black out solenoids
-
- Real name: Peter Van de Veire
black out solenoids
Laatste hand aan onze black out aan het leggen. Gisteren hem terug helemaal in elkaar gestoken en laatste drop targets deals erop gezet.
Na het starten speelt hij als een tierelier, maar plots vallen de solenoids uit, midgame na een spelletje of drie. Zekering is nog ok. Connectors als eens uitgetrokken en ingestoken.
iemand tips?
mvg,
Peter
Na het starten speelt hij als een tierelier, maar plots vallen de solenoids uit, midgame na een spelletje of drie. Zekering is nog ok. Connectors als eens uitgetrokken en ingestoken.
iemand tips?
mvg,
Peter
There is no such thing as gravity. The Earth sucks!
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Re: black out solenoids
Spanning meten op de spoelen.
Die zijn doorgelust. Als er ergens een onderbreking is kun je op die manier kijken waar datis.
zit er misschien nog ergens een zekering onder het speelveld?
Die zijn doorgelust. Als er ergens een onderbreking is kun je op die manier kijken waar datis.
zit er misschien nog ergens een zekering onder het speelveld?
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
-
Nog geen zekering gezien onder speelveld, zal eens moeten nakijken.
Spoelen doormeten, zal ik ook eens doen. Hopelijk geen om zeep. dacht net dat ie bijna af was
Spoelen doormeten, zal ik ook eens doen. Hopelijk geen om zeep. dacht net dat ie bijna af was

- Richard Baan
- Contacteer:
Tja, als er ergens een slechte verbinding zat en die komt los door wat trillingen, dan is het euvel ook zo verholpen.
Je moet hem alleen even zien te vinden. Dat kan gemakkelijk door op de spoelen de spanning te meten.
Als er een zekering doorgesmolten zou zijn zul je ook moeten kijken waarom dat gebeurd is. Dan is er vaak wel wat aan de hand. Bij jou dus niet aan de orde zo te lezen.
Je moet hem alleen even zien te vinden. Dat kan gemakkelijk door op de spoelen de spanning te meten.
Als er een zekering doorgesmolten zou zijn zul je ook moeten kijken waarom dat gebeurd is. Dan is er vaak wel wat aan de hand. Bij jou dus niet aan de orde zo te lezen.
-
Ik denk ook aan een slecht contact of iets wat los zit aangezien hij normaal speelde.
Je zegt dat ze doorgelust zijn, wil dat zeggen dat wanneer er 1 niet werkt er helemaal niks meer werkt van de solenoïds?
Je zegt dat ze doorgelust zijn, wil dat zeggen dat wanneer er 1 niet werkt er helemaal niks meer werkt van de solenoïds?
- Richard Baan
- Contacteer:
De spanning gaat dan vanaf de voeding naar de eerste en dan Door naar de tweede, dan Door naar de volgende, etc.
Heb je dan een onderbreking dan doen alle spoelen vanaf de onderbreking het niet meer.
Komt nog geregeld voor.
Heb je dan een onderbreking dan doen alle spoelen vanaf de onderbreking het niet meer.
Komt nog geregeld voor.
-
Ok, deze week terug aan het werk gegaan dus niet zoveel tijd.
Ondertussen springt de zekering toch en heb ik gevonden dat de spoel van de drop targets aantrekt wanneer ik een spel start en dan gaat de zekering eraan.
ik weet dus vrij zeker dat de schuldige daar zit. Alleen weet ik niet wat ik ermee moet aanvangen. ik heb de capacitators uitgemeten en met mijn beperkte kennis lijken deze ok. De coil zelf ziet er proper uit, geen verbrand papier of dergelijke.
all advice welkom. deze black-out is mijn test pin om mijn kennis aan te scherpen, dus ik wil graag zoveel mogelijk zelf leren doen.
bedankt
Peter
Ondertussen springt de zekering toch en heb ik gevonden dat de spoel van de drop targets aantrekt wanneer ik een spel start en dan gaat de zekering eraan.
ik weet dus vrij zeker dat de schuldige daar zit. Alleen weet ik niet wat ik ermee moet aanvangen. ik heb de capacitators uitgemeten en met mijn beperkte kennis lijken deze ok. De coil zelf ziet er proper uit, geen verbrand papier of dergelijke.
all advice welkom. deze black-out is mijn test pin om mijn kennis aan te scherpen, dus ik wil graag zoveel mogelijk zelf leren doen.
bedankt
Peter
- Richard Baan
- Contacteer:
De transistor die een spoel aanstuurt ligt dan in kortsluiting. Je kunt ze doormeten om te kijken welke het is.
Die moet vervangen worden.
Maar je moet wel weten waarom dat is gebeurd. Die kortsluiting moet verholpen worden voordat je de nieuwe transistor weer opblaast.
Ruik je ergens een vieze geur aan een spoel? Dan moet die vervangen worden.
Die moet vervangen worden.
Maar je moet wel weten waarom dat is gebeurd. Die kortsluiting moet verholpen worden voordat je de nieuwe transistor weer opblaast.
Ruik je ergens een vieze geur aan een spoel? Dan moet die vervangen worden.
-
ok,
ik zal eens met mijn neus erboven gaan hangen. Zal alvast een nieuwe spoel bestellen.
ik zal eens met mijn neus erboven gaan hangen. Zal alvast een nieuwe spoel bestellen.
-
OK, hier gaan we weer.
Alle spoelen doorgemeten, lijken allemaal ok.
Alle transistors van de spoelen doorgepiept en daar ook ok.
De spoel die aantrekt bij het opstarten van een spel lijkt me ook ok, Ook doorgepiept en gemeten.
Toch springt de zekering instant bij het opstarten van een spel. Enige verdere tips?
Blijkbaar nog veel te leren
Alle spoelen doorgemeten, lijken allemaal ok.
Alle transistors van de spoelen doorgepiept en daar ook ok.
De spoel die aantrekt bij het opstarten van een spel lijkt me ook ok, Ook doorgepiept en gemeten.
Toch springt de zekering instant bij het opstarten van een spel. Enige verdere tips?
Blijkbaar nog veel te leren
- Richard Baan
- Contacteer:
Transistor vervangen van de spoel die aantrekt bij opstarten.Peter VdV schreef: De spoel die aantrekt bij het opstarten van een spel lijkt me ook ok, Ook doorgepiept en gemeten.
-
Tada succes met dank aan Richard. Was idd de transistor. Voor de eerste keer in mijn leven dan ook een transistor gesoldeerd. Nu vraag ik me wel af wat ik verkeerd deed met de multimeter.
Ik wil nu juist nog de drop targets wat poetsen want ze zijn wat traag. Ik heb wel geen alcohol om te poetsen. Wat is een alternatief? Cellulose thinner, disolvant? Iets anders
Ik heb vandaag tijd en wil eraan werken, maar natuurlijk geen winkel open die alcohol verkoopt.
Ik wil nu juist nog de drop targets wat poetsen want ze zijn wat traag. Ik heb wel geen alcohol om te poetsen. Wat is een alternatief? Cellulose thinner, disolvant? Iets anders
Ik heb vandaag tijd en wil eraan werken, maar natuurlijk geen winkel open die alcohol verkoopt.
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Misschien een nachtwinkel voor alcohol?
Nee, serieus: haal die droptargetbank eraf en vervolgens alle onderdeeltjes uiteen halen. Maak desnoods foto's tijdens dit proces. Er zal smeer of vuil tussenzitten en/of een veertje dat het niet meer zo goed doet. Maak alles proper met een product. Succes!

Nee, serieus: haal die droptargetbank eraf en vervolgens alle onderdeeltjes uiteen halen. Maak desnoods foto's tijdens dit proces. Er zal smeer of vuil tussenzitten en/of een veertje dat het niet meer zo goed doet. Maak alles proper met een product. Succes!
- inkochnito
- Real name: Peter Koch
Ik gebruik meestal wasbenzine om alles goed schoon te krijgen.
Het glijdende gedeelte met een wattentip wat Teflon (PTFE) op smeren.
Daar gebruik ik dan een spuitbus voor en spuit wat spray in de dop en dan daar de wattentip doorheen halen.
Het glijdende gedeelte met een wattentip wat Teflon (PTFE) op smeren.
Daar gebruik ik dan een spuitbus voor en spuit wat spray in de dop en dan daar de wattentip doorheen halen.
-
Thx, de gamma was open in de voormiddag, dus nog wasbenzine gevonden.