Dank je Ruud...
Yep ik zou er gewoon aan beginnen tenzij je het te druk hebt met de Centaur...
Opzicht is het best wel gelukt denk ik...,alleen weer teveel lak gebruikt,omdat ik het te vaak opnieuw moet lakken...
Gisteren weer gelakt om wat on-effenheden weg te werken..
Laat het misschien een paar dagen drogen,zodat ik het wat gladder kan schuren,voordat ik nog een laag aanbreng...
Hopelijk komt daarna de laatste airbrush reparaties...
Wel een hoop van m'n fouten geleerd...
Zal er een paar opnoemen voor de beginners onder ons...
-gebruik geen frisk in de volle zon !
-Lak alleen over een watervaste viltstift met een roller of gebruikt de vernis van Timbercoat.
-Vernis werkt maar niet zo goed als clearcoat,test eerst of 't echt heldere clearcoat is ,er zijn ook een hoop soorten die een gele waas over je kleuren aanbrengt.
-Gebruik niet teveel wasbenzine over verse Vernis
-Airbrush hele vlakken tot aan de randen,niet alleen de plekken die je effe snel wilt bijwerken.
-Zorg voor een goede vlakke ondergrond,hoe vlakker des te mooier het eindresultaat
-Als je letter of cijfers wilt airbrushen kan je het beste de hele achtergrond b.v geel eerst helemaal zwart maken...
Daarna plak letters/cijfers aanbrengen ,..overspuiten met geel,en daarna plak letter weer verwijder.
Zo krijg je mooie strakke zwarte(of andere kleur natuurlijk) letters of lijfers te zien.
-Dump die perseel ,koop desnoods een goedkope airbrush werkt 10x zo makkelijk en netter,die van mij koste net 150 euro incl. +-8 kleuren.
-gebruikt de duurste en kleine mesjes om je Frisk uit te snijden,soms zijn de goedkopere zelfs duurder omdat daar vaak maar 1 of 2 reserve bij zitten,ik kocht een dure en kreeg daarbij gelijk +10 mesjes
Hoe scherper het mesje hoe mooier het resultaat.
-Je hebt airbrush verf die niet tegen water kan en verf die wel tegen water kan ,hetzelfde geld voor airbrushverf en wasbenzine ,test dit eventueel.
-Waterverf betekend dus niet dat het niet tegen water kan ,dat kan het soms wel soms niet...!