ToM heeft rare manieren.
ToM heeft rare manieren.
Zo,speelde net een potje en mijne ToM doet opeens zeer raar.
hij begint bv al zijn keuze te maken met wat ik neem als start shot ( illusion / clock / bonus X enz... ) zonder dat ik iets doe, de bal vliegt de schooter lane in en hij maakt zijn keuze.
af en toe midden in het spel begint hij zomaar wat punten te geven, met ieder keer het geluid zoals je tegen de kist zou schieten.
vervolgens als ik Theatre compleet heb keurt hij hem soms zo maar goed, zonder dat ik in de kist moet schieten.
daarnet registreerde hij ook de aankomende shots niet meer aan de kist. en draaide de kist naar zijn positie van zijn magneet, ondertussen dat ik geen multiball kan starten of midnight madness start.
mij lijkt het alsof de problemen van de eddy sensor komen.
maar ik wil het 100% zeker zijn voor ik deze vervang of dergelijken.
hij begint bv al zijn keuze te maken met wat ik neem als start shot ( illusion / clock / bonus X enz... ) zonder dat ik iets doe, de bal vliegt de schooter lane in en hij maakt zijn keuze.
af en toe midden in het spel begint hij zomaar wat punten te geven, met ieder keer het geluid zoals je tegen de kist zou schieten.
vervolgens als ik Theatre compleet heb keurt hij hem soms zo maar goed, zonder dat ik in de kist moet schieten.
daarnet registreerde hij ook de aankomende shots niet meer aan de kist. en draaide de kist naar zijn positie van zijn magneet, ondertussen dat ik geen multiball kan starten of midnight madness start.
mij lijkt het alsof de problemen van de eddy sensor komen.
maar ik wil het 100% zeker zijn voor ik deze vervang of dergelijken.
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Re: ToM heeft rare manieren.
Idd je eddy sensor ligt aan de oorzaak van dit alles.
Eddy sensor gewoon afregelen.
Soms is een slechte connectie van het kabeltje tussen de sensorprint en het pcb'tje die erbij hoort de oorzaak.
Soms beweegt de potmeter door de trillingen een tikje en is hij daardoor ook niet meer correct qua instellingen.
Eddy sensor gewoon afregelen.
Soms is een slechte connectie van het kabeltje tussen de sensorprint en het pcb'tje die erbij hoort de oorzaak.
Soms beweegt de potmeter door de trillingen een tikje en is hij daardoor ook niet meer correct qua instellingen.
IFPA Country Director Belgium
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Idd meestal slecht contact aan de connector. Eens goed zuiver maken lost dit meestal op. Drastischer is om de connector er vantussen te halen en de draadjes rechtstreeks aan het bordje te solderen. Niet meer origineel en dit maakt het moeilijker om het bordje uit de kast te nemen, maar wel gegarandeerd geen slecht contact meer.
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Dat is echt de enige manier om permanent van dit probleem af te zijn. BIj mij kwam deze storing ook steeds terug en dit is erg vervelend omdat ook je high score lijst er op een gegeven moment mee om zeep wordt geholpen omdat je neefje van 9 jaar de kast aanzet en deze gewoon punten kan gaan tellen als de bal nog in de shooter lane ligt...yorkie schreef:Drastischer is om de connector er vantussen te halen en de draadjes rechtstreeks aan het bordje te solderen. Niet meer origineel en dit maakt het moeilijker om het bordje uit de kast te nemen, maar wel gegarandeerd geen slecht contact meer.
Snel oplossen dus

Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Mario
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Klopt. draadjes solderen aan de print. Die connector is de oorzaak van de problemen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
wel ik heb eerst de eddy terug bij geregeld, werkte weer goed voor een paar potjes.
blijkbaar is de regel knop ( of hoe je het ook moet noemen ) wat versleten na enkele potjes spelen stond die weer niet volledig juist, wss dus door trillingen.
ik heb hem juist gezet en er een druppelke lijm op gedaan. terug een paar potjes met wat hevig duwen enz... lijkt zo goed te blijven.
maar toch eens gekeken naar die connector en ja idd, echt vast zit dat ding toch ook niet, precies of dat de connector niet echt de juiste is voor op dat bordje.
nu ik ga nog een paar potjes spelen deze week, en kijken wat hij doet.
maar het is idd niet leuk om zo te spelen want opeens krijg je soms zo simpelweg wat miljoenen bij zonder iets te doen.
blijkbaar is de regel knop ( of hoe je het ook moet noemen ) wat versleten na enkele potjes spelen stond die weer niet volledig juist, wss dus door trillingen.
ik heb hem juist gezet en er een druppelke lijm op gedaan. terug een paar potjes met wat hevig duwen enz... lijkt zo goed te blijven.
maar toch eens gekeken naar die connector en ja idd, echt vast zit dat ding toch ook niet, precies of dat de connector niet echt de juiste is voor op dat bordje.
maar het is idd niet leuk om zo te spelen want opeens krijg je soms zo simpelweg wat miljoenen bij zonder iets te doen.
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Het probleem is niet dat de potmeter door trillingen verloopt, maar dat de stekker dermate slecht contact maakt dat de weerstand van de stekker varieert (mede dankzij trillingen). Deze variabele weerstand opgeteld bij je potmeter geeft de wisselende problemen. Vastlijmen van de potmeter zal je problemen dan ook niet oplossen vrees ik, maar alleen erger maken: nu kun je namelijk de variatie van de stekker niet meer corrigerenrebelish schreef: ik heb hem juist gezet en er een druppelke lijm op gedaan. terug een paar potjes met wat hevig duwen enz... lijkt zo goed te blijven.

Het solderen van de draden haalt de variabele factor uit het geheel. Daarna is het nog een kwestie van éénmaal je potmeter instellen en spelen maar

Groetjes,
Mario
Mario
hmmm
ok deze nammidag eens kijken om dat dan vast te solderen en hopen dat ik er niet te veel lijm heb op gedaan :p

- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
De potmeter verloopt helemaal niet. Sterker nog: de elektronische printjes (die elektronisch de potmeter elke keer weer instellen bij opstarten) hebben precies hetzelfde probleem.
Draadjes aan de print solderen geeft een goede oplossing.
Draadjes aan de print solderen geeft een goede oplossing.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
Ok, ik heb dus de draadjes meteen an de print gesoldeerd, en de potmeter terug afgeregeld.
Ondertussen een 10 tal potjes neergezet en ik heb het probleem niet meer gehad.
Maar ik heb nu heel veel airballs, ik heb eindelijk eens mijn revisie kit voor de flippers geplaatst en nu heb ik veel last van airballs.
Der is altijd wel iets met die kasten
Ondertussen een 10 tal potjes neergezet en ik heb het probleem niet meer gehad.
Maar ik heb nu heel veel airballs, ik heb eindelijk eens mijn revisie kit voor de flippers geplaatst en nu heb ik veel last van airballs.
Der is altijd wel iets met die kasten

Nagel op de kop !rebelish schreef:Der is altijd wel iets met die kasten

*** Q is good for you !! ***