Geen geluid op Grand Prix (EM)
Geen geluid op Grand Prix (EM)
Ik ben gisteren gaan kijken naar een Grand Prix, en de kast zag er voor zijn leeftijd nog meer dan redelijk uit.
Het zou mijn eerste EM-kast worden, dus kennis van zaken heb ik niet echt.
Wat me opviel, was dat de kast tijdens het spel geen 'bel-geluid' maakte, terwijl ik dat wel op de filmpjes op het internet kan horen .
Is dit iets wat op een EM-kast aan/uit gezet kan worden ?
Als het geluid niet werkt, is dit dan iets wat makkelijk / door een leek opgelost kan worden ?
Het zou mijn eerste EM-kast worden, dus kennis van zaken heb ik niet echt.
Wat me opviel, was dat de kast tijdens het spel geen 'bel-geluid' maakte, terwijl ik dat wel op de filmpjes op het internet kan horen .
Is dit iets wat op een EM-kast aan/uit gezet kan worden ?
Als het geluid niet werkt, is dit dan iets wat makkelijk / door een leek opgelost kan worden ?
- Wingwalker
- Real name: Kevin Claeys
Re: Geen geluid op Grand Prix (EM)
Ik heb niet superveel ervaring met EM-kasten, maar die van mij heb ik ook terug werkend gekregen. Als je een beetje handig bent en met wat opzoekingswerk moet dit zeker lukken. Het voordeel van EM kasten is dat alles "hard-wired" is. Je hebt enkel schakelrelais, stappentellers en een score motor. Je kan in feite visueel de problemen zoeken en herstellen. Als er niet te veel mee geprutst is en je hebt een schema kan je in theorie iedere EM weer werkend krijgen.
Veel succes!
Veel succes!
TAF | Dogies | IJ (WMS) | WH2O | CFTBL | RS | CV | WOZ ECLE
In memoriam: SC | TS | TZ | MM
In memoriam: SC | TS | TZ | MM
Dat lijkt me iets te zijn waarbij die bel ofwel is losgekoppeld ofwel volledig verwijderd (komt veel voor bij EM's), allicht omdat iemand ze net iets te irritant vond.
*** Q is good for you !! ***
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Idd, wat Q zegt klopt. Ofwel is de connector ervan los, ofwel zijn ze volledig verwijderd.
Ofwel zijn de slagarmen losgemaakt ervan. (hangt er van af welk gong/bel principe erin zit)
Ofwel zijn de slagarmen losgemaakt ervan. (hangt er van af welk gong/bel principe erin zit)
IFPA Country Director Belgium
- wizardblom
- Real name: Ronald Blom
- Contacteer:
Grand Prix heeft een bellenunit rechts voor, deze werd af gezet of verwijderd vanwege de "herrie".
Als ie verwijderd is zie je twee schroeven of gaten rechts voor en een stekkerverbinding met 6 pennen, staat misschien ook nog een kaart in met de wijze van aansluiten van de replay knocker en bellen.
Chime unit zal je moeten zoeken, misschien dat wipperflinkel.nl of flippersloop.nl er nog een heeft.
Ik zet ze zelf meestal ook af, in Nederland stonden ze standaard te "tikken", ik vind ze zelf ook vrij irritant op de lange termijn en zet ze alleen aan als er visite is.
Is dus door een "leek" gemakkelijk op te lossen: indien aanwezig stekker aansluiten, indien niet: aanschaffen en vastschroeven, daarna zie voorgaande.
en daarna
maar!
Als ie verwijderd is zie je twee schroeven of gaten rechts voor en een stekkerverbinding met 6 pennen, staat misschien ook nog een kaart in met de wijze van aansluiten van de replay knocker en bellen.
Chime unit zal je moeten zoeken, misschien dat wipperflinkel.nl of flippersloop.nl er nog een heeft.
Ik zet ze zelf meestal ook af, in Nederland stonden ze standaard te "tikken", ik vind ze zelf ook vrij irritant op de lange termijn en zet ze alleen aan als er visite is.

Is dus door een "leek" gemakkelijk op te lossen: indien aanwezig stekker aansluiten, indien niet: aanschaffen en vastschroeven, daarna zie voorgaande.

Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!
ok, niets dus om me zorgen over te maken 
Bedankt allemaal !

Bedankt allemaal !
Wat had je gedacht, Ivan ? Dat er een probleem was met de geluidskaart of met de speakers ? 

of één van de rommetjes ...Q schreef:Wat had je gedacht, Ivan ? Dat er een probleem was met de geluidskaart of met de speakers ?
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Een deuk in de bel... 

Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- Baron Shadow
- Real name: Ruud Kooij
Bij mij staan ze altijd aan vind het er toch wel bijhoren hoor.
Ze zijn inderdaad vaak verwijderd uit een hoop kasten.
Zeker toen de prijzen voor em'ers een stuk lager waren was dat wel verstandig.
Een kast leverde toen misschien 150-200 op en een chimes unit al snel minimaal 25.
Een kast leverde toen misschien 150-200 op en een chimes unit al snel minimaal 25.
Take my advice...I don't use it anyway....
Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.
Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Da's eigenlijk raar als niemand die bellen wilt steken...Baron Shadow schreef:Bij mij staan ze altijd aan vind het er toch wel bijhoren hoor.

- J.Verheggen
- Real name: Jasper Verheggen
setje chimes doet zo 50-75 euro, en zijn er vaak niet meer bij, half EM minnend Nederland zoekt wel een setje 

Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
- Hurricane
- Real name: Koen Lemoine
Op mijn Bally Champ is de chime ook weg. Ik heb een geluidkaartje van een system1 als vervanging gemonteerd.
Zo heb ik toch iets geluid.
Zo heb ik toch iets geluid.
- Baron Shadow
- Real name: Ruud Kooij
Ik heb zelfs chimes in mijn DE Time Machine 

Take my advice...I don't use it anyway....
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
zo eentje is er - zodra ik straks mijn vooruitbetaling in orde kan maken - onderweg 

Voor thuisgebruik wel ja, maar je zal vroeger maar een cafébaas geweest zijn die een hele dag naar dat ting ting ting moest luisteren.zwartepanter schreef:Da's eigenlijk raar als niemand die bellen wilt steken...