Sommige lampjes onder het speelveld branden niet. Nieuwe lampjes geprobeerd, niks.
Soldeer ik eens door op de lampenhouder, steek ik nieuwe lampenhouders of waar ligt dit probleem aan?
Bally lampenhouders
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Re: Bally lampenhouders
Welke kast en welke lampjes? Zijn het de inserts of is het de GI?
Als het de inserts zijn dan doe je er goed aan de "dode" lampjes te benoemen en van daaruit verder te werken
Als het de inserts zijn dan doe je er goed aan de "dode" lampjes te benoemen en van daaruit verder te werken
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Van een Bally six million dollar man. Ik vermoed corrosie en niet de lampswitch... maar dat zal ik eens checken vermits het hier en.daar een lampje is en niet bv. op een rij van de 1-2-3000 bonus.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Kan nog steeds van alles zijn. Nu eigenlijk te weinig info.
Wat redelijk vaak gebeurt bij een oude Bally is de thyristor.
Een losse draad in een connector op de lampdriver ook vaak, of slechte solderingen onder de printplaat van die connector.
Je kunt testen of het de lampdriver is of de lamp door de connector op de lampdriver los te halen, en met een draadje naar aarde te verbinden. Gaat hij dan aan, dan is het lampje goed, de lamhouder is goed, en de bedrading naar de kop is goed. Dus ligt het in dat geval aan de aansturing.
Corrosie in een lamphouder kun je vaak met wiebelen testen (gaat hij branden of juist niet), zie je gauw genoeg.
Verder zijn er nog mogelijkheden te over, maar dit komt het meest voor.
Succes.
Wat redelijk vaak gebeurt bij een oude Bally is de thyristor.
Een losse draad in een connector op de lampdriver ook vaak, of slechte solderingen onder de printplaat van die connector.
Je kunt testen of het de lampdriver is of de lamp door de connector op de lampdriver los te halen, en met een draadje naar aarde te verbinden. Gaat hij dan aan, dan is het lampje goed, de lamhouder is goed, en de bedrading naar de kop is goed. Dus ligt het in dat geval aan de aansturing.
Corrosie in een lamphouder kun je vaak met wiebelen testen (gaat hij branden of juist niet), zie je gauw genoeg.
Verder zijn er nog mogelijkheden te over, maar dit komt het meest voor.
Succes.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets