Judge Dredd light mod

Wat doen intussen de fabrikanten?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Judge Dredd light mod

Bericht door Mentara » 07 mei 2013, 21:21

2 lichtstrookjes geplaatst net boven de apron, die reageren op geluid. De kleuren blauw groen en rood komen ook het vaakst terug in het artwork, dus het past qua kleuren wel vrij goed. Vrij eenvoudige installatie.

http://www.youtube.com/watch?v=PGgyUhv2R8c

Effen doorspoelen naar 1 minuut, daar start ik een spelletje op.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
johnware
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 apr 2013, 18:41
Real name: John van Gerwen
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door johnware » 08 mei 2013, 07:43

Beste Maarten,

Dat ziet er wel heel goed uit.
Is het echter niet te druk als je aan het flipperen bent ? Ik bedoel dan of dat het je niet verblind.
Heb je er toevallig een how-to van gemaakt hoe dat je deze hebt geïnstalleerd ?
Is hij aangesloten op een aparte voeding of rechtstreeks via de flipperkast.
En waar haal je het allemaal.

Groeten,
John.
Gehad:
  • - Truck Stop
    - Haunted House
    - CFTBL
    - Demolition Man-Williams, 1994
In bezit:
  • - Tales From The Crypt-Data East,1993
WWW: http://johnware.tk/

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door Mentara » 08 mei 2013, 08:36

johnware schreef:Beste Maarten,

Dat ziet er wel heel goed uit.
Is het echter niet te druk als je aan het flipperen bent ? Ik bedoel dan of dat het je niet verblind.
Heb je er toevallig een how-to van gemaakt hoe dat je deze hebt geïnstalleerd ?
Is hij aangesloten op een aparte voeding of rechtstreeks via de flipperkast.
En waar haal je het allemaal.

Groeten,
John.
Wel, dat was mijn eerste vrees eigenlijk. Dat het teveel aandacht ging trekken. Maar eigenlijk verdwijnt het tijdens het spel omdat het niet in je zichtveld zit waar je je het meest op concentreert. Dan kan je je uiteraard afvragen waarom installeer je het dan? Maar het is een beetje zoals met DMD animaties, de meeste zijn heel leuk, maar je ziet ze vaak pas voor het eerst als je iemand anders ziet spelen. :)

Wat de installatie betreft, ik heb eerst deze set gekocht:
http://img.dxcdn.com/productimages/sku_101533_1.jpg

Dat werkt gewoon op 12v. Nu, ik heb geen electriciteits expert, maar de GI van een flipperkast werkt op 6v (ac). Na testen zag ik dat dit voor deze ledstrookjes voldoende was om op te lichten. Misschien dat ze bij 12v harder gaan branden, maar dit hoeft in dit geval zeker niet, de huidige sterkte is voldoende.

Dan de installatie, met behulp van dubbelzijdige tape heb ik de led strookjes vastgemaakt aan de metalen strip die de bal naar de ballthrough leidt. Als je goed kijkt zie je nog net het kabeltje onder de apron verdwijnen en zo naar de onderkant van het speelveld lopen. De bal kan er nog ruim onderdoor, geen plaatsgebrek daar.

Afbeelding


Dan de unit die de lichten regelt heb ik onderaan het speelveld vastgemaakt ter hoogte van de apron, omdat zich daar de meeste mechanische geluiden afspelen. Slingshots, ballthrough, kicker naar de inlane, ... En dan met enkele spanbandjes bevestigd. Zoals je op de foto kan zien heb je drie standen: volledig af, reagerend op muziek, of gewoon full on. Deze unit is makkelijk te bereiken via de coindoor, dus is wel handig om bij te regelen. De draaiknop regelt de gevoeligheid van de geluidsensor.

Afbeelding

En de kabels van het geheel heb ik dan via de bestaande kabelbomen met kleine spandbandjes vastgemaakt zodat er niets loshangt. Op de foto zijn het de dikste zwarte kabels.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mentara op 08 mei 2013, 10:10, 2 keer totaal gewijzigd.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
johnware
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 apr 2013, 18:41
Real name: John van Gerwen
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door johnware » 08 mei 2013, 08:50

Dat is een mooie uitleg zeg.
Zag wel dat hij inmiddels is uitverkocht :?

Maar wat bedoel jij precies met " GI" want ik ben nog niet zo thuis in de benamingen van de flipperkast.
Gehad:
  • - Truck Stop
    - Haunted House
    - CFTBL
    - Demolition Man-Williams, 1994
In bezit:
  • - Tales From The Crypt-Data East,1993
WWW: http://johnware.tk/

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door Mentara » 08 mei 2013, 09:13

General Illumination. Da's de speelveldverlichting.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4383
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door David Pinball Wizz » 08 mei 2013, 09:58

Ik vind het meer kitsch dan kunst maar ja, over geuren en kleuren kan je moeilijk discuteren hé ;)

zolang je het kan verwijderen zonder restsporen aan de rest van de flipper is er nooit een probleem. Het is tenslotten je eigen kast hé.

Maar ik zou het nooit installeren :)
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door Mentara » 08 mei 2013, 10:07

Ja, 't is een feit dat ik wel probeer alle installaties zo te doen dat ze vrij eenvoudig te verwijderen zijn. Ik boor nooit geen extrq gaten of zo. Ik denk in dit geval dat het moeilijkste nog de dubbelzijdige plakband zal zijn, maar daar heb je dan weer stickerverwijderaar voor hé. :D
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

rebelish
Berichten: 466
Lid geworden op: 09 mei 2012, 01:06
Real name: Seurinck Jo
Locatie: Belgium

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door rebelish » 08 mei 2013, 10:51

Maarten ik zie dat jij ook met leds voord de inserts zit, waar haal jij ze vandaan.
ik heb hier ooit een een setje gekocht maar ik heb daarmee precies op iedere kast ghosting mee.
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 5789
Lid geworden op: 09 aug 2011, 21:14
Real name: PVW
Locatie: Belgium

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door Pascal » 08 mei 2013, 11:21

ik vind het lelijk :D
ik vind al die extra led strip toestanden waar dan ook leleijk
een donker plekje op het speelveld extra verlichten vind ik ok, maar al die flashy prullen vind ik walgelijk

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door Mentara » 08 mei 2013, 19:23

Uiteraard, het is niet meer dan normaal dat puristen dit soort aanpassingen een abominatie vinden. Als iedereen dezelfde smaak en interesses had was er geen bal aan natuurlijk. (pun intened :D ) Ik heb hetzelfde met oldtimer wagens, daar blijf je met moderne spullen af naar mijn mening. Maar flipperkasten hebben zo net dat tikkeltje meer vind ik als je ze uitrust op de goeie plaatsen met o.a. ledverlichting, en zelfs toeters en bellen die niks aan de gameplay veranderen. :-)

@Jo: de leds in de JD zijn Noflix van pinballcenter.eu Daar ben ik wel tevreden van eigenlijk. Oudere kasten zoals bvb mijn Whirlwind hebben idd vrij vaak last van ghosting bij het plaatsen van led's. Dan kies je best voor ghostbusters, die geven een beter resultaat, maar zijn uiteraard ook iets duurder.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

theove
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 feb 2013, 21:35
Real name: Theo
Locatie: The Netherlands

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door theove » 09 mei 2013, 09:30

Bij mijn scared stiff heb ik wat kleur onder de apron richting flippers gezet. Niet te veel en een leuk effect:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door Mentara » 09 mei 2013, 13:49

theove schreef:Bij mijn scared stiff heb ik wat kleur onder de apron richting flippers gezet. Niet te veel en een leuk effect:

http://i1057.photobucket.com/albums/t38 ... 29fe9e.jpg
Das ook wel iets leuk, ja. Ledstrips? Of een andere techniek? Heb je foto's van de bevestiging?
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

theove
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 feb 2013, 21:35
Real name: Theo
Locatie: The Netherlands

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door theove » 09 mei 2013, 22:19

3 ledjes op experimenteerprint met dubbelzijdig plakband. Heel simpel dus eigenlijk maar je ziet de ledjes toch niet.

kletmarjet
Berichten: 461
Lid geworden op: 03 okt 2012, 08:51
Real name: dimitri
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door kletmarjet » 10 mei 2013, 22:32

ik zie dat jij ook met leds voord de inserts zit, waar haal jij ze vandaan.
Leds kan je vinden aan de beste prijs / kwaliteit imo bij Erik op http://www.led4pin.eu
The difference between a man and a boy is the price of his toys

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Judge Dredd light mod

Bericht door Mentara » 13 mei 2013, 20:24

kletmarjet schreef:
Leds kan je vinden aan de beste prijs / kwaliteit imo bij Erik op http://www.led4pin.eu
Ook al 2 bestellingen geplaatst. Zeer goede klantenservice, altijd vlot antwoord op al jouw vragen. Het aanbod is wel iets minder ruim als bvb pinballcenter.eu
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Plaats reactie