STTNG Launcher
STTNG Launcher
Beste flipperaars,
Heel klein "probleem" met mijn STTNG.
Bij het launchen van de bal bots hij tegen de drop target helemaal bovenaan en kaatst deze telkens op dezelfde manier terug naar beneden. Dus niet via de pop bumpers (langs de drie ingangen voor multiplier) maar volledig rechts langs de rechter boven flipper. Is niet zo erg maar is lastig om zo multiplier op te bouwen. Ik heb gemerkt bij de kast op BOP dat deze dat niet doet en op pinball arcade gebeurt dit ook bijna niet.
Ik heb de rail aangepast waar hij uitkomt en de helling van de kast hoger gezet maar geen verschil. Ik denk dan aan de drop target die ik moet aanpassen. Alleen weet ik niet ik dit dien aan te passen.
Iemand met gelijkaardig "probleem" of tips? Tis een kleinigheid, maar twerkt op mijn zenuwen :p
Heel klein "probleem" met mijn STTNG.
Bij het launchen van de bal bots hij tegen de drop target helemaal bovenaan en kaatst deze telkens op dezelfde manier terug naar beneden. Dus niet via de pop bumpers (langs de drie ingangen voor multiplier) maar volledig rechts langs de rechter boven flipper. Is niet zo erg maar is lastig om zo multiplier op te bouwen. Ik heb gemerkt bij de kast op BOP dat deze dat niet doet en op pinball arcade gebeurt dit ook bijna niet.
Ik heb de rail aangepast waar hij uitkomt en de helling van de kast hoger gezet maar geen verschil. Ik denk dan aan de drop target die ik moet aanpassen. Alleen weet ik niet ik dit dien aan te passen.
Iemand met gelijkaardig "probleem" of tips? Tis een kleinigheid, maar twerkt op mijn zenuwen :p
Playing: Doctor Who, IJ (williams), TZ
Will be missing: Bride of Pinbot, Judge dredd, STTNG, HS, HSII, RS, FT
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Re: STTNG Launcher
Schiet hij de bal niet te hard af? maw zit de juiste spoel erin?
Anders kan je idd stellen dat je de hoek/veerkracht van de droptarget moet aanpassen.
Anders kan je idd stellen dat je de hoek/veerkracht van de droptarget moet aanpassen.
IFPA Country Director Belgium
Juiste spoel en de kracht van de launcher is eerder wisselend. Het is altijd hard genoeg maar soms vliegt ie er wel heel snel door:p. Maar juiste spoel alleszins.
De veerkracht en hoek afstellen van een drop target, dien ik dit dan eerst te demonteren? Heb het veertje als eens bekeken en is net nieuw. Dien ik het harder aan te spannen of net niet?
Vanavond kijk ik eens naar die drop target. Thx!
De veerkracht en hoek afstellen van een drop target, dien ik dit dan eerst te demonteren? Heb het veertje als eens bekeken en is net nieuw. Dien ik het harder aan te spannen of net niet?
Vanavond kijk ik eens naar die drop target. Thx!
- David Pinball Wizz
Veel zal je er niet kunnen aan afregelen.
Ik zou gewoon controleren of de drop target origineel is, goed afgesteld geïnstalleerd is, etc...
Misschien staat je kast op 200V ingesteld en krijg je 230V uit je stopcontact, waardoor alle spoelen te hard schieten, maar je dit vooral merkt in de ball launch. (die instelling kan je zien aan de jumper plug bij de box waar de stroom binnenkomt, in het cabinet, boven de power switch normaal)
Ik zou gewoon controleren of de drop target origineel is, goed afgesteld geïnstalleerd is, etc...
Misschien staat je kast op 200V ingesteld en krijg je 230V uit je stopcontact, waardoor alle spoelen te hard schieten, maar je dit vooral merkt in de ball launch. (die instelling kan je zien aan de jumper plug bij de box waar de stroom binnenkomt, in het cabinet, boven de power switch normaal)
IFPA Country Director Belgium
Wat u zegt zou goed kunnen. Vrij zeker dat er 230V uit stopcontact komt. Nooit gekeken naar de "voeding" van de STTNG. Moet ik dit dan ook op 230V plaatsen? Dat is toch aan de transfo dat je bedoelt hé? Ik leer bij maar daar heb ik nog nooit iets aangepast.
- wimpinball
- Real name: wim van roey
is er op de STTNG een ballreturn klep voorzien ?
dit is een klep dat de bal maar in 1 richting doorlaat
ik heb geen STTNG staan om te kijken of er zoiets opzit
groetjes ,
wim
dit is een klep dat de bal maar in 1 richting doorlaat
ik heb geen STTNG staan om te kijken of er zoiets opzit
groetjes ,
wim
- David Pinball Wizz
Het kan helpen om de droptarget wat te roteren in wijzerzin zodat de bal meer richting lanes terugkeert.
1 mm-tje rotatie kan al genoeg zijn om meer in de lanes terecht te komen.
Maar er is altijd wel het risico dat de bal niet via de 3 lanes terugkeert.
Mijns inziens is het de bedoeling dat dit een beetje random is.
Groeten,
Stan
1 mm-tje rotatie kan al genoeg zijn om meer in de lanes terecht te komen.
Maar er is altijd wel het risico dat de bal niet via de 3 lanes terugkeert.
Mijns inziens is het de bedoeling dat dit een beetje random is.
Groeten,
Stan
SOP, FF LE, RUSH, Criterium 75 EM, GP, PF BMF (on order)