Judge Dredd: Deadworld multiball probleem

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

Judge Dredd: Deadworld multiball probleem

Bericht door Cenobyte » 19 mar 2014, 08:32

Ik heb al een tijd geleden een Judge Dredd gekocht met daarin de bekende Deadworld mod die de ballen echt lockt in plaats van virtueel. Het nadeel is echter dat de kast nu op v1.0 software moet draaien waardoor je weer een hoop bugfixes en verbeteringen mist. Ook werkt de mod redelijk vertragend op het spel, een beetje als de hand in Johnny Mnemonic. De kast is zonder mod een stuk sneller met locken.

Verder heb ik ook nog een rare bug erin zitten die er vaak voor zorgt dat wanneer je een tweede bal lockt, het spel je geen nieuwe bal meer geeft...

Wat zouden jullie doen:

- Deadworld mod houden en dan maar op oude software blijven draaien?

- Deadworld mod eruit en nieuwe software?
Laatst gewijzigd door Cenobyte op 12 mei 2014, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

diesel64
Real name: Kristof

Re: Judge Dredd: Deadworld Mod or not? :-)

Bericht door diesel64 » 19 mar 2014, 09:02

Mijn JD draait al een jaar of drie perfect met die deadworld mod. Ik haal hem er toch niet meer af, want ik vind het spel zo veel cooler.

En dat i.v.m. die bug bij de tweede lock... dat heb ik nog nooit meegemaakt. :wtf:

Wat wel een gekend probleem is als er een bal in de deadworld rolt wanneer er al minstens 1 bal gelocked is en zonder dat het lock lit is. Een tweede probleem dat ik héél af en toe tegenkom, is de de oneindige-multiball-bug.

Hoe dan ook, voor mij wegen de bugs niet op tegen de deadworld mod.
No shirt. No shoes. No pinball.

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Bericht door Baron Shadow » 19 mar 2014, 09:13

Ik heb ook altijd meer plezier van de MOD gehad.
De echte locks maken het naar mijn idee meer af en hoort in principe zo.
Inderdaad jammer dat de nieuwere software de mod niet ondersteund.
Enige waar ik wel eens last van had was als een bal over de ring het veld oprolde ipv langs de opto.
Eigenlijk is dat metalen plaatje iets te kort al kan het ook liggen dat de crane soms net iets te vroeg los laat misschien?
Die bug is denk ik geen bug want ook nooit last van gehad, misschien opto probleem?
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Pascal
Real name: PVW

Bericht door Pascal » 19 mar 2014, 09:13

als alles goed is afgesteld zou die toch goed moeten werken
welke bugs zitten er in de oude software?

Cenobyte
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 19 mar 2014, 09:31

diesel64 schreef:Mijn JD draait al een jaar of drie perfect met die deadworld mod. Ik haal hem er toch niet meer af, want ik vind het spel zo veel cooler.
Het spel ziet er inderdaad wel cooler uit en die planeet zit er zonder de mod natuurlijk een beetje voor spek en bonen in.
De enige reden dat ik overweeg om ze eraf te halen is omdat er relatief vaak problemen mee zijn. Als ik mensen over de vloer heb, komt er vaak de opmerking dat men geen nieuwe bal krijgt als er al bal(len) gelocked zijn. Uiteindelijk komt er een ball search en wordt er een bal van de Deadworld gepakt en kan men door flipperen, maar zo hoort het natuurlijk niet.
Wat wel een gekend probleem is als er een bal in de deadworld rolt wanneer er al minstens 1 bal gelocked is en zonder dat het lock lit is.
Weet je toevallig of je dan wel een nieuwe bal in de shooterlane krijgt? Of gaat de kast dan een ball search doen?
Pascal schreef:als alles goed is afgesteld zou die toch goed moeten werken
welke bugs zitten er in de oude software?
Een overzicht van bugs heb ik niet (het waren geen schokkende dingen hoor) maar in de laatste versie software (is dat 7.0?) schijnt ook een mooiere lichtshow te zitten.
Baron Shadow schreef:Die bug is denk ik geen bug want ook nooit last van gehad, misschien opto probleem?
Ik vermoed dat daar inderdaad iets fout gaat. De opto's werken echter allemaal correct, dus het is een af en toe voorkomend iets.
Groetjes,
Mario

diesel64

Bericht door diesel64 » 19 mar 2014, 09:42

Cenobyte schreef: Weet je toevallig of je dan wel een nieuwe bal in de shooterlane krijgt? Of gaat de kast dan een ball search doen?
Nee, je moet ook wachten op ball search. Maar het spel is dan helemaal om zeep. Je kan geen ballen meer locken en de kast begint rare dingen te doen. Enkel de kast aan en uit zetten lost het dan op.

Zoals gezegd: dit heb ik maar héél zelden voor. Enkel wanneer de bal per ongeluk (door te zacht te zijn geschoten) in de deadworld rolt zonder dat het lock actief is én er ook nog eens andere ballen reeds gelocked zijn. Dit is volgens mij niet hetzelfde probleem als jij hebt.

Cenobyte
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 19 mar 2014, 10:10

diesel64 schreef:Nee, je moet ook wachten op ball search. Maar het spel is dan helemaal om zeep. Je kan geen ballen meer locken en de kast begint rare dingen te doen. Enkel de kast aan en uit zetten lost het dan op.

Zoals gezegd: dit heb ik maar héél zelden voor. Enkel wanneer de bal per ongeluk (door te zacht te zijn geschoten) in de deadworld rolt zonder dat het lock actief is én er ook nog eens andere ballen reeds gelocked zijn. Dit is volgens mij niet hetzelfde probleem als jij hebt.
Dat klinkt allemaal erg herkenbaar. Ik zal toch eens gaan controleren of de bal inderdaad -als het zo mis gaat bij mij- ook op die manier in het lock rolt zonder dat de lock actief is. :good:
Groetjes,
Mario

diesel64

Bericht door diesel64 » 19 mar 2014, 10:17

Bij mij kan dat dus enkel voorkomen bij de tweede multiball (aangezien bij de eerste multiball de 3 locks meteen actief zijn).

Ik vind het zelf al niet zo simpel om aan die tweede multiball te geraken, dus ik zou het raar vinden dat dit een situatie is die je vaak zou tegenkomen bij bezoekers.

Cenobyte
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 19 mar 2014, 10:30

diesel64 schreef:Bij mij kan dat dus enkel voorkomen bij de tweede multiball (aangezien bij de eerste multiball de 3 locks meteen actief zijn).

Ik vind het zelf al niet zo simpel om aan die tweede multiball te geraken, dus ik zou het raar vinden dat dit een situatie is die je vaak zou tegenkomen bij bezoekers.
Ha nee, bij mij is het inderdaad al tijdens de eerste multiball. Hmm, toch eens een avond op speurtocht :lol:
Groetjes,
Mario

Cenobyte
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 06 mei 2014, 07:36

Weer even een update: 1 van de twee opto's van de deadworld bleek kapot te zijn. Deze vervangen was niet simpel, omdat die opto's lastig te vinden zijn (en bijna niemand ze op voorraad had).

Inmiddels is de opto vervangen, maarr... het probleem blijft :(

Ik heb nu gemerkt waar het fout gaat: zodra je de derde bal locked, verschijnt er meteen een bal in de shooterlane die wordt afgeschoten (hoort dit zo?) en gaat de kast vervolgens pas de 3 ballen van de deadworld in het spel brengen. Als ik die eerste bal er met mijn hand uit vis, kan ik normaal doorspelen en eindigt het spel netjes als ik de 3 ballen kwijt ben. Zo niet, dan eindig het spel toch na drainen van 3 ballen en is er dus nog 1 bal in het spel als het spel eindigt. Vanaf dat moment gaat het hele spel ook mis: als de 4e bal draint komen er twee ballen in de shooterlane, enz.

Met hoeveel ballen hoor je normaal te multiballen? Met de 3 van de deadworld of met 4 stuks zoals bij mij gebeurt?
Groetjes,
Mario

diesel64

Bericht door diesel64 » 06 mei 2014, 07:42

Hmm, raar.

Je multiball start is alvast correct. De multiball is 4 ballen en hij schiet er meteen al eentje af (zodat je niet hoeft te wachten op de deadworld om verder te spelen).

Ik zou zeggen: dubbelcheck nog eens je through of alle opto's daar goed werken en alle ballen goed verder rollen. Kan zijn dat deze blijven hangen door slijtage in de through of magnetisme.

Baron Shadow

Bericht door Baron Shadow » 06 mei 2014, 08:41

Gaan de 3 ballen wel netjes door de hole met opto bij het releasen van de ballen uit de ring?
Dit gaf bij mij vroeger ook weleens dit probleem bij multiball.
Soms rolde er een bal over de ring het veld op dus zonder langs de opto te gaan en dan ging het ook fout.

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Cenobyte
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 06 mei 2014, 10:36

diesel64 schreef:Ik zou zeggen: dubbelcheck nog eens je through of alle opto's daar goed werken en alle ballen goed verder rollen. Kan zijn dat deze blijven hangen door slijtage in de through of magnetisme.
Dat is een goeie, die gaf bij de Shadow inderdaad ook veel rare taferelen.
Baron Shadow schreef:Gaan de 3 ballen wel netjes door de hole met opto bij het releasen van de ballen uit de ring?
Dit gaf bij mij vroeger ook weleens dit probleem bij multiball.
Soms rolde er een bal over de ring het veld op dus zonder langs de opto te gaan en dan ging het ook fout.
Tijdens de testgames ging het in het spel brengen van de ballen met de kraan steeds goed: alle ballen gingen netjes door de opto heen. Of registratie van de opto dan op dat moment goed gaat weet ik niet, maar tijdens testen met de hand werken alle opto's perfect.
Groetjes,
Mario

Cenobyte
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 08 mei 2014, 16:16

De registratie door de opto bij het door de kraan afhalen van de ballen gaat iedere keer goed.

In de ball through blijven geen ballen aan elkaar plakken: steeds komt er meteen een bal op de kicker liggen. Wel moet ik nog even testen of er ergens in het midden geen ballen blijven liggen in kuiltjes of zo, maar in de switchtest lijkt het van niet: steeds sluiten de ballen (switches) netjes aan.

Het gaat steeds op dezelfde manier fout bij een multiball: er komen 4 ballen in het spel en als de 3e bal draint is het spel afgelopen, terwijl er dus nog 1 bal in het spel is.

Nog even een vraagje: de opto linksboven op de linker ramp (die de bal registreert net voordat deze wordt afgeleid naar de lock) heet in de switchtest "67 NOT USED". Is dat bij jullie ook zo? Deze opto lijkt me wel goed te werken, want de ballen worden normaal gesproken op tijd "opgevangen" in de lock.
Groetjes,
Mario

diesel64

Bericht door diesel64 » 08 mei 2014, 17:40

Cenobyte schreef: Het gaat steeds op dezelfde manier fout bij een multiball: er komen 4 ballen in het spel en als de 3e bal draint is het spel afgelopen, terwijl er dus nog 1 bal in het spel is.
Mij lijkt dat echt alsof de kast denkt dat er 6 ballen de through liggen, in plaats van 5. Dus ik blijf gokken op de through, al klinkt dat raar aangezien je die al eens gecontroleerd hebt. Als de through volledig leeg is, geven dan alle opto's contact? Als hij volledig vol is, tonen ze dan allemaal als open?

En zijn er ook problemen met de 6-ball multiball tijdens Super Game?
Cenobyte schreef: Nog even een vraagje: de opto linksboven op de linker ramp (die de bal registreert net voordat deze wordt afgeleid naar de lock) heet in de switchtest "67 NOT USED". Is dat bij jullie ook zo? Deze opto lijkt me wel goed te werken, want de ballen worden normaal gesproken op tijd "opgevangen" in de lock.
Ik ben nu niet thuis om dat te controleren, maar ik denk dat dat normaal is...

Cenobyte
Contacteer:

Re: Judge Dredd: Deadworld multiball probleem

Bericht door Cenobyte » 12 mei 2014, 12:05

Na nogmaals de through te hebben gecontroleerd (die helemaal 100% werkend is) toch nog maar eens verder gaan graven op internet.

Op Pinside kwam ik dit topic tegen: http://pinside.com/pinball/forum/topic/ ... ball-issue en daarin wordt precies mijn probleem beschreven! Dus maar eens compleet doorgelezen en de tips eruit opgevolgd.

Hier is een goede (Engelstalige) omschrijving om de kraan en de Deadworld goed af te stellen:
http://www.iobium.com/tuning_judge_dred ... _locki.htm

En hier is nog een tweede topic om de beweging van de kraan soepeler te krijgen:
http://pinside.com/pinball/forum/topic/ ... consistent

Na een uurtje knutselen en afstellen werkt mijn Judge Dredd nu weer prima! Alle geteste multiballen werkten goed in tegenstelling tot voorheen, toen werkelijk elke multiball fout ging.

Blijkbaar is een wat minder soepel/goed werkende kraan toch aanleiding om de multiball te verklooien, iets wat ik eigenlijk niet had verwacht omdat mijn ballen de Deadworls steeds wel netjes via het poortje verlieten. Ik merkte echter tijdens de kraan-ontlaad test dat niet alle ballen door de uitgangs-opto werden geregistreerd, ondanks dat ze wel door het betreffende poortje heen gingen. Blijkbaar glipte er toch regelmatig een bal door omdat de kraan niet hoog genoeg ging en de ballen als het ware van de Deadworld af werden gesleept.

Na afstellen gaat de kraan-met-bal wat hoger en werkt het wel 100% :rock:
Groetjes,
Mario

diesel64

Bericht door diesel64 » 12 mei 2014, 13:40

Goed dat het is opgelost! :good:

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Bericht door David Pinball Wizz » 12 mei 2014, 13:45

Idd, en bedankt om de oplossing er naar toe te delen.
IFPA Country Director Belgium

Cenobyte
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 12 mei 2014, 15:59

Bedankt ook iedereen weer voor het meedenken! :good:
Groetjes,
Mario

Baron Shadow

Bericht door Baron Shadow » 12 mei 2014, 17:34

Zat ik er toch niet ver naast ;)
En zoals gezegd als het goed werkt is het echt veel leukere multiball

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 12 mei 2014, 18:51

En vermits je de titel hebt veranderd naar 'Deadworld multiball probleem' heb ik dan dit topic ook meteen verzet naar de juiste rubriek :geek: :good:

Plaats reactie