krakend geluid RFM

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
BigBangJoe
Real name: Janick Pauwels

krakend geluid RFM

Bericht door BigBangJoe » 22 apr 2014, 09:28

Hallo iedereen,

Ik heb momenteel een RFM die volledig werkt, alleen zit er een raar gekraak in het geluid. Een beetje vergelijkbaar met een oude versterker, waarbij je soms gekraak hoort als je aan de volumeknop draait.

Enkele details/bevindingen:

- Als ik het geluid stiller of luider zet, dan blijft het gekraak even luid. De oorzaak zit dus achter de uitgang van de versterker. 't Is te zeggen: als je het volume regelt via de knoppen in de coin door, verander ik dan het volume van de versterker, of staat de "knop" van de versterker vast, en zit ik het geluid softwarematig te regelen? Ik weet eigenlijk niet hoe dat bij flipperkasten geregeld is.

- Het gekraak gaat mee met het beeld, dus in attract mode hoor ik op precies dezelfde momenten precies hetzelfde gekraak. Als het beeld stilstaat, is er geen gekraak. Als er beweging is, hoor je dat in de luidsprekers. Dat lijkt me dus geen probleem met de speakers zelf, en ook geen simpel los contanc, want dan zou het willekeurig zijn.

- Als ik de monitor helemaal donker zet (brightness en contrast helemaal naar beneden), dan verandert dat niets aan het gekraak.

Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Als dat helpt, kan ik ook proberen om een filmpje ervan te maken.

groetjes,
BigBangJoe
Heb ik nu: TAF, Shrek, RFM, GnR LE, Dialed In, Godzilla Prem, Elvira HOH, Spider-Man
Ooit gehad: Airborne, Big Bang Bar, STTNG, Grand Prix, RS

BigBangJoe
Real name: Janick Pauwels

Re: krakend geluid RFM

Bericht door BigBangJoe » 25 apr 2014, 01:44

Dit probleem is opgelost.

Even de PRISM kaart en alle connectoren aandrukken, en een beetje aan de audiokabels foefelen, en het geluid is weer glashelder. Ik heb ergens een post op een forum gevonden van iemand met precies hetzelfde probleem, en die stelde dit als oplossing voor.
Heb ik nu: TAF, Shrek, RFM, GnR LE, Dialed In, Godzilla Prem, Elvira HOH, Spider-Man
Ooit gehad: Airborne, Big Bang Bar, STTNG, Grand Prix, RS

Plaats reactie