wcs '94: check diverter bij opstarten

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

wcs '94: check diverter bij opstarten

Bericht door Cenobyte » 05 okt 2013, 17:45

Vandaag mijn WCS '94 weer helemaal in elkaar gezet na deze te hebben geshopped en hij is mooi geworden!

Ik zit alleen met een rare foutmelding als ik de kast aan zet: "Check ramp diverter". Het rare is dat de ramp diverter het gewoon prima doet. Wat ook vreemd is, is dat er geen switch is die de positie van de diverter controleert, dus HOE weet de kast in hemelsnaam dat er iets mis is met de diverter??
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Re: wcs '94: check diverter bij opstarten

Bericht door Richard Baan » 05 okt 2013, 18:14

Het zal eerder een contact zijn wat niet geregistreerd wordt als de diverter actief is.
Dus als hij normaal naar rechts gaat, en met de diverter naar links, verwacht de kast een contact waar de bal dan uit komt.

En aangezien dit na een shopjob is gebeurd denk ik als eerste aan een connector die nog los hangt onder het speelveld. Misschien een contactje wat aan de ramp zit, en onder het speelveld met een connector is verbonden.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Cenobyte
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 05 okt 2013, 18:19

Ik heb de hele diverter assembly bekeken en er is nergens een switch te bekennen. Het is alleen een spoel die een wissel bedient, geen controlesyteem wat de stand van de diverter bekijkt (zoals bij een flipper een eos bijvoorbeeld). Wel is er een balswitch in het "zijspoor", dus als de diverter actief is wordt het zijspoor open getrokken en kan de kast met die switch een bal registreren. Die switch werkt overigens prima, die heb ik getest.

Wellicht zou het kunnen zijn dat deze switch niet iedere keer registreert? En dat de kast bij een niet-registratie dit opslaat als een falende diverter?
Groetjes,
Mario

Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 06 okt 2013, 09:12

Cenobyte schreef:Wel is er een balswitch in het "zijspoor", dus als de diverter actief is wordt het zijspoor open getrokken en kan de kast met die switch een bal registreren. Die switch werkt overigens prima, die heb ik getest.

Wellicht zou het kunnen zijn dat deze switch niet iedere keer registreert? En dat de kast bij een niet-registratie dit opslaat als een falende diverter?
Dat bedoelde ik inderdaad.
Ik zie in de manual trouwens dat de melding weg gaat als de bal 3x goed geregistreerd wordt, in beide richtingen.

Dus wellicht dat er bij het rechtdoor gaan nog een switch op de ramp zit. Doet die het ook?

Cenobyte
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 06 okt 2013, 12:46

Richard Baan schreef: Dat bedoelde ik inderdaad.
Ik zie in de manual trouwens dat de melding weg gaat als de bal 3x goed geregistreerd wordt, in beide richtingen.

Dus wellicht dat er bij het rechtdoor gaan nog een switch op de ramp zit. Doet die het ook?
Stom dat ik dat niet gevonden heb in de manual, dank je!

Ja beide switches werken nu, maar voor mijn shopjob was er inderdaad eentje stuk. Op dit moment heb ik die 3 registraties nog niet gerealiseerd omdat ik de kast eigenlijk alleen nog maar aan en uit gezet heb voor diverse tests van switches en lampjes e.d. Dat ga ik eens proberen en dan zou de foutmelding weg moeten gaan.
Groetjes,
Mario

Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 06 okt 2013, 14:52

8-)

Plaats reactie