STTNG doet raar

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robinstr
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 feb 2015, 14:18
Real name: Robin Struyf
Locatie: Belgium

STTNG doet raar

Bericht door robinstr » 10 jun 2016, 19:54

Wanneer ik mijn STTNG opzet krijg ik het volgende:

-Linker canon zet zich niet juist
-Ballen worden geladen in de ball kicker maar de ball kicker doet niets, dus liggen de ballen er op een hoopje
-De drukknop voor in het menu te gaan werkt niet dus kan ook niet meteen iets controleren

Al de rest werkt op het eerste zicht wel. Als de kast enkele minuten aan staat schiet hij opeens de ballen weg en werkt alles terug naar behoren (ook de drukknop voor in het menu te gaan). Ook als ik de kast zonder al te lang te wachten aan/uit zet blijft alles goed werken. Als ik in het menu ga krijg ik de foutcode left canon cannot find home, maar na eenmaal het menu terug te open is deze foutmelding weg en zijn er geen foutmeldingen meer.

Na wat langer testen komen de problemen soms ook terug als de kast blijft opstaan. drukknop voor het menu werkt niet meer dan maar shooter wel. Cannon blijft verkeert staan. Hoewel ik daarnet weer een uur zonder problemen heb kunnen spelen...

Heb al is alle connectoren aangedrukt, maar heb niet direct een idee waar ik moet beginnen zoeken...

Iemand een idee?
Laatst gewijzigd door robinstr op 10 jun 2016, 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
TZ,STTNG,RBION,JP

Gebruikersavatar
robinstr
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 feb 2015, 14:18
Real name: Robin Struyf
Locatie: Belgium

Re: STTNG doet raar

Bericht door robinstr » 10 jun 2016, 23:46

Na even te zoeken heb ik gevonden dat de service menu knop rechtstreeks met het cpu board verbonden is dus moet het probleem wel in de bekabeling erna toe liggen of op het cpu bord zelf.

Heb de batterijen wnr ik de kast kocht verwijdert en nvram geinstalleerd omdat ik al lichte zuurschade zag van vroeger (deze ging niet verder dan de banen van de batterijen naar de cpu, kon je vrij duidelijk zien aan de andere kleur). Alles eronder proper gemaakt met azijn en alles werkte nadien perfect voor nu toch een half jaar. Dus denk dat ik alle componenten onder de batterijhouder is even nieuw soldeer ga geven. Aan de banen is geen onderbreking te zien en alle componenten zien er nog goed uit. Maar zal alle banen nog is uitmeten.
TZ,STTNG,RBION,JP

Gebruikersavatar
Richard Baan
Berichten: 3888
Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
Real name: Richard Baan
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: STTNG doet raar

Bericht door Richard Baan » 11 jun 2016, 08:28

8 driver bordje en de flatcable er naar toe (aan beide kanten) ?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Gebruikersavatar
robinstr
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 feb 2015, 14:18
Real name: Robin Struyf
Locatie: Belgium

Re: STTNG doet raar

Bericht door robinstr » 12 jun 2016, 18:26

Heb vandaag wat verder kunnen zoeken, ben nu zo goed als zeker dat het op het probleem zich op het WPC cpu board zelf bevind.

Heb rechtstreeks op de pennen van j205 gemeten, met de zwarte draad aangesloten op de verbindingsdraad in de kast zelf.
Up down en escape reageren perfect, de enter niet (oranje grijs). Bordje gedemonteerd alle printbanen goed bekeken en deels uitgemeten. u15,u16,u17 zien er aan de buitenkant nog goed uit.

De andere rare kuren die de kast heeft zullen hier wel met samenhangen aangezien het allemaal tegelijk begonnen is.
hier stopt hetgeen dat ik zelf kan(wil) doen, iemand die mij kan verder helpen?

Was aan het denken een vervangboard te kopen van 175 euro, maar zou liever het origineel herstelt hebben moest dit netjes mogelijk zijn, zou ook graag te weten komen wat het probleem was dan.
TZ,STTNG,RBION,JP

Gebruikersavatar
robinstr
Berichten: 84
Lid geworden op: 17 feb 2015, 14:18
Real name: Robin Struyf
Locatie: Belgium

Re: STTNG doet raar

Bericht door robinstr » 12 jun 2016, 19:54

Heb net mijn cpu board van mijn TZ even in die van de STTNG gestoken en alle problemen zijn dan verdwenen dus probleem zit zeker op het cpu board.

Ik kan zelf wel solderen maar denk dat ik dit beter laat doen door iemand die wat meer ervaring heeft met print herstellen met zuurschade
TZ,STTNG,RBION,JP

Plaats reactie