Gottlieb super mario probleem

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
trapson
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:22
Real name: harley
Locatie: The Netherlands

Gottlieb super mario probleem

Bericht door trapson » 31 jan 2012, 08:58

[edit Nieuw probleem]
Hmmm nieuw probleem. de ball shoooter werkt niet.
Als ik op start game druk zou ik daarna de bal moeten afschieten via de shoot ball knop
Helaas doet deze het dus niet
merkte vandweek al dat hij af en toe niet reageerde maar nu reageerd hij helemaal niet meer.
Als ik via de testen alles naloop zou alles wel in orde moeten zijn. Hij registreert switch 5 als ik op de knop druk en hij activeert solenoid 8 de shooter ook gewoon als ik het via het menu doe. Maar de een reageert niet op de ander als ik niet in het test menu zit

[/edit oude post hieronder]

Kast heb ik gisteren gekocht en op gespeeld. Helaas stond hij op zolder 3 hoog en paste niet door het trappegat :( Dus de kopkast is eraf geweest. alle stekkertjes zijn genummerd en weer op dezelfde plaats teruggezet.
Normaal start een gottlieb op met een dubbelepieptoon de mijne geeft geen geluid.
De mijne gaat wel aan qua verlichting maar dat was het.

Op de printen gaan ook niet alle leds aan.

zie ook het filmpje :

http://youtu.be/9_tboOMUQFA

De 2 printen aan de rechterzijde brand de led wel op de printen aan de linkerzijde niet:

Afbeelding

Helaas viel me tijdens het aansluiten van de stekker ook onderstaande op :
Afbeelding

Dit was blijkbaar wel al aanwezig getuige de soldeer en het is me ook opgevallen VOORdat ik alles heb aangesloten. Helaas is het me bij het nummeren niet opgevallen (donkere zolder)

Volgens de (orginele zat er bij :P,gottliebs staan niet online) handleiding die ik erbij heb zou het dan fuse 5 slo blow zijn. Die ziet er gewoon goed uit.

Iemand idee ?
Laatst gewijzigd door trapson op 07 feb 2012, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Super Mario bros. / Judge Dredd / Blackwater 100 / Twilight zone / Gun's n Roses

Gebruikersavatar
diesel64
Berichten: 2116
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:40
Real name: Kristof
Locatie: Belgium

Re: Gottlieb super mario start niet op.

Bericht door diesel64 » 31 jan 2012, 09:07

Ik neem aan dat je je werk al eens dubbelgecheckt hebt? Daarmee bedoel ik de connectors die allemaal los geweest zijn. Zitten deze goed en zijn ze goed aangedrukt?

Controleer ook de andere connectors eens (die niet los geweest zijn). Het kan altijd zijn dat er iets los getrild is door de verplaatsing. Een ribbon cable ofzo.

Datzelfde geldt eigenlijk ook voor de zekeringhouders. Geven die goed contact? Die zekering waar je over spreekt, heb je die doorgemeten?

Die transistor ziet er op een nogal amateuristische manier hersteld uit, maar ik denk niet dat dat iets met je opstartprobleem te maken heeft.
Laatst gewijzigd door diesel64 op 31 jan 2012, 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
No shirt. No shoes. No pinball.

Gebruikersavatar
p_treintje
Berichten: 1786
Lid geworden op: 18 aug 2011, 00:51
Real name: Joeri Stroobants
Locatie: Belgium

Re: Gottlieb super mario start niet op.

Bericht door p_treintje » 31 jan 2012, 09:29

Ja zou alles nog eens los maken en terug plaatsen en goed kijken dat alles juist op de pinnetjes zit.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Gebruikersavatar
Da Chosen
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 sep 2011, 08:34
Real name: John Snel
Locatie: The Netherlands

Re: Gottlieb super mario start niet op.

Bericht door Da Chosen » 31 jan 2012, 11:34

Sorry voor de les achteraf....maar een gottlieb kun je in het kabinet loskopppelen. Daar zitten een 5tal connectors in een hub. Deze loshalen en je kunt de hele kopkast eraf halen zonder alle stekkers te moeten loshalen. Het kan zijn dat 1 van deze connectors tijdens vervoer is losgeschoten uit de hub. Druk alles even aan en check opnieuw....
In play: Creature From The Black Lagoon, Guns & Roses, Johnny Mnemonic,

trapson
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:22
Real name: harley
Locatie: The Netherlands

Re: Gottlieb super mario start niet op.

Bericht door trapson » 31 jan 2012, 16:25

probleem is opgelost (gelukkig)
het was de 5v
die kun je met een potmeter regelen en die zit langs 1 vd stekkertjes
waarschijnlijk met stekkerloshalen of stikker plakken de potmeter per ongeluk verdraait want hij gaf 4.12. Nu staat op hij 4.93 en hij kwam weer tot leven (zou beter passen bij de frankenstein dit probleem :P )
Super Mario bros. / Judge Dredd / Blackwater 100 / Twilight zone / Gun's n Roses

trapson
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:22
Real name: harley
Locatie: The Netherlands

Re: Gottlieb super mario probleem

Bericht door trapson » 07 feb 2012, 19:22

Hmmm nieuw probleem. de ball shoooter werkt niet.
Als ik op start game druk zou ik daarna de bal moeten afschieten via de shoot ball knop
Helaas doet deze het dus niet
merkte vandweek al dat hij af en toe niet reageerde maar nu reageerd hij helemaal niet meer.
Als ik via de testen alles naloop zou alles wel in orde moeten zijn. Hij registreert switch 5 als ik op de knop druk en hij activeert solenoid 8 de shooter ook gewoon als ik het via het menu doe. Maar de een reageert niet op de ander als ik niet in het test menu zit
Super Mario bros. / Judge Dredd / Blackwater 100 / Twilight zone / Gun's n Roses

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 270
Lid geworden op: 29 dec 2011, 23:12
Real name: jens
Locatie: Belgium

Re: Gottlieb super mario probleem

Bericht door Jens » 07 feb 2012, 20:20

trapson schreef:Hmmm nieuw probleem. de ball shoooter werkt niet.
Als ik op start game druk zou ik daarna de bal moeten afschieten via de shoot ball knop
Helaas doet deze het dus niet
merkte vandweek al dat hij af en toe niet reageerde maar nu reageerd hij helemaal niet meer.
Als ik via de testen alles naloop zou alles wel in orde moeten zijn. Hij registreert switch 5 als ik op de knop druk en hij activeert solenoid 8 de shooter ook gewoon als ik het via het menu doe. Maar de een reageert niet op de ander als ik niet in het test menu zit
en werkt de switch onder de bal, als deze voorgelegd word (de switch die zegt dat er een bal voor in de shooter ligt)
In: F14 Tomcat, NBA FB
Out: Star Trek 25th, RFM, Flintstones, HOOK, NBA FB, Gold Wings, LOTR...

trapson
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:22
Real name: harley
Locatie: The Netherlands

Re: Gottlieb super mario probleem

Bericht door trapson » 07 feb 2012, 20:30

Jeps gisteren nog wel iig.....

nu begin ik te twijfelen hé




damnd ff kijken straks.
Super Mario bros. / Judge Dredd / Blackwater 100 / Twilight zone / Gun's n Roses

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 270
Lid geworden op: 29 dec 2011, 23:12
Real name: jens
Locatie: Belgium

Re: Gottlieb super mario probleem

Bericht door Jens » 07 feb 2012, 20:33

ik wil je niet op een ander spoor zetten maar dat is het eerste wat in me opkomt, hij schiet mss niet omdat hij denkt dat er geen bal ligt. zeker testen met de bal en niet handmatig op drukken, geeft een vekeerd beeld
In: F14 Tomcat, NBA FB
Out: Star Trek 25th, RFM, Flintstones, HOOK, NBA FB, Gold Wings, LOTR...

trapson
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 nov 2011, 16:22
Real name: harley
Locatie: The Netherlands

Re: Gottlieb super mario probleem

Bericht door trapson » 08 feb 2012, 22:02

net getest en de switch deed het wel
maarja nu werkte hij ook gewoon zoals het hoorde.
heb niet gespeeld want hij ligt half uit elkaar ivm maken protectors voor beide kickout hole's
Super Mario bros. / Judge Dredd / Blackwater 100 / Twilight zone / Gun's n Roses

Plaats reactie