transistor of thyristor
- Gottlieb collector
- Real name: thierry
transistor of thyristor
Vraagje voor de elektronica mannen hier.
Bij Bally solenoid driverboard kan je TIP 102 tranistors gebruiken maar men heeft mij S0602MH thyristors gegeven als vervanger. Ik heb zo een vermoeden dat dit niet werkt of wel ???
Bij Bally solenoid driverboard kan je TIP 102 tranistors gebruiken maar men heeft mij S0602MH thyristors gegeven als vervanger. Ik heb zo een vermoeden dat dit niet werkt of wel ???
- cajoeter
- Real name: Michel
Re: transistor of thyristor
Dat gaat absoluut niet werken. De enige overeenkomst is dat ze beiden 3 pootjes hebbenGottlieb collector schreef:Vraagje voor de elektronica mannen hier.

- Gottlieb collector
Dank u wel, kan ze er weer uit solderen 

- jeanclaudev
- Real name: jean-claude
Ja, veel verschil, een thyristor is een soort van elektronische een richting switch.
en een triac is twee richting, zoals gebruikt in de GI van de williams Bally;
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.
In mijn lokale electronica zaak geven ze de BD649 als vervanger.
Vandaag heb ik een tip102 die een slingshot aanstuurde vervangen hiermee en nu werkt hij weer zoals het moet.
Vandaag heb ik een tip102 die een slingshot aanstuurde vervangen hiermee en nu werkt hij weer zoals het moet.
TAF
- Gottlieb collector
Bedankt voor de tip, heb tip 102 gevonden voor 50 cent het stuk wat meevalt denk ik ...aquasat schreef:In mijn lokale electronica zaak geven ze de BD649 als vervanger.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Erger nog: een thyristor kan wel eens zelf in geleiding raken met de aansturing van spoelen. Dat betekent brand...jeanclaudev schreef:Ja, veel verschil, een thyristor is een soort van elektronische een richting switch.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets