MM aantal ballen

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
DanielFortesque
Real name: Daniel Fortesque

MM aantal ballen

Bericht door DanielFortesque » 29 mar 2015, 17:26

Heu , hoe zet je een MM op 5 ballen ?
Mijn MM staat op 3 ballen , en tot nu toe , heb ik nog maar twee keer de battle kunnen behalen , waarvan 1 keer direkt derde bal kwijt en direkt gedaan , en één keer de pijlen kunnen afwerken , en met de laatste overblijvende bal tot aan de trolls . Toen was blijkbaar de tijd om , want bij mijn MM moet je het volgens mij binnen een bepaalde tijd geflikt krijgen , toen begon die opeens volledig opnieuw , zo net zoals bij mijn Totan . Daar heb ik tot nu toe nog maar een drie tal keer de genie echt kunnen verslaan en als je die niet binnen een bepaalde tijd kunt verslaan , dan begint het spel terug van voor af opnieuw .
Oh ja , kan je de Totan ook op 5 ballen zetten ?
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got LE
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

ronaldvg
Real name: Ronald

Re: MM aantal ballen

Bericht door ronaldvg » 29 mar 2015, 18:09

Misschien even in manual kijken ?

http://mirror2.ipdb.org/files/4032/Will ... Manual.pdf Pagina 1-29

Maar ter volledigheid: Service Menu, Standard Adjustmensts en dan optie A.1 01

Dit is hetzelfde voor de Totan. Misschien iets andere optie dan A.1 01 maar het zit daar wel.

Henry
Real name: Henry Gijsbertse

Bericht door Henry » 29 mar 2015, 19:44

Ik heb de meeste kasten op 4 ballen staan vind ik persoonlijk het fijnst,want 3 is vaak te kort en 5 wordt vaak te lang vind ik.
in play:HSll,MSF,F14TC,DWHO,WD?,NF,TOM,BM66,GZ premium
Game over:SOF,NF,2xWH20,SHREK,F14TC,TZ,2xCONGO,SOPRANOS,MM,JM,MB,SM,SS,AFM,IM,TWD,TS

DanielFortesque
Real name: Daniel Fortesque

Bericht door DanielFortesque » 29 mar 2015, 21:35

Thanks !! Ook voor de link naar de manual !!
Heb ondertussen de MM en de Totan op 5 ballen staan , heb reeds een eerste spelletje gespeeld , en gewoonweg machtig !! Maar , ik denk dat ik van 5 naar 4 ballen zal gaan . Het is inderdaad een heel lang spel met 5 ballen , dan nog al die extra ballen erbij , wordt dus wel erg lang ... rest weinig tijd voor het pintje bier dan ... :o :run:
Maar , nogmaals stief bedankt he !!
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got LE
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

ronaldvg
Real name: Ronald

Bericht door ronaldvg » 30 mar 2015, 01:31

No thanks. Wat instellingen betreft kun je heel veel doen trouwens. Niet alleen minder of meer ballen, maar ook de moeilijkheid van de kast instellen. Ik hoor wel eens: dat is een te makkelijke kast, maar dan denk ik altijd: zet hem maar eens op extra hard en probeer dan nog maar eens ;-)

Ook het aantal extra ballen en zo kun je gewoon instellen in de software, dus dan maak je het jezelf wat moeilijker. Al met al kun je met die instellingen de hele kast aanpassen naar je eigen moeilijkheidsgraad. 4 ballen is overigens wel een goede instelling vind ik zelf.

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 30 mar 2015, 07:46

ronaldvg schreef: Maar ter volledigheid: Service Menu, Standard Adjustmensts en dan optie A.1 01
Kleine opmerking ter aanvulling - een betere manier is onder utilities / presets 'install 5-ball' te doen.
Of daar eerst bv install easy/medium/.. te kiezen en dan pas het aantal ballen aan te passen.

Gedetailleerde uitleg:
Pas je het aantal ballen onder A.1.1 aan dan doe je enkel dat, niet meer en niet minder.
Al de andere presets waar de kast op stond blijven gelden. En waarschijnlijk weet je niet wat die zijn.

Onder Utilities heb je meerdere presets (3/5/extra easy / easy /medium /hard) en die passen meerdere instellingen aan (vnl onder A.2). Bv hoeveel keer je een ramp moet schieten eer een mode kan starten, de lengte van timers, hoe moeilijk locks te halen zijn, enz.
Zo ga je de algemene moeilijkheidsgraad van de kast veranderen.

De precieze instellingen onder A2 die door de presets worden aangepast verschillen van model tot model.
In het algemeen is het zelfs zo dat de preset voor 3 of 5 ballen uiteindelijk weinig verschil maakt - bij 5 ballen worden de andere presets iets moeilijker zodat de tijd van een gemiddeld spel even lang blijft als bij een spel op 3 ballen (althans in theorie).

Wil je echt een gemakkelijk spel dan moet je de kast eerst op easy of extra easy zetten. En dan met A1.1 bv van 3 naar 4 of 5 ballen gaan. Maar dan kan de kast echt wel eenvoudig (saai, niet meer uitdagend) worden.. als je zo een tijdje hebt gespeeld zet je dan beter de preset op medium voor extra uitdaging..

Plaats reactie