KISS Stern LE

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
MarnikAce
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2013, 18:30
Real name: Marnik Bellecoste
Locatie: Belgium

KISS Stern LE

Bericht door MarnikAce » 30 okt 2015, 10:08

Hey guys,

Gisteren is mn KISS LE toegekomen... Schoon machine... Maar hij start niet op... Hij blijft op het stern logo.
Na opzoeking de gamecode gedownload op usb... Geen verandering... Sd eruit gehaald, erin gestoken... Geen veranderen... Iemand met hetzelfde probleem? Enige suggesties?

Bedankt Marnik

JWV
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 nov 2014, 11:51
Real name: Jan-Willem
Locatie: The Netherlands

Re: KISS Stern LE

Bericht door JWV » 30 okt 2015, 10:18

De verkoper contacteren?
Stern contacteren?
On a visit: TOM
Good friends: BSD

MarnikAce
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2013, 18:30
Real name: Marnik Bellecoste
Locatie: Belgium

Re: KISS Stern LE

Bericht door MarnikAce » 30 okt 2015, 10:22

Heb ik al gedaan.. Zij hebben me aangeraden de gamecode te downloaden... Heb daar ook terug naar gemaild maar nog geen antwoord... Stern vertelt hetzelfde... Frustrerend

JWV
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 nov 2014, 11:51
Real name: Jan-Willem
Locatie: The Netherlands

Re: KISS Stern LE

Bericht door JWV » 30 okt 2015, 10:27

" From what I'm hearing from others that are experiencing issues, is that two different kinds of memory cards were being used. One was Kingston and the other Transcend. Supposedly there was a bad batch of Transcend cards. My buddy is getting a new card sent and we'll see what happens. Fingers crossed...."
van: https://pinside.com/pinball/forum/topic ... pro-issues

Er zijn anderen met ook issues meteen na aanschaf.
Probeer eens een ander SD kaartje te gebruiken? Dat loste het bij hem op:
I got the new Kingston brand SD card, with the latest code from Stern today. I'm happy to report that the game is finally working and plays perfectly!

A big thanks to Melissa at Cointaker, Chas at Stern tech support, and John Borg for the help in getting the problem figured out and all being so helpful.

After 30 games, I can finally say my KISS rocks!
https://pinside.com/pinball/forum/topic ... st-2580232
On a visit: TOM
Good friends: BSD

MarnikAce
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2013, 18:30
Real name: Marnik Bellecoste
Locatie: Belgium

Re: KISS Stern LE

Bericht door MarnikAce » 30 okt 2015, 10:30

Thanks... K ga dat even proberen

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5929
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: KISS Stern LE

Bericht door Pascal » 30 okt 2015, 12:24

direkt uw verkoper contacteren.
zelf niet aan prutsen...

waar heb je hem gekocht?

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2226
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: KISS Stern LE

Bericht door Cenobyte » 30 okt 2015, 14:38

Maar.. staat de software op een SD card (draait de flipperkast dus vanaf de SD kaart) of heb je die alleen nodig om een update te installeren (net als de USB stick in de vorige generatie Stern kasten)?
Pascal schreef:direkt uw verkoper contacteren.
zelf niet aan prutsen...

waar heb je hem gekocht?
Dat heeft ie dus al gedaan en die hebben hem ook reeds advies gegeven. Die komen echt niet voor elke wissewas voorrijden hoor.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

JWV
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 nov 2014, 11:51
Real name: Jan-Willem
Locatie: The Netherlands

Re: KISS Stern LE

Bericht door JWV » 30 okt 2015, 15:12

Een NIB kast van duizenden euro's die niet eens opstart noem ik geen 'wissewasje' :wtf:

Een andere SD kaart is makkelijk zelf te proberen, maar verder zou ik idd wel de verkoper inschakelen.
Er zit zeker wel garantie op.
On a visit: TOM
Good friends: BSD

MarnikAce
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2013, 18:30
Real name: Marnik Bellecoste
Locatie: Belgium

Re: KISS Stern LE

Bericht door MarnikAce » 30 okt 2015, 16:23

Nieuwe SD card met de software, usb met de update... Niets geen verandering... Stern gaat een nieuwe sd opsturen

@pascal: pinball heaven UK...

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2226
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: KISS Stern LE

Bericht door Cenobyte » 30 okt 2015, 16:36

JWV schreef:Een NIB kast van duizenden euro's die niet eens opstart noem ik geen 'wissewasje' :wtf:
Nee, dat bedoel ik ook niet met "wissewasje". Ik bedoel dat een erg groot aantal van dit soort klachten vaak erg simpel en met weinig inspanning door de gebruiker kan worden opgelost. En om daar nou iemand vele uren voor in zijn auto te moeten laten zitten...
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4982
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: KISS Stern LE

Bericht door Bingovit » 30 okt 2015, 17:59

MarnikAce schreef:Nieuwe SD card met de software, usb met de update... Niets geen verandering... Stern gaat een nieuwe sd opsturen

@pascal: pinball heaven UK...
Vraag me af waarom je deze niet gewoon bij Carl Jacobs in België koopt, dan had je deze problemen allemaal niet gehad :whisling:
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2226
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: KISS Stern LE

Bericht door Cenobyte » 30 okt 2015, 18:22

Bingovit schreef: Vraag me af waarom je deze niet gewoon bij Carl Jacobs in België koopt, dan had je deze problemen allemaal niet gehad :whisling:
Aangezien Carl gewoon dezelfde Stern kasten verkoopt was volgens mij de kans op storingen hier net zo groot hoor. En ik denk dat Carl ook gewoon met dezelfde garantiebeleid te maken heeft, of hij moet graag alles uit eigen geld betalen, maar dan blijft hij niet lang ondernemer.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

MarnikAce
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2013, 18:30
Real name: Marnik Bellecoste
Locatie: Belgium

Re: KISS Stern LE

Bericht door MarnikAce » 30 okt 2015, 18:44

Persoonlijk denk ik ook dat ik waarschijnlijk hetzelfde probleem zou gehad hebben... En waarom ik niet kocht bij Jacobs? 1. Ik ben geen pinball verzamelaar maar KISS fan
2. Ik heb verschillende dealers, binnen en buitenland opgezocht en gemaild
3. Bij pinball heaven kreeg ik de korting die ik wou en hij was binnen 3 dagen geleverd...
4. Ik loest ook nog afwachten bij andere verkopers of ze de LE versie (600stuks) konden leveren

Gebruikersavatar
Bingovit
Berichten: 4982
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:40
Real name: Evert Brochez
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: KISS Stern LE

Bericht door Bingovit » 30 okt 2015, 18:51

Cenobyte schreef:Aangezien Carl gewoon dezelfde Stern kasten verkoopt was volgens mij de kans op storingen hier net zo groot hoor. En ik denk dat Carl ook gewoon met dezelfde garantiebeleid te maken heeft, of hij moet graag alles uit eigen geld betalen, maar dan blijft hij niet lang ondernemer.
Carl geeft SERVICE,
S
E
R
V
I
C
E
!
Die storing kan inderdaad voorvallen maar Carl doet wel altijd zijn best om deze op te lossen, zelfs aan huis komen repareren indien nodig! :good:

@MarnikAce: het was enkel uit interesse hoor dat ik het even vroeg, ik weet dat Carl er ook nog twee binnen heeft en Pinball Heaven staat niet gekend als de goedkoopste. Daarom dus even mijn nieuwsgierigheid :)
Een nieuw SD-kaartje zou trouwens je problemen moeten oplossen, ik heb hetzelfde probleem voorgehad met de mijne ;)
-->The Dark Pinball Specialist<--
*"Serving the world of pinball since 2005!"*

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2226
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: KISS Stern LE

Bericht door Cenobyte » 30 okt 2015, 20:38

Ik heb destijds ook Carl gecontacteerd voor mijn Metallica LE en kreeg ook totaal geen zekerheid of hij nog LE's kreeg en hoeveel en ik wist dus niet of hij mij een METLE kon leveren. Bij een ander kreeg ik gelijk een LE bevestigd, dus voor mij was ook een ander aantrekkelijker. Dus wat dat betreft viel Carl zijn service op dat moment tegen. Niet dat dat kenmerkend is, maar wat ik maar bedoel te zeggen is dat het allemaal ondernemers zijn die hun best doen en service geven op hun beste manier. En op elk moment kan één bepaalde leverancier er bovenuit of onderuit steken ;)

En ik denk dat Carl ook eerst probeert telefonisch of per mail op te lossen, want als hij overal naartoe moet rijden is hij zo failliet aan reiskosten en -tijd met al die recente Stern problemen. :lol:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

MarnikAce
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2013, 18:30
Real name: Marnik Bellecoste
Locatie: Belgium

Re: KISS Stern LE

Bericht door MarnikAce » 31 okt 2015, 07:58

Bingovit schreef:
Cenobyte schreef:Aangezien Carl gewoon dezelfde Stern kasten verkoopt was volgens mij de kans op storingen hier net zo groot hoor. En ik denk dat Carl ook gewoon met dezelfde garantiebeleid te maken heeft, of hij moet graag alles uit eigen geld betalen, maar dan blijft hij niet lang ondernemer.
Carl geeft SERVICE,
S
E
R
V
I
C
E
!
Die storing kan inderdaad voorvallen maar Carl doet wel altijd zijn best om deze op te lossen, zelfs aan huis komen repareren indien nodig! :good:

@MarnikAce: het was enkel uit interesse hoor dat ik het even vroeg, ik weet dat Carl er ook nog twee binnen heeft en Pinball Heaven staat niet gekend als de goedkoopste. Daarom dus even mijn nieuwsgierigheid :)
Een nieuw SD-kaartje zou trouwens je problemen moeten oplossen, ik heb hetzelfde probleem voorgehad met de mijne ;)
Ik hoop dat de nieuwe SD van stern het probleem gaat oplossen :-p Evert... Ik hou jullie op de hoogte. Alvast zover bedankt allemaal... Doet die Carl ook herstellingen? Ik sta ook nog met een KISS Bally 1978 die eens aan reparatie toe is.

Plaats reactie