TAF magneetprobleem
- philip van beirs
- Real name: Philip VB
TAF magneetprobleem
heb vorige week bij een handelaar in NL op een TAF gespeeld en merkte daarbij op dat de magneten op het speelveld enorm sterk waren en verschoot van het baleffect wanneer de magneten in werking waren dit in vergelijking met mijn TAF waarop ik zeer weinig magneetpower heb ...
heb in de solenoid test de magneten getest en ze werken alle 3; de rechtse is enorm zwak...
wat kan hier aan gedaan worden?
bedankt
heb in de solenoid test de magneten getest en ze werken alle 3; de rechtse is enorm zwak...
wat kan hier aan gedaan worden?
bedankt
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Re: TAF magneetprobleem
Kan aan de spanning liggen (te laag voltage) of aan de magneet zelf.
Snelste om dat zelf te testen is die zwakke magneet op een andere plaats monteren en zien of het probleem mee verplaatst.. indien ja dan eens een nieuwe kopen en zien of die veel sterker is.
Van waar ben je ? Denk dat ik nog zo'n type magneet heb liggen dat je eventueel kan lenen om te testen..
Snelste om dat zelf te testen is die zwakke magneet op een andere plaats monteren en zien of het probleem mee verplaatst.. indien ja dan eens een nieuwe kopen en zien of die veel sterker is.
Van waar ben je ? Denk dat ik nog zo'n type magneet heb liggen dat je eventueel kan lenen om te testen..
- philip van beirs
PM sent
bedankt al
bedankt al
-
- Real name: Anthony
Kan miss ook komen door je power driver bord. Als deze op zijn einde aan gaat en gereviseerd dient te worden kan het zijn dat je spanning in zakt en dus je magneet minder sterk is.
- philip van beirs
power driver board; volgens mij is dit de print die de magneten aanstuurd , vraag is hoe test je zoiets....
heb de foto hier gepost http://www.freebits.nl/images/997TAF20.jpg
mvg
heb de foto hier gepost http://www.freebits.nl/images/997TAF20.jpg
mvg
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Je kan toch gewoon de connector van één van de twee magneten omwisselen onderaan het speelveld bij de magneten zelf? Verhuist het probleem mee, dan ligt het aan de aansturing. Blijft het probleem op dezelfde plaats, dan ligt het aan de magneet.
IFPA Country Director Belgium
-
- Real name: Anthony
Dat kan goed die print zijn, maar die print krijgt ergens zijn spanning van. Deze komt van het PDB af via bruggelijkrichters en condensatoren.
Testen hiervan is moeilijk. Als je CPU vaker reset/uitvalt, reset bij aansturen van veel spoelen tegelijk (Multi ball) of weinig kracht op de spoelen.
Testen hiervan is moeilijk. Als je CPU vaker reset/uitvalt, reset bij aansturen van veel spoelen tegelijk (Multi ball) of weinig kracht op de spoelen.
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Even meedenken met dit probleem. Eerlijk gezegd ken ik de TAF kast niet, en wist niet dat er magneten in zitten, maar soit. Een blik op dat plaatje en jouw probleemstelling laat me het volgende denken:
Het printje op jouw geposte plaatje zijn eindtrappen. Ik vermoed dat deze de magneten aansturen, ook gezien het feit dat het er 3 zijn. Je zegt dat de rechter magneet zwak ik. Zoals ik kan zien zit de print aan de linkerkant van het speelveld, hetgeen betekent dat de aanvoer naar de magneten van de print, naar de linker magneet, naar de midden magneet en dan naar de rechter magneet gaat. En dan bedoel ik die roze draad. Omdat de magneten wel allemaal nog werken denk ik niet dat er een transistor defect is.
Mijn conclusie: loop die roze draad eens na en kijk of die wellicht ergens een slechte soldering heeft.
Het printje op jouw geposte plaatje zijn eindtrappen. Ik vermoed dat deze de magneten aansturen, ook gezien het feit dat het er 3 zijn. Je zegt dat de rechter magneet zwak ik. Zoals ik kan zien zit de print aan de linkerkant van het speelveld, hetgeen betekent dat de aanvoer naar de magneten van de print, naar de linker magneet, naar de midden magneet en dan naar de rechter magneet gaat. En dan bedoel ik die roze draad. Omdat de magneten wel allemaal nog werken denk ik niet dat er een transistor defect is.
Mijn conclusie: loop die roze draad eens na en kijk of die wellicht ergens een slechte soldering heeft.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
- wimpinball
- Real name: wim van roey
Doe de test zoals David het vertelt .
Zo weet je direct of het aan de magneet ligt of niet .
Blijft dezelfde magneet dezelfde fout doen , ligt het aan de magneet .
Is de andere magneet nu zwak ligt het aan de sturing of heb je slechte solderingen op het printje .
Succes en laat maar iets weten wat de testen doen .
Succes
Zo weet je direct of het aan de magneet ligt of niet .
Blijft dezelfde magneet dezelfde fout doen , ligt het aan de magneet .
Is de andere magneet nu zwak ligt het aan de sturing of heb je slechte solderingen op het printje .
Succes en laat maar iets weten wat de testen doen .
Succes
- philip van beirs
bedankt allemaal al; weet wat ik moet doen nu.
ik post hier terug als ik het probleem opgelost heb
@Wim bedankt om zo snel mijn totan te komen nazien.
ik post hier terug als ik het probleem opgelost heb
@Wim bedankt om zo snel mijn totan te komen nazien.