Idiana Williams: Geen 20 en 50 Volt
- philip van beirs
- Real name: Philip VB
Idiana Williams: Geen 20 en 50 Volt
Lijkt wel op een auto met een platte batterij.
Soms gaat hij 2 seconden in spel maar valt dan direct terug uit.
Led 2 gaat dan uit vh powerboard en na tijdje brandt deze weer, daarna gevolgd met led3 en gaat het cpu bord terug werken en gaat in spel.
Dit op en af...
Waar te beginnen aub?
Soms gaat hij 2 seconden in spel maar valt dan direct terug uit.
Led 2 gaat dan uit vh powerboard en na tijdje brandt deze weer, daarna gevolgd met led3 en gaat het cpu bord terug werken en gaat in spel.
Dit op en af...
Waar te beginnen aub?
Laatst gewijzigd door philip van beirs op 14 jul 2019, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- inkochnito
- Real name: Peter Koch
Re: Idiana Williams: Opstartproblemen
1) Connectoren controleren aan de power kant (rechts) van het Power Driver bord.
2) Connectoren controleren tussen het CPU bord en het Power Driver bord.
3) Connectoren controleren bij de trafo.
4) Brugcellen meten op het Power Driver bord en dus controleren op een defect.
5) Condensatoren op het Power Driver bord eventueel vervangen.
Dit vereist goed soldeerwerk en controle op goed verbindingen na het verwijderen van de oude condensatoren.
Niet te licht over denken.
Peter
www.inkochnito.nl
2) Connectoren controleren tussen het CPU bord en het Power Driver bord.
3) Connectoren controleren bij de trafo.
4) Brugcellen meten op het Power Driver bord en dus controleren op een defect.
5) Condensatoren op het Power Driver bord eventueel vervangen.
Dit vereist goed soldeerwerk en controle op goed verbindingen na het verwijderen van de oude condensatoren.
Niet te licht over denken.
Peter
www.inkochnito.nl
- philip van beirs
Bedankt al Peter.
Heb net ontdekt wanneer ik op powerboard aan de connector duw J101 (5volt) en op de condensatoren C6 en C7 het cpu bord poging doet om aan te gaan... Dus zal hier ergens moeten zoeken, hoogstwaarschijnlijk de 2 condensatoren.
Ik hou je op de hoogte.
Heb net ontdekt wanneer ik op powerboard aan de connector duw J101 (5volt) en op de condensatoren C6 en C7 het cpu bord poging doet om aan te gaan... Dus zal hier ergens moeten zoeken, hoogstwaarschijnlijk de 2 condensatoren.
Ik hou je op de hoogte.
- philip van beirs
alle 4 condensatoren door iemand laten vervangen maar nog geen leven in te krijgen.
ben zelf electronica noob maar moet er geen contact zijn tussen de + vd BR2 en de C5 capacitor?
misschien kapot printbaantje hier?
https://vimeo.com/user100791562/review/ ... 6bc65b7707
ben zelf electronica noob maar moet er geen contact zijn tussen de + vd BR2 en de C5 capacitor?
misschien kapot printbaantje hier?
https://vimeo.com/user100791562/review/ ... 6bc65b7707
Laatst gewijzigd door philip van beirs op 14 jul 2019, 21:45, 3 keer totaal gewijzigd.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Dat contact moet er zeker zijn. En die condensatoren gaan met dikke aansluitingen Door hele kleine gaatjes. Het is heel gemakkelijk om daar de through holes kapot te trekken van de print.
Ik weet dat ik het niet mag zeggen. Maar als je zoiets doet kun je eerst een draadje aan de bovenkant vast solderen en dan de condensatoren met dat draadje in de print vast solderen. Sommigen, vaak zijn het herstellers van beroep, zijn van mening dat je het moet laten doen als je het niet kan.
Nu is het gemakkelijker om een draad aan de onderkant te solderen van de brugcel naar de condensator.
Ik weet dat ik het niet mag zeggen. Maar als je zoiets doet kun je eerst een draadje aan de bovenkant vast solderen en dan de condensatoren met dat draadje in de print vast solderen. Sommigen, vaak zijn het herstellers van beroep, zijn van mening dat je het moet laten doen als je het niet kan.
Nu is het gemakkelijker om een draad aan de onderkant te solderen van de brugcel naar de condensator.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- philip van beirs
Bedankt Richard; 5 volt probleem is opgelost, met 2 draadjes MAAR nu komt er weer iets onverwachts.
Meet geen 20 en 50 V op het powerboard op de tips.
Flipper geeft dus geen ballen en krijg ook een eigenaardige shooter lane 88 switch error, de switch vervangen maar dat lost het probleem niet op; toch meet ik wel 12Volt op de bedrading daar ?
In test mode werkt alles (flippers; solonoids;... behalve 1 solonoid heb ik de spoel losgekoppeld daar steeds Fuse 103 sprong, de transistor Tip102 heb ik gemeten en is ook stuk MAAR nog niet vervangen kan het zijn dat hierdoor alles in de soep loopt??
Nu schiet me ineens te binnen dat de andere 2 condensatoren waarschijnlijk ook niet goed gesoldeerd zijn...en misschien geen verbinding maken met de bridge?? Maar dan zouden de 50V solonoids ook toch niet in test mode werken?
Bedankt
Meet geen 20 en 50 V op het powerboard op de tips.
Flipper geeft dus geen ballen en krijg ook een eigenaardige shooter lane 88 switch error, de switch vervangen maar dat lost het probleem niet op; toch meet ik wel 12Volt op de bedrading daar ?
In test mode werkt alles (flippers; solonoids;... behalve 1 solonoid heb ik de spoel losgekoppeld daar steeds Fuse 103 sprong, de transistor Tip102 heb ik gemeten en is ook stuk MAAR nog niet vervangen kan het zijn dat hierdoor alles in de soep loopt??
Nu schiet me ineens te binnen dat de andere 2 condensatoren waarschijnlijk ook niet goed gesoldeerd zijn...en misschien geen verbinding maken met de bridge?? Maar dan zouden de 50V solonoids ook toch niet in test mode werken?
Bedankt
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Re: Idiana Williams: Geen 20 en 50 Volt
Dat is raar. Als je geen 20V en 50V meet zal hij ook in de test niets doen.
En als dat wel het geval is zal je mogelijk verkeerd meten? Meet je met de coindoor open? Dan wordt de 20V en 50V onderbroken.
En als dat wel het geval is zal je mogelijk verkeerd meten? Meet je met de coindoor open? Dan wordt de 20V en 50V onderbroken.
Don't take life so seriously... It's not permanent.