foutmeldingen adjust

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
mvb
Real name: mario

foutmeldingen adjust

Bericht door mvb » 11 nov 2012, 08:50

Hallo allemaal,

Zou iemand mij kunnen uitleggen wat de volgende foutmeldingen betekenen bij het opstarten van een williams millionaire .
Het gaat om de volgende meldingen,

adjust switch 40-62-64.

Ik krijg het niet gevonden want de kast speelt goed als hij is opgestart, dus weet echt niet waar ik moet gaan zoeken.
Maar ben ook vrij nieuw in de flipper wereld zoals jullie wel uit deze vraag zullen begrijpen.

Mvg Mario

aquasat
Real name: Ollivier

Re: foutmeldingen adjust

Bericht door aquasat » 11 nov 2012, 09:50

Kijk een op pagina 32 in deze manual: http://mirror2.ipdb.org/files/1597/Will ... Manual.pdf
Dat is de switchmatrix tabel.
Daar kan je al vinden over welke switch het gaat.
Is het een switch die je zo goed als nooit raakt tijdens het spelen dan kan het zijn dat er niets aan de hand is.
Laat de bal eens tijdens een spel zonder het glas op de kast manueel deze switch aanraken.
Reageerde de kast dan is er niets aan de hand, geen reactie dan neem je best een foto en plaats deze in dit topic.
Er zijn dan zeker voldoende kenners op dit forum die je kunnen uitleggen hoe je de switch Juist moet afstellen of vervangen. Ik ben zelf ook nieuw in de flipperwereld en beschrijf enkel hoe ik dit probleem zelf verder zou onderzoeken.
TAF

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 11 nov 2012, 10:09

Als je bij een nieuwere kast (sinds 1986) een switch niet activeert in de laatste 30 spelletjes zal de kast daar een melding van geven als zijnde mogelijk kapot.

Dat kan zijn dat een moeilijk schot een switch heeft die gewoon niet gemaakt wordt, maar kan ook zijn dat de switch verkeerd staat afgesteld.
40-62-64 zijn dus de bottom droptarget, cb spin 20k en cb spin special.

Zet de kast eens in de switchtest en test ze uit.
Waarschijnlijk gewoon wat anders afstellen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

taito6581
Real name: Peter Smets
Contacteer:

Bericht door taito6581 » 11 nov 2012, 10:18

Switch 62 en 64 zitten in het 'wiel' (20K en Special) dus het kan best zijn dat de bal hier in een aantal games niet op terecht komt.

Switch 40 is de onderste droptarget van de bonus multiplier in die 'gang' bovenaan links op je speelveld. Check of je een score of double bonus award krijgt wanneer je deze raakt. Cablage nakijken en (vooral bij droptargets) controleren of hij mooi en snel wegzakt na aantikken en de opto die alles moet registreren eens schoonmaken.
http://www.consolekabels.be/
+ : RBC / F14 / MIL / BK2K / WW / XN / FP / P*B
- : HS / CLN / WWFRR / TGHS2 / FT / FG / TX / SWEP1 / WD / J*B / HUR / ST25 / BDK / RFM / FH / TFTC / DE-SW / SST

mvb
Real name: mario

Bericht door mvb » 12 nov 2012, 07:29

Bedankt voor jullie reakties, met deze tips kom ik er wel uit.

Mvg Mario

Plaats reactie