vcc heeft gemeten en deze op 10,45 volt zat en deze naar ik meen op 12 volt moet staan.

En de lampjes naast de displays die de player aangeeft staat ook steeds te knipperen tussen 1 en 3.

Als ik de machine in test heb gezet en ik start hem daarna op dan wordt het relais van de knocker, de droptargets en de outhole iedere keer bekrachtigd en staat de boel te springen en te klapperen.
als ik de roms er even uit heb gehaald en ze dan weer terug stop start de machine gewoon normaal op.

wat kan ik hier aan doen?
iemand een idee?

mvg John

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Re: Big town Playmatic

Bericht door HarrieD » 03 jul 2013, 13:03

IC voetjes schoonmaken waar je de roms in hebt gestoken. Ik heb het vermoeden dat toen de oude roms er nog in zaten er wel goed contact gemaakt werd. Met de nieuwe roms gaat het kennelijk een stuk lastiger.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » 03 jul 2013, 16:03

HarrieD schreef:IC voetjes schoonmaken waar je de roms in hebt gestoken. Ik heb het vermoeden dat toen de oude roms er nog in zaten er wel goed contact gemaakt werd. Met de nieuwe roms gaat het kennelijk een stuk lastiger.
De kast gaf aan door tellen in het match display dat rom b stuk was,hierna heeft mijn maat Johan ergens andere roms weten te regelen en geplaatst op voetjes waar de om jumeringen tussen zitten.
waar de programma,s van ipdb afkomen.

Kast is wel twee jaar buiten gebruik geweest,maar tussendoor wel steeds wat geprobeerd met roms wisselen e.d. dat het mij voorstaat dat de voetjes wel schoon moeten zijn door het wisselen,toch? :shock:
zal het niet wat anders zijn wat ik over het hoofd zie :?:

p.s. heeft er hier iemand toevallig nog schema's van deze machine liggen?

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » 04 jul 2013, 22:02

Niemand?

J.Verheggen
Real name: Jasper Verheggen

Bericht door J.Verheggen » 05 jul 2013, 07:22

http://www.flippers.be/playmatic/index.html

google doet wonderen.
niemand reageerd omdat niemand hier (vermoed ik) enige interesse of kennis heeft van playmatic.

controleer eerst eens het voedingsgedeelte, ik heb vaak gezien bij playmatics dat er problemen waren bij het zekeringsgebeuren, en kijk de plaat links van de cpu eens na, dus gedesoldeerde connectoren ect ect.
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

J.Verheggen
Real name: Jasper Verheggen

Bericht door J.Verheggen » 05 jul 2013, 07:23

ps, mocht je ervoor terugdeinzen om nieuwe voeten te steken, dan mag je mij altijd een pm'etje sturen
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

knutselsmurf

Bericht door knutselsmurf » 05 jul 2013, 20:36

bedankt voor je reactie, ik zal eens naar de voedingsspanning en het decoderbord kijken.

fijn dat je het aanbiedt, maar ik denk dat dat me nog wel zelf lukt ;)

mvg John

Plaats reactie