Flipperkast gekocht en dan?

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
sandeman
Real name: sandeman

Flipperkast gekocht en dan?

Bericht door sandeman » 06 dec 2014, 22:56

Sinds kort in het bezit van een F-14 Tomcat pinball.

de flipperkast stond me aan en de prijs was interessant. Vorige eigenaar gaf aan een liefhebber te zijn en de kast 100% technisch in orde. Display werkte allemaal, batterijen zagen er goed uit (geen zuur, uitslag etc.) lampjes leken het allemaal te doen. Tuurlijk heeft de kast ook nog wat werk nodig, moet gepoetst worden. Verkoper gaf aan dat hij dat nog gedaan heeft (ben ik dan zo'n zeikerd?) Maar ben zelf ook maar aan het poetsen geslagen.

Schijnbaar heb ik bij aankoop ook lekker opgelet, er ontbrak gewoon een rubber wat ik niet gezien had...Zal toch de emotie zijn geweest die meespeelde :run: :run:

Om een lang verhaal kort te maken, de kast staat nu bij mij thuis. Vandaag gemerkt dat de linkerbumper (denk dat het zo heet)en bovenin het veld niet snel reageren, de bal moet er behoorlijk hard tegenaan wil de bal weggestoten worden. Geen idee of dat een instelling is of dat er iets vernieuwd moet worden, morgen de manual er maar eens bij pakken.

Ondertussen uiteraard ook wat dingen besteld, rubberringkit, Star Post #8 Blue,Achterrand voor speelveldglas,spuitbus Superflipp, 4x Premium Ultra-Gloss Pinball, F-14 Tomcat bumpercap.

In de toekomst gaan we waarschijnlijk ook maar de lampjes vervangen voor leds (denk ik) het mag van mij allemaal wel wat feller. Wellicht vervangen we de speaker onderin de cabinet nog.

Zijn er nog dingen waarvan jullie zoiets hebben van "dat moet je zéker doen?" of zeker niet doen. Tips zijn welkom :respect: :respect:

Turalyon
Real name: Gabriël

Re: Flipperkast gekocht en dan?

Bericht door Turalyon » 06 dec 2014, 23:53

Kijk hier eens voor inspiratie: http://www.flippers.be/flipper_reparatie.html
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Bericht door zwartepanter » 07 dec 2014, 10:01

Wat betreft de linkerslingshot, kijk eens of de rubber goed zit rond de switchen? Wellicht maakt één van de 2 of alle 2 niet direct contact en moet je die een beetje bijplooien...?

http://www.flippers.be/basics/101_switc ... tment.html

sandeman
Real name: sandeman

Bericht door sandeman » 07 dec 2014, 10:51

Thanks, :good:

Flippers.be had ik inderdaad ook gevonden, moet daarvoor echt gaan zitten (om te switchen naar engels)

Maar geen dingen die jullie als doorgewinterde gebruiker / expert kunnen aanraden. Ben absoluut niet thuis in elektronica, hoop dat dat niet ooit een grote belemmering wordt.

Op youtube-filmpjes meen ik dat de F-14 méér geluid / muziek heeft, kan het zo zijn dat een update (rom) een oplossing is? Of is er iets mis met mijn flipper?

Oja, nog meteen maar een vraag. De bal lijkt bij het inschieten direct door het midden er weer uit te gaan. Niet af en toe maar élke keer mits ik de bovenste flippers indruk, idea's?

Turalyon
Real name: Gabriël

Bericht door Turalyon » 07 dec 2014, 11:46

Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 08 dec 2014, 07:34

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met de linker bumper bovenin het spel. De flipper wellicht? Deze zou je dan eens kunnen voorzien van een nieuwe sleeve, en dat zou ik dan bij alle flippers meteen doen.

Van die popbumpercap zul je wel een hoekje moeten wegfrezen.

Zie ook mijn restauratie thread: http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=12&t=1387
Laatst gewijzigd door HarrieD op 08 dec 2014, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 08 dec 2014, 08:21

sandeman schreef:Thanks, :good:

Flippers.be had ik inderdaad ook gevonden, moet daarvoor echt gaan zitten (om te switchen naar engels)
De meeste van mijn paginas hebben ook een Nederlandse vertaling hoor ?
op vlagje rechts bovenaan klikken..

Plaats reactie