TL Lamp sega steeds stuk
-
- Real name: Theke
TL Lamp sega steeds stuk
Hallo,
Iemand een idee wat het kan zijn als een TL balk in de backbox van Sega flipper meteen kapot springt bij aanzetten kast.
Heb de starter ook al vervangen, en heb eerst een set in mijn Stern getest waar het wel perfect in werkt.
Als ik een nieuwe starter + TL lamp plaats en de Sega kast aanzet springt deze meteen stuk (+/- 1 sec brand ie en dan meteen stuk).
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Greetz
Iemand een idee wat het kan zijn als een TL balk in de backbox van Sega flipper meteen kapot springt bij aanzetten kast.
Heb de starter ook al vervangen, en heb eerst een set in mijn Stern getest waar het wel perfect in werkt.
Als ik een nieuwe starter + TL lamp plaats en de Sega kast aanzet springt deze meteen stuk (+/- 1 sec brand ie en dan meteen stuk).
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Greetz
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Re: TL Lamp sega steeds stuk
voorschakelapparaat?
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
-
Zou i.d.d. kunnen, weet je hoe die er uitziet en waar ik die zou kunnen vinden?Richard Baan schreef:voorschakelapparaat?
Greetz
-
Als ik er een LED TL in stop zou het probleem dan ook verholpen kunnen zijn?
Ik las dat LED TL geen VSA of ballast nodig hebben.
Iemand een idee?
Greetz
Ik las dat LED TL geen VSA of ballast nodig hebben.
Iemand een idee?
Greetz
- jeanclaudev
- Real name: jean-claude
110 volts of 220 ?
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
moet je voor zo een ledlamp de ballast eerst verwijderen? Indien niet heb je kans dat een defecte ballast ook de ledlamp zal beschadigen.
Dan neem je best ook een lamp die geschikt is voor 100 tot 240VAC. Zo werkt deze ook als het circuit in de kast 110VAC is.
Geen idee of die lampen bestan in die uitvoering. Ik weet dat al veel gewone ledlampen wel voor beide spanningen geschikt zijn.
Dan neem je best ook een lamp die geschikt is voor 100 tot 240VAC. Zo werkt deze ook als het circuit in de kast 110VAC is.
Geen idee of die lampen bestan in die uitvoering. Ik weet dat al veel gewone ledlampen wel voor beide spanningen geschikt zijn.
- yorkie
- Contacteer:
Net eens bij philips en osram gekeken en de courante modellen dienen om een conventionele lamp te vervangen zonder de armatuur aan te passen. De ballast blijft dan ook zitten. Als uw ballast kapot is, zou ik dit zeker niet zo proberen.
Ze zijn ook van 220 tot 240VAC. Dus niet voor een 110VAC systeem. Het zal misschien ook wel zonder ballast mogelijk zijn, maar heb geen ervaring met ledbuizen, dus ik spreek me daarover niet uit.
Ze zijn ook van 220 tot 240VAC. Dus niet voor een 110VAC systeem. Het zal misschien ook wel zonder ballast mogelijk zijn, maar heb geen ervaring met ledbuizen, dus ik spreek me daarover niet uit.
-
Ballast is 110 Volt, maar maakt nu dus de TL balken (3 stuks) steeds stuk. Dus ik neem aan dat de ballast dan stuk is.
Krijg morgen een LED binnen (220Volt) dus zal de ballast bypassen en dan duimen
Krijg morgen een LED binnen (220Volt) dus zal de ballast bypassen en dan duimen

- yorkie
- Contacteer:
Zou toch eerst in de specs kijken of de lamp geschikt is voor gebruik zonder ballast. Ook als er op de ballast 110V staat en de lamp is geschikt voor 220V, dan zal duimen alleen waarschijnlijk niet voldoende zijn. De lamp zal dan voor de tranfso moeten aangesloten worden. Bv direct achter de schakelaar als deze ook voor de transfo zit.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Lijkt me wel de kortste klap: gewoon een led-tl bij de Ikea, en op 230 aansluiten achter de schakelaar.yorkie schreef: De lamp zal dan voor de tranfso moeten aangesloten worden. Bv direct achter de schakelaar als deze ook voor de transfo zit.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Of gewoon de ballast ook vervangen met een originele ipv te foefelen, dacht dat Carl die zelfs op voorraad had?

IFPA Country Director Belgium
-
Heb net mijn Stern en de Sega beide doorgemeten, en beide apporteren 128/132 Volt.
In de Stern werkt gewoon alles ook mijn nieuwe led TUBE. En die Sega molt alles. Dus bijna zeker de ballast.
Iemand nog een ander idee?
Greetz.
In de Stern werkt gewoon alles ook mijn nieuwe led TUBE. En die Sega molt alles. Dus bijna zeker de ballast.
Iemand nog een ander idee?
Greetz.
-
Toch maar het risico genomen en een LED Tube 220v erin gezet met de meegeleverde starter, en zonder de ballast weg te knippen (de website vermelde dat de meegeleverde starter de ballast buiten spel zou zetten).
En zonder dollen, hij werkt perfect.....
Bedankt voor alle meedenken.
Greetz
En zonder dollen, hij werkt perfect.....

Bedankt voor alle meedenken.
Greetz