Mijn doelstelling was epc voorbereiden en zo veel mogelijk punten te pakken voor de Europese tour.
Na een overnachting aan de Frans Zwitserse grens kwamen we om 10 uur toe in Pratteln.
Een mooie zaal in een bowling pool zaak.
Drank en eten waren wel zeer duur, 4€ voor een cola en bv 5€ voor klein pakje friet.
Er stonden ongeveer 45 wedstrijd kasten, een mix van stern en bally Williams en 2 verloren gelopen data east kasten.
We hebben 18 ronden gespeeld volgens het Zwitserse systeem dat ook gebruikt wordt in schaken of MTG.
Je ontmoet dus telkens iemand met evenveel overwinningen.
12 op 80 gaan door naar de eindronde, daarnaast nog een HS Side event met een WOZ, Star Trek en Metalica.
Na een slechte start heeft Glenn zich geplaatst voor de eindronde, hij was 5e na 18 ronden. De 18 de ronde onterecht verloren door een onterechte tilt. Heel wat kasten stonden op een houten vloer en de tilt was er niet naar aangepast.
Indien Glenn deze gewonnen had stond hij 1e na de kwalificatie.
Ikzelf ben goed gestart maar na een dip stond ik in de 18de ronde voor een beslissende match. Win ik deze zat ik in top 12.
Jammergenoeg trek ik de X-men en als niet stern man een nadeel.
Verloren en ik eindig als 22e op 80.
Glenn verliest zijn eerste ronde zeer nipt, terug een onterechte tilt.
Hij eindigd als 9e.
Gelukkig zal ik nog wat extra punten in het Side event halen want daar eindig ik als 5e met 2 degelijke scores opde stern kasten

Om 22u30 beslissen we om direct terug te rijden en om 5u15 lig ik terug in mijn bed in Oostende.
Nu op naar Rimini