Hello allemaal
Heb sinds enkele weken een Demolition Man met daarin een Game Rom U6 ROM1 versie PX-3 en 6 sound roms (U2-U7) versie P-4 , zonder enige foutmelding.
Echter sommige geluiden werken niet. Via test menu T.7 :
07 Claw sound
10 "Is it cold?"
11 Explosion
15 Enhance calm
17 Computer sound
Ook is er na elke verloren bal een volledige stilte tijdens het tonen van alle behaalde bonuspunten tot aan het nieuw behaalde puntentotaal.
Is het mogelijk dat er 1 sound rom kapot is waarop juist al deze geluiden staan? Hoe kan ik ontdekken welke dit is want ik vind nergens een lijst van geluiden per soundrom.
Of ergens een kabel los?
Ik kan ook alles upgraden naar een nieuwere L versie maar bon dat kost al snel 50 eur en als ik dan hetzelfde tegenkom is dit geld weggesmeten.
Thx for uw hulp
Rosebud - nico
--------
Gameroom : TAF - DM - STTNG
DM : sound problemen
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Re: DM : sound problemen
In theorie kan dat wel, maar komt niet erg vaak voor.
Ik zou zeggen: begin eens om de flatcable los te halen en weer terug op de connector te zetten. Dit zowel op het soundbord als op de CPU.
Ik zou zeggen: begin eens om de flatcable los te halen en weer terug op de connector te zetten. Dit zowel op het soundbord als op de CPU.
Dank je Richard
Ok, heb ondertussen alle flatcables losgemaakt en terug ingestoken maar telkens zonder verbeterd resultaat. (Heb dit 3x herhaald).Geen foutmeldingen.
Andere tips?
Dank
Ok, heb ondertussen alle flatcables losgemaakt en terug ingestoken maar telkens zonder verbeterd resultaat. (Heb dit 3x herhaald).Geen foutmeldingen.
Andere tips?
Dank
Collection : http://www.pinballowners.com/general%20lee
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Een defecte eprom zou ik toch niet uitsluiten.
Als je niet direkt nieuwe wil bestellen, misschien proberen door ze onderling van plaats te verwisselen (of er telkens maar 1 te installeren, maar ik weet niet of hij dan wel zonder foutmelding opstart) ?
Zien of je daar iets wijzer uit wordt ?
Als de ontbrekende geluiden opeens wel spelen als de eprom waar die op staan in een andere socket zit, dan weet je dat de eprom goed is en het aan de aansturing ligt.
Als je niet direkt nieuwe wil bestellen, misschien proberen door ze onderling van plaats te verwisselen (of er telkens maar 1 te installeren, maar ik weet niet of hij dan wel zonder foutmelding opstart) ?
Zien of je daar iets wijzer uit wordt ?
Als de ontbrekende geluiden opeens wel spelen als de eprom waar die op staan in een andere socket zit, dan weet je dat de eprom goed is en het aan de aansturing ligt.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Anders misschien flatcable vervangen? Of verwisselen met een andere kast?
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Heb 2 flatcables van mijn TAF gebruikt in de DM maar dat gaf geen verbetering.
Heb vervolgens de soundroms willen testen maar daar is het fout gelopen. Ik had de u7 soundrom eruit gehaald en deze in een andere slot gestoken (u8 slot) om zo ze 1 voor 1 na te kijken. Echter in mijn enthousiasme had ik niet gezien dat ik de u7 chip omgekeerd had geïnstalleerd. Ik zet hem aan en direct 2 fout meldingen. 'soundboard i/o input error' en daarna 'u7 cksum error'.
Gevolg niets geen geluid meer.
ik steek de u7 terug in zijn sokkel,juist gepositioneerd,maar 1 fout blijft aanwezig 'u7 chksum error' en nog steeds geen ene noot muziek en geluid. Dus ik ga ervan uit dat de u7 om zeep is.
Dus deze vrijdagmiddag is geen al te beste dag
Denk dat ik een volledige nieuwe game en soundrom set ga bestellen en deze laat installeren door een flipperkast hersteller vooraleer ik deze kast nog verder beschadig.
Alleszins iedereen bedankt voor de hulp en tips.
nico
Heb vervolgens de soundroms willen testen maar daar is het fout gelopen. Ik had de u7 soundrom eruit gehaald en deze in een andere slot gestoken (u8 slot) om zo ze 1 voor 1 na te kijken. Echter in mijn enthousiasme had ik niet gezien dat ik de u7 chip omgekeerd had geïnstalleerd. Ik zet hem aan en direct 2 fout meldingen. 'soundboard i/o input error' en daarna 'u7 cksum error'.
Gevolg niets geen geluid meer.
ik steek de u7 terug in zijn sokkel,juist gepositioneerd,maar 1 fout blijft aanwezig 'u7 chksum error' en nog steeds geen ene noot muziek en geluid. Dus ik ga ervan uit dat de u7 om zeep is.
Dus deze vrijdagmiddag is geen al te beste dag
Denk dat ik een volledige nieuwe game en soundrom set ga bestellen en deze laat installeren door een flipperkast hersteller vooraleer ik deze kast nog verder beschadig.
Alleszins iedereen bedankt voor de hulp en tips.
nico
Collection : http://www.pinballowners.com/general%20lee