Iemand enig idee waar ik daarvan de oorzaak moet zoeken?

Met mijn beperkte kennis zou ik gokken dat een diode of transistor op het solenoid bord kapot is?

Of is dat nu zeeeeeeeer dom?

Thx!
P
Dus zodra ik de flipper heb aangezet en MPU is opgestart werken beide rechter flippers, zowel beneden als op het bovenste speelveld.
Werken de linker flippers tijdens het spel (op het onderste speelveld) altijd? Of alleen na de ball-drain als je voldoende elektra-units hebt?De linker flippers werken niet in attract mode, en ook de mini-flippers in het onderste mini-speelveld niet. Ze werken uiteraard allemaal wel tijdens het spel.
Nope, de relais op het solenoid bord geeft de flippers vrij op het moment dat een spel wordt afgedrukt. De rechter flippers doen het in attract mode ook al, dus ergens wordt dat relais K1 gebypassed. Dan de relais op dat solenoid extension board schakelt tussen onder en boven, ofwel 4 flippers in het ene geval (normaal spel) of 2 flippers in het andere geval (upper of lower playfield spel (ik weet even niet of dit een lower speelveld zoals een black hole is))Richard Baan schreef:Het relais op de solenoid driver geeft de flippers vrij (alles wel/alles niet).
En de solenoid expander geeft het normale speelveld vrij of het onderste (3e speelveld).
Als de flippers het na opstarten wel direkt doen, maar tijdens opstarten niet (is dit zo?) dan denk ik dat het relais op de solenoiddriver wel goed is.
Dan verwacht ik ook dat de flippers het ook doen als de MPU nog niet is opgestart.HarrieD schreef:Nope, de relais op het solenoid bord geeft de flippers vrij op het moment dat een spel wordt afgedrukt. De rechter flippers doen het in attract mode ook al, dus ergens wordt dat relais K1 gebypassed.Richard Baan schreef:Het relais op de solenoid driver geeft de flippers vrij (alles wel/alles niet).
En de solenoid expander geeft het normale speelveld vrij of het onderste (3e speelveld).
Als de flippers het na opstarten wel direkt doen, maar tijdens opstarten niet (is dit zo?) dan denk ik dat het relais op de solenoiddriver wel goed is.
Pascal schreef:nog wat extra info: de rechter flipperknop geeft tijdens het spel ook "soms" punten.
De rollover switch in de shooterlane was verwrongen, en gaf bijna constant contact. Wellicht dat daardoor de switch matrix wat in de war was bij momenten en hij soms punten bijgaf als je de rechter flipper activeerde terwijl de bal nog in de shooterlane lag. Anyway: ik heb alles weer mooi recht gemaakt, de afstand juist geregeld, en (sorry Rob en Pascal) het is gedaan met punten scoren zonder effectief te spelenRichard Baan schreef:Dat kan gewoon een contact zijn wat te strak is afgesteld.
Hm, ... het zou natuurlijk kunnen dat dat ding net boven dat bordje, dat ik als een deel van een fuseholder aanzag, eigenlijk een deel van een drukknopje was. En dat de draden die nu verbonden zijn met dat "kroonsteentje" (zoals jullie Nederlanders dat noemen) oorspronkelijk daar verbonden waren?Richard Baan schreef:En het drukknopje zou volgens mij ook wat moeten doen als test.
Ge ziet hé, ik heb al eens een paar keer gelijk gehad over uw SS kasten hég94 schreef:Gasten:en ook wel
![]()
De Elektra is op het eerste gezicht maar een lege kast, met een vreemd plastic speelveld. Die indruk ben je snel kwijt als je erop speelt. Aardig spel, met een paar grappige details. En dan dat mini-speelveld! Best ever! Perfecte flow en perfecte snelheid, perfecte balans.g94 schreef:Terzijde: toch wel een bijzonder kastje die Elektra. Blijkbaar is het niet meteen de meest populair SS-kast, maar onterecht volgens mij, want er zit echt wel veel spel in en vooral het ontbreken van de inlanes, waardoor je de bal vanop de slingshot over je flipper heen naar de andere kant kan laten rollen, is een bijzondere flipper-ervaring. En dat mini-speelveld waarop je je elektra credits mag verspelen nadat je spel is afgelopen is ook nooit gezien.
I love it!![]()
En ook rechter targets op het mini-speelveld zijn gefixt (was simpel: condensatoren waren kapot), en met die vijzen uit die kickout te halen (wat een vreemd idee alweer van de vorige eigenaarg94 schreef:Op het solenoid bord waren inderdaad 1 en 3 van het relais verbonden. Ik heb dat ijzerdraadje doorgeknipt en nu werkt alles perfekt zoals het hoort.