storend geluid pinbot

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
ruben
Real name: ruben

storend geluid pinbot

Bericht door ruben » 24 apr 2014, 16:50

hoi,
ik krijg constant een storend geluid bij mijn pinbot.
zou deze storing iets te maken kunnen hebben met de verlichting.of iets anders?
hij doet het eigenlijk constant, in attraction mode en bij het spel.
mvg

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Re: storend geluid pinbot

Bericht door Richard Baan » 25 apr 2014, 08:49

Dat kan.
Is het geluid wat je hoort parallel met de aangestuurde lampjes?
Dus wordt het erger naarmate er meer lampjes aan gaan?

Kasten van die tijd hebben wel eens wat interferentie.
Je kan bijv. even de kabel naar de volumepotmeter via een andere route naar de kop leiden.

Maar het kan net zo goed heel wat anders zijn.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

TRABBART
Real name: BART

Bericht door TRABBART » 29 apr 2014, 21:38

had mijn pinbot ook, heel erge storing die ontoelaatbaar was
de storing is tijdens atraction mode ,,dus als er geen muziek speelt maar de speelveldlampjes flikkeren;; het beste hoorbaar en ritmisch op het flikkeren vd lampjes,
deze heb ik volledig weggekregen door de elko's op het voedingsbord te vervangen,,,ik kon er een tweetal kleintjes niet onmiddellijk identificeren omdat ik niet kon lezen wat erop stond ,, maar 99% vd storing was weg door een 5tal elko's te vervangen op dat bord. ik was in totaal iets van 6 euro kwijt bij gotron,,maar je kan ze ook on line wel vinden

een storing die nu nog aanwezig is bij mijn pinbot is te wijten aan het scorebord, de stoorgeluiden gaan ritmisch mee met het oplichten van de scoredisplays. deze storing is enkel te horen als er geen muziek of geluid speelt en het volume hoog staat,,,en is dus minder storend .
dit kan ook nog van de twee resterende elko's komen of van de elko's die op de displayboard zitten, en ik dacht er twee opgemerkt te hebben op een print die op de display-deur zitten die waarschijnlijk ook brom doorlaten .
ik heb heel veel muziek en geluidsproblemen gehad bij de pinbot en ben dus nog niet volledig rond,,maar zoals hij nu speelt is de storing zo klein dat enkel ikzelf er een probleem van maak,,de gene die hier komen spelen valt het zelfs niet op tenzij ik ze erop wijs......
ik verving ook de op amps,,dat zijn ic's met 8 pootjes. er zitten er in totaal een 6 tal op,, zowel op t'soundbord als op de mpu , maar deze maakten slechts een klein verschil. pas nadat de elko's vervangen werden was de storing veel veel minder.
ook de beruchte flatcable en de analoge kabel tussen mpu en soundbord moeten goede propere contacten maken, geen contactspray gebruiken!
je kan ook alle verwijderbare ic's eens loshalen,,pinnetjes lichtjes opschuren en terug plaatsen maar dat is echt als laatste,,
ik verving zelfs de 3 soundroms, maar dat was zelfs overbodig,, of ze werken of ze werken niet, je sound word er niet beter door.
de batterij heeft hopelijk geen schade aangericht want de analoge lijnen lopen rond en onder die batterij, ,,in feite is dat je eerste werk,,die batterij weghalen als dat nog niet gebeurd is, en elko's vervangen. en ervoor zorgen dat je printen vast staan met alle schroeven zodat er goede massa is.

ruben
Real name: ruben

Bericht door ruben » 30 apr 2014, 14:16

geluid is ondertussen ok.het soundboard zat vast met twee ipv 4 vijsjes :)
merci voor de reply.

Plaats reactie