Hallo, ik ben Danny Cannau en sinds kort in het bezit van een Stern Split Second uit 1981. Ik had gehoopt om via dit forum iemand te vinden die me kan helpen bij het repareren hiervan. De kast was immers 20 jaar niet actief.
Groeten en dank bij voorbaat
Nieuw
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Re: Nieuw
Welkom 
Als je zelf een beetje van electronica kent en wil leren - op www.pinwiki.com vind je vrij veel informatie..
eerst checken dat de batterij niet gelekt heeft, voedingprint nakijken en op de testpunten nameten dat alle spanningen correct zijn, en dan sta je al vrij ver..

Als je zelf een beetje van electronica kent en wil leren - op www.pinwiki.com vind je vrij veel informatie..
eerst checken dat de batterij niet gelekt heeft, voedingprint nakijken en op de testpunten nameten dat alle spanningen correct zijn, en dan sta je al vrij ver..
- kris-seeburg
- Real name: Kris & Isabel
Welkom hier Danny 

-
- Real name: Danny Cannau
flippers.be schreef:Welkom
Als je zelf een beetje van electronica kent en wil leren - op http://www.pinwiki.com vind je vrij veel informatie..
Beste
Bedankt voor info,maar vrees dat ik er niet veel aan heb.
Heb nml geen enkele kennis van elektronica of electriciteit.
Zoek iemand die hem kan doen spelen of herstellen.
Als ik de stekker insteek branden er overal wel wat lichtjes maar dat is het dan ook
Groeten
Danny
- Hairy Otter
- Real name: Noel Ramakers
Hallo Danny,
het is misschien handig als mensen weten waar de kast zich ongeveer bevindt. Fout opsporing via het forum is meestal niet mogelijk. Helpen met tip kunnen we wel, maar als je zelf geen ervaring hebt met elektronica/elektriciteit word het moeilijk.
Wat ik zelf al ervaren heb (bij arcade pcb's uit de jaren '80 en '90) is dat elco's en batterijen plots erger gaan lekken als ze na lange tijd opnieuw onder spanning komen. Ook lijken de aangevreten sporen na een tijdje snel verder te corroderen als er spanning op staat.
Dus zoals flippers.be al zij:
eerst checken dat de batterij niet gelekt heeft, voedingprint nakijken en op de testpunten nameten dat alle spanningen correct zijn
het is misschien handig als mensen weten waar de kast zich ongeveer bevindt. Fout opsporing via het forum is meestal niet mogelijk. Helpen met tip kunnen we wel, maar als je zelf geen ervaring hebt met elektronica/elektriciteit word het moeilijk.
Wat ik zelf al ervaren heb (bij arcade pcb's uit de jaren '80 en '90) is dat elco's en batterijen plots erger gaan lekken als ze na lange tijd opnieuw onder spanning komen. Ook lijken de aangevreten sporen na een tijdje snel verder te corroderen als er spanning op staat.
Dus zoals flippers.be al zij:
eerst checken dat de batterij niet gelekt heeft, voedingprint nakijken en op de testpunten nameten dat alle spanningen correct zijn
I fix stuff myself, just to prove to myself I can.