Swep1 rechter flipper probleem

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Mentara
Real name: Maarten Lemey

Swep1 rechter flipper probleem

Bericht door Mentara » 31 jan 2014, 18:38

Ik heb een probleem met de rechterflipper van mijn swep. Telkens deze een impuls krijgt blaas ik de bijhorende fuse op (f104) De diodes op de spoel zijn vervangen en de bijhorende transistoren op de printplaat ook, zowel voor de hoge spanning als de lagere flipperspanning.

Het type transistor is correct want die van de linkse flipper zijn ook vervangen en die werkt wel goed.

Het is ook wel raar dat de diagnostics ook melden dat de fuse blown is, terwijl er een goed werkende fuse in zit. Ik heb ze uitgehaald en doorgemeten. Andere fusen geven hetzelfde resultaat.

Iemand een idee waar ik nog kan gaan zoeken?
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Re: Swep1 rechter flipper probleem

Bericht door zwartepanter » 31 jan 2014, 18:51

Dit is mss een mod... :mrgreen: ? Nee serieus, verkeerde topic. Juist type fuse erin, SB?

Mentara

Bericht door Mentara » 31 jan 2014, 19:04

Shit, verkeerde topic, excuus, niet goe opgelet. :)

Er hoort een gewone 4A fuse in, en zo heb ik er dus al 9 doorgeblazen, kheb nog eentje over. Ik heb dus quasi alles al vervangen wat dit zou kunnen veroorzaken: diodes op de spoel, transistoren die de spoel aansturen, en de spoel zelf ook.

Ik vraag me af of er een reden is waarom hij blijft melden dat de fuse niet goed is, hoewel er wel een nieuwe insteekt.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Mentara

Bericht door Mentara » 31 jan 2014, 19:16

Misschien nog een andere belangrijke vraag: kan een defecte transistor voor het opblazen van fuses zorgen?

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 01 feb 2014, 12:00

Ja dat kan.
En er kan ergens een kortsluiting zitten.

Spoel doormeten op kortsluiting? Anders nieuwe spoel plaatsen?

(of anders spoel verwisselen met de linker en kijken of het probleem mee verhuist, dat kost je dan mogelijk wel een zekering en een transistor voor de linkerkant... ;) )
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Mentara

Bericht door Mentara » 08 feb 2014, 17:14

Ik heb geen correcte zekeringen meer voor het moment. Aan de spoel zou het niet mogen liggen, want die werkt op de linkerflipper wel als ik hem versteek. Ik kan misschien eens de twee bijhorende transistoren opnieuw solderen, maar die klotedingen laten zich niet uitmeten he.

Ik kan ze ook nogmaals vervangen, maar tzijn geen goedkope transistoren, tzijn er met een ingebouwde mosfet, voor pinball 2000.

Plaats reactie