Halo Iedereen;
Heb probleempje met de strobo bij de AFM en krijg het niet direct zelf opgelost.
Soms werkt hij gewoon goed; dan plots weer niet of het interval wordt plots groter tussen het licht van 1 tot 3 seconden.
Dacht dat het probleem lag bij de 100Volt en 250Volt condensators op de printplaat aansturing strobo in de metalen box achterkant speelveld; heb ze alle 4 vervangen maar het probleem blijft hetzelfde.
Zou het probleem dan liggen bij de Trigger Transformer? (bij pinbits te koop voor 5usd)
Als de strobo niet werkt hoor ik wel het getik bij het strobolampje zelf; lamp vervangen zal het niet zijn denk ik?
Alle info welkom
Bedankt
AFM saucer strobo
- philip van beirs
- Real name: Philip VB
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Re: AFM saucer strobo
als je tikken hoort, is er wel hoogspanning. Deze kan te laag zijn om de lamp te triggeren. In dat geval kan het idd het transfootje zijn. Ook kan de lamp zelf wat versleten zijn. En ook te controleren is of de triggerdraad nergens kan "lekken" naar de massa. Maw, de isolatie mag niet geschonden zijn os de vonk kan dan overslaan naar de massa ipv de lamp te triggeren.
- philip van beirs
Denk dat het ook aan de trigger ligt, heb net eentje besteld bij pinbits.
Indien dat niet werkt koop ik nieuw strobolampje , de bekabeling heb ik nagekeken en doorgemeten ziet er OK uit.
Bedankt .
Indien dat niet werkt koop ik nieuw strobolampje , de bekabeling heb ik nagekeken en doorgemeten ziet er OK uit.
Bedankt .
- philip van beirs
Eerst trigger transfo gekocht bij pinbits en daarna sprong de originele licht tube 
Daarna de horse lichttube gekocht bij pinbits en het werkt top nu, vroeger licht interval van 2-3 seconden en nu iedere seconde en veel meer licht opbrengst dan voorheen. Aanrader dus.

Daarna de horse lichttube gekocht bij pinbits en het werkt top nu, vroeger licht interval van 2-3 seconden en nu iedere seconde en veel meer licht opbrengst dan voorheen. Aanrader dus.