GI Theatre of Magic

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bramvk
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 dec 2015, 22:23
Real name: Bram
Locatie: The Netherlands

GI Theatre of Magic

Bericht door Bramvk » 24 mei 2016, 22:47

GI op het speelveld van de Theatre of Magic is er mee gestopt. GI in de backbox werkt nog.

GI String 3 ging uit.
De fuse leek stuk van die string (F108). Wilde deze vervangen met een identieke uit een andere string (F107) om te testen of het aan de string fuse lag. Deze ging bij het verwijderen stuk (metalen uiteinde aan een zijde kwam los van het glas, zijn oude fuses) Heb de fuse uit F106 daarna bij F108 ingezet. Daarna werkte geen enkele string meer.

Dus 2 kapotte fuses en dus F108 en 107 leeg. F106, 109 en 110 goede fuses maar werken ook niet.

Heb helaas geen apparatuur om door te meten. Ga ik gelijk aanschaffen.
Wat kan er aan de hand zijn? Bij uitval van meer dan 1 stop de hele kerstboom?
NFV lid
In play: ...empty :-(
Used to own: DP LE, Tron, Judge Dredd, TZ, TOM, ST-Pro, Star Wars pro, Baywatch, Street fighter 2.

Gebruikersavatar
vanlierde51
Berichten: 524
Lid geworden op: 25 feb 2014, 08:32
Real name: Gilles Van Lierde
Locatie: Belgium

Re: GI Theatre of Magic

Bericht door vanlierde51 » 25 mei 2016, 06:42

Ik zie maar een oplossing...verkoop het mij voor 200 Eur....
1 bestel een set zekeringen voor uw kast.
2 test ze
3 als de zekering kapot gaat is er iets mis
4 check zeker de GI connector in de kopkast (meestal is hem verbrand - ziet er bruin uit en kruimel weg)
5 als je dat ziet ben je ook beter direct de connectors met de zekeringen te bestellen
6 springt het nog kapot heb je dan ergens een kortsluiting op je GI circuit. Een kapote lamp kan dat soms ook veroorzaken.
Veel meer moet er niet zijn...in principe toch
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3887
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: GI Theatre of Magic

Bericht door Richard Baan » 25 mei 2016, 07:22

Wat Gilles zegt: de connectoren zijn waarschijnlijk verbrand.
Zowel de male (aan de printzijde) als de female kant vervangen. Bedrading / pinnetjes met de juiste crimp-tang aanbrengen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

JWV
Berichten: 78
Lid geworden op: 19 nov 2014, 11:51
Real name: Jan-Willem
Locatie: The Netherlands

Re: GI Theatre of Magic

Bericht door JWV » 25 mei 2016, 09:13

Eens met bovenstaande, en controleer ook zeker de waarde van de zekeringen!
Dat het wisselen van de zekering meer stuk heeft gemaakt zou wel eens kunnen betekenen dat die vervangende zekering (uit F106) te zwaar was, er daardoor bij de sluiting teveel stroom ging lopen waardoor een zekering 'stroomopwaarts' ook de geest gaf.

Toevallig bij de TOM van de NFV deze maand ook sluiting in de GI en verbrandde connectoren.
Bleek uiteindelijk een lamphouder te zijn waarvan een lipje was verbogen en zo kortsluiting maakte, maar hier uiteraard ook connectoren en header pins vervangen.

Als je de headerpinnen van het power driver bord wil desolderen, een tip om te zorgen dat de printplaat heel blijft:
snij met een scherp mesje het plastic los tussen de pinnen (gaat waarschijnlijk heel makkelijk aangezien het bros zal zijn).
Daarna kun je het bord omdraaien en kun je de pins een voor een desolderen, ze zullen dan omlaag eruit vallen zodra je de tin smelt. Dan met een desoldeerpompje de gaten leegzuigen zodat de nieuwe header probleemloos geplaatst kan worden.
On a visit: TOM
Good friends: BSD

Gebruikersavatar
Bramvk
Berichten: 120
Lid geworden op: 20 dec 2015, 22:23
Real name: Bram
Locatie: The Netherlands

Re: GI Theatre of Magic

Bericht door Bramvk » 25 mei 2016, 12:53

Dank voor de tips! Ga ik mee aan de slag.

Nog wat opmerkingen:
-Zekering waren van de zelfde waardes.
-Alles LED.

vanlierde51 schreef:Ik zie maar een oplossing...verkoop het mij voor 200 Eur....
Bedoel je voor de gehele TOM voor 200 Eur? :hypno: Of voor het oplossen van dit probleem?
NFV lid
In play: ...empty :-(
Used to own: DP LE, Tron, Judge Dredd, TZ, TOM, ST-Pro, Star Wars pro, Baywatch, Street fighter 2.

Plaats reactie