Escape from the lost world geen display
Escape from the lost world geen display
L.S.
Mijn onlangs aangeschafte Escape from the lost world deed het prima. Display werkt en alles super. Echter nu opeens helemaal geen reactie meer op beide displays. Connectoren even los gehaald en weer er op gezet, maar dat brengt geen verbetering. Enig idee waar ik dit moet zoeken?
Weer bedankt voor uw reacties!
Dennis
Mijn onlangs aangeschafte Escape from the lost world deed het prima. Display werkt en alles super. Echter nu opeens helemaal geen reactie meer op beide displays. Connectoren even los gehaald en weer er op gezet, maar dat brengt geen verbetering. Enig idee waar ik dit moet zoeken?
Weer bedankt voor uw reacties!
Dennis
- Hurricane
- Real name: Koen Lemoine
Re: Escape from the lost world geen display
kijk eens of zekering (ik denk 8 ) niet stuk is op het power board.
Ik heb alle zekeringen nagekeken en gemeten. Die zijn allemaal nog prima in orde!
Andere tips?
Andere tips?
- wimpinball
- Real name: wim van roey
heb je alle spanningen op de display ?
Op de print van de display op testpunt 1 moet je +68 V hebben , op testpunt 2 moet je +190 V hebben en op testpunt 3 moet je +5 V hebben .
Zijn deze spanningen aanwezig ?
Opgepast met het meten , zijn hoge spanningswaarden en dat voel je wel als je ze toevallig aanraakt
Volgens mij is er 1 van deze spanningen niet aanwezig en zal daarom je displays niet werken
Succes ,
Groetjes ,
Wim
Op de print van de display op testpunt 1 moet je +68 V hebben , op testpunt 2 moet je +190 V hebben en op testpunt 3 moet je +5 V hebben .
Zijn deze spanningen aanwezig ?
Opgepast met het meten , zijn hoge spanningswaarden en dat voel je wel als je ze toevallig aanraakt
Volgens mij is er 1 van deze spanningen niet aanwezig en zal daarom je displays niet werken
Succes ,
Groetjes ,
Wim
Beste,
Ik heb gemeten op de connector aansluiting. Ik hoop dat je dat bedoelde met de meetpunten. Daar meet ik echter nooit boven de 2V=. De genoemde waarde meet ik daar nergens. Daar klopt dus niets niet lijkt me, maar waar moet ik verder zoeken?
Bedankt alvast weer voor de hulp!
Dennis
Ik heb gemeten op de connector aansluiting. Ik hoop dat je dat bedoelde met de meetpunten. Daar meet ik echter nooit boven de 2V=. De genoemde waarde meet ik daar nergens. Daar klopt dus niets niet lijkt me, maar waar moet ik verder zoeken?
Bedankt alvast weer voor de hulp!
Dennis
- wimpinball
Hoi Dennis ,
op het powerbord moet je op testpunt TP2 een spanning meten van + 180 Volt
Heb je hier geen spanning dan moet je tussen massa en TP 3 een + 230 V meten
Is dit niet het geval zie dan naar fuse 2 ( zekering van 3/4 A )
Op het powerbord op connector J5 tussen pin 4 en 7 moet je 170 V wisselspanning meten
daarna volgt de zekering F2 en dan komen er 4 diodes hierachter vindt je TP 3
Als zekering F2 stuk is meet eerst de diodes na of er niet 1 is die in kortsluiting ligt
op het printje waarop de display zit heb je ook testpunten
tussen TP 3 ( massa ) en testpunt TP2 moet je terug 180 V meten
en tussen TP 3 en TP 1 moet je + 80 V meten
TP 2 en TP 1 zitten op 2 cm van elkaar
Wim
op het powerbord moet je op testpunt TP2 een spanning meten van + 180 Volt
Heb je hier geen spanning dan moet je tussen massa en TP 3 een + 230 V meten
Is dit niet het geval zie dan naar fuse 2 ( zekering van 3/4 A )
Op het powerbord op connector J5 tussen pin 4 en 7 moet je 170 V wisselspanning meten
daarna volgt de zekering F2 en dan komen er 4 diodes hierachter vindt je TP 3
Als zekering F2 stuk is meet eerst de diodes na of er niet 1 is die in kortsluiting ligt
op het printje waarop de display zit heb je ook testpunten
tussen TP 3 ( massa ) en testpunt TP2 moet je terug 180 V meten
en tussen TP 3 en TP 1 moet je + 80 V meten
TP 2 en TP 1 zitten op 2 cm van elkaar
Wim
Hallo Wim,
Super bedankt voor je hulp! Het was inderdaad zekering 2! Deze kast werkt weer zoals hij hoort!
Wauww!
Dennis
Super bedankt voor je hulp! Het was inderdaad zekering 2! Deze kast werkt weer zoals hij hoort!
Wauww!
Dennis
- wimpinball
Hallo Wim of iemand anders!
Nog even een andere vraag.
- Er zitten lampjes in de kop kast. Die branden nooit. Ook niet bij de lampen test. Waar zou dat in kunnen zitten?
- Als ik via de instellingen free play in stel en de kast dan uit zet en weer aan, is die instelling verdwenen. Komt dat omdat ik de batterij niet goed aangesloten heb na vervanging van de batterij op de print door 3 penlite btterijen?
Dank!
Dennis
Nog even een andere vraag.
- Er zitten lampjes in de kop kast. Die branden nooit. Ook niet bij de lampen test. Waar zou dat in kunnen zitten?
- Als ik via de instellingen free play in stel en de kast dan uit zet en weer aan, is die instelling verdwenen. Komt dat omdat ik de batterij niet goed aangesloten heb na vervanging van de batterij op de print door 3 penlite btterijen?
Dank!
Dennis
- wimpinball
Wat betreft de lampjes die nooit branden , kan het zijn de een zekering stuk is of de lampjes zelf .
Meestal de lampjes in de kopkast worden enkel gestuurd rechtstreeks door de transfo en een zekering die de transfo beschermd .
De instelling die je steeds kwijtgeraakt kan zijn dat de batterij niet meer oplaad .
Je moet eens een keer de batterij meten als de flipperkast afstaat .
Die zou minstens 3,6 V moeten bedragen .
Als deze minder is dan verliest het geheugen zijn geheugen en verlies je steeds de instellingen .
Meestal de lampjes in de kopkast worden enkel gestuurd rechtstreeks door de transfo en een zekering die de transfo beschermd .
De instelling die je steeds kwijtgeraakt kan zijn dat de batterij niet meer oplaad .
Je moet eens een keer de batterij meten als de flipperkast afstaat .
Die zou minstens 3,6 V moeten bedragen .
Als deze minder is dan verliest het geheugen zijn geheugen en verlies je steeds de instellingen .
Hallo,
Alle GE906 lampjes werken niet. Ik heb er even beter naar gekeken. De lampjes zijn nog goed, maar op het speelveld en in de kopkast werken ze niet. Ook niet bij alle lampen test. Waar zou de zekering kunnen zitten?
Bedankt
Dennis
Alle GE906 lampjes werken niet. Ik heb er even beter naar gekeken. De lampjes zijn nog goed, maar op het speelveld en in de kopkast werken ze niet. Ook niet bij alle lampen test. Waar zou de zekering kunnen zitten?
Bedankt
Dennis
- wimpinball
De GE906 zijn flasher van 12 V
Die worden normaal aangestuurd zoals de spoelen .
Als je meet tussen de massa en 1 van de 2 draden aan de flasher moet je een spanning meten .
Er bevinden veel zekeringen aan de zijkant in de kopkast .
Best de zekeringen eruit nemen om door te meten .
Die worden normaal aangestuurd zoals de spoelen .
Als je meet tussen de massa en 1 van de 2 draden aan de flasher moet je een spanning meten .
Er bevinden veel zekeringen aan de zijkant in de kopkast .
Best de zekeringen eruit nemen om door te meten .