Ik heb een DM met een error op de cryo claw motor.
Blijkt dat opto 1 op het optobordje van de motor niet werkt in switch test. Opto 2 werkt wel.
Opto 1 vervangen maar probleem blijft bestaan. Opto switch 1 werkt niet Ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat ik twijfelde aan de goede richting van de opto op het bordje.
Zou het probleem zich bij de weerstanden kunnen bevinden? Of iemand andere tips?
Zijn weerstanden die nog op bord gesoldeerd zitten goed na te meten? meet 455ohm..
DM - opto probleem
- vanlierde51
- Real name: Gilles Van Lierde
Re: DM - opto probleem
Yep kan. Heb dezelfde gehad met de mistball van BSD. Probleem was op het bordje. Nieuw bordje is niet zo duur.....de rest moet nog ook misgaan....machine is oud. Solderen opto diodes niet te warm, draadjes goed recht insteken en tja, richting respecteren tx-rx
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Is dat in het draaiende gedeelte?
Dan is de bedrading die van onder naar boven het speelveld gaat aan vervanging toe.
Dan is de bedrading die van onder naar boven het speelveld gaat aan vervanging toe.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Richard Baan schreef:Is dat in het draaiende gedeelte?
Neen, niet het draaiende gedeelte. Het draaiende gedeelte loopt naar de magneet op de claw.
Ik vrees echter dat ik totaal iets over het hoofd gezien had. Er was een ganse rij switches die niet werkte. Wat opzoekwerk heeft me ertoe aangezet om de U20 op het cpu bord te vervangen.Een LM339 als ik me niet vergis.
Het probleempje met het optobord van de claw was niet opgelost met het vervangen van de LM339, maar dat was omdat ik, voor het vervangen van de IC, de optoswitch omgekeerd had gesoldeerd. De andere switches in die rij werkten wel opnieuw.
Ik heb nadien de opto omgekeerd gesoldeerd en alle problemen opgelost!
Bedankt voor de hulp!