Ik vind het ook prachtig (moest ik ooit aan een AFM geraken

).
Maar.... deze uitleg is toch op zijn minst erg ... merkwaardig:
The ColorDMD contains a proprietary engine for recognizing game-generated video frames and adding color to enhance the dots as they are generated and sent to the display. Color data is stored on the ColorDMD controller board and used to colorize the video frames in real-time.
Het lijkt mij ab-so-luut onmogelijk voor hun controller om te bepalen welke pixel van een martian is en die groen kleuren, en welke van een space ship en die dan bijv. blauw kleuren. Tenzij iemand mij dit haarfijn kan uitleggen zou ik zeggen: no way José.
Wat een meer aannemelijke uitleg zou zijn:
Zij nemen alle video sequences op (op pc), kleuren elk pixelke in, en storen die boel op hun board.
Dan ofwel:
1. Als er een scene wordt afgespeeld (die dus altijd er juist hetzelfde uitziet) dan wordt dit herkend (laat ons zeggen adhv de eerste x pixels, signature the berekenen op de binnenkomende bitstream) en het nieuw opgenomen "filmke" wordt afgespeeld. Dat de intensiteit behouden blijft kan uiteraard door dit mee te nemen wanneer zij die originele scene overzetten naar PC.
2. Elk frame wordt apart opgeslagen en er wordt een hash berekend van het originele frame. Elk binnenkomend frame wordt gehashed en vergeleken met de opgeslagen frames' hashes, en dan wordt dit vervangen.
Methode 2 lijkt me simpeler om te doen. Vergeet ook niet dat zo'n dmd maar een vrij beperkt aantal pixels heeft, dus veel processing power is daar niet voor nodig.
Indien mijn "conspiracy theory" juist zou zijn, waarom zeggen ze dan dit niet gewoon, maar wordt geheimzinnig gedaan met hun "proprietary engine"? Ik vermoed dat copyrights wel eens het probleem zouden kunnen zijn, want voor de letter van de wet maken zij eigenlijk kopieën van de bestaande video-sequences (wel in kleur dan), en als zij laten uitschijnen dat dit realtime "magisch" omgezet wordt, dan is dat niet zo.
Enfin, ymmv, als er iemand anders een gedacht

heeft, laat maar komen.
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.