CV problemen

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
philip van beirs
Real name: Philip VB

CV problemen

Bericht door philip van beirs » 06 feb 2014, 22:04

Een nieuwe kast dus meestal nieuwe problemen...
1. bij de lock op de ramp; na melding ball 1 locked laat hij de bal onmiddellijk terug los
had gelezen over de 3 switches maar die maken goed contact
2. wanneer de bal over de grote ramp gaat dan verliest hij altijd contact met de ramp en vliegt er vrij snel af
3.en nog een paar lampjes die geen stroom krijgen en zou ook willen weten welke bedrading nodig is op om de neon aan te sluiten. Had zeer graag bij iemand die ook een CV heeft even komen kijken welke bedrading ik moet doortrekken daar ik van elektriciteit geen bal ken :handjob:

bedankt

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Re: CV problemen

Bericht door David Pinball Wizz » 07 feb 2014, 00:54

punt 1 is een instelling... ofwel tournament play, ofwel specifiek "highwire physical locks"
IFPA Country Director Belgium

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 07 feb 2014, 08:20

en nr 2 daar heeft de mijne ook wat last van, maar hij vliegt er niet af want er zitten wat stukken op die ramp om de bal erop te houden.. en voor 3 kom je maar af.

Q
Real name: Steven

Bericht door Q » 07 feb 2014, 08:22

Als je geen bal van elektriciteit kent, dan zou ik je toch de raad geven er zelf niet te beginnen aan prutsen. Je gaat meer kwaad dan goed doen. Je kan uiteraard alles leren, maar bij een CV zou ik dat niet al doende doen.
een paar lampjes die geen stroom krijgen
Allicht zijn die lampjes gewoon kapot en aan vervanging toe. Het zou mij verbazen als je niets van elektriciteit kent, dat je toch kan vaststellen dat er geen spanning op de lampjes komt. En ik bedoel dit niet minachtend he, voor alle duidelijkheid !
welke bedrading nodig is op om de neon aan te sluiten. Had zeer graag bij iemand die ook een CV heeft even komen kijken welke bedrading ik moet doortrekken
Waarom denk je dat je bedrading moet doortrekken ? :wtf: Heeft iemand die dan weggeknipt ? Als de neon niet werkt dan is de kans niet gering dat het transfootje kapot is. Of de neon zelf natuurlijk.
*** Q is good for you !! ***

philip van beirs
Real name: Philip VB

Bericht door philip van beirs » 08 feb 2014, 19:58

bedankt voor alle reacties
1. tournament play stond niet op. een setting ivm highwire physical locks kon ik nergens vinden (run nog wel de oude 1.0 software misschien is dit de reden dat deze setting er niet in staat?)
ik ga toch de voorste switch is vervangen om te zien of dit een invloed heeft ...
2. heb de ramp wat naar andere kant proberen buigen en balt blijft nu op de ramp
3. zit geen originele neon meer in ; ligt ledstrip in aangesloten op de voeding... de orginele bedrading zie ik niet meer liggen; heb alle lampjes vervangen rechtsonder het speelveld en werkt geen enkel; als ik de draden controleer zie ik dat alles mooi doorgelust is naar elkaar maar dat is alles.

Aneas zou top zyn dat ik even kan komen kijken

grtn

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 09 feb 2014, 10:55

2.0H (home) software versie is een aanrader.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie