Last action hero kraan besturing probleem

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
1medion
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2014, 09:04
Real name: Peter

Last action hero kraan besturing probleem

Bericht door 1medion » 05 mei 2014, 10:48

Beste flippervrienden,

Ik heb een probleem met de aansturing van de kraan in mijn last action hero kast.

De kraan dient, tijdens normaal functioneren, aangestuurd te worden door:
- neer halen van de 5 droptargets;
- activeren multiball;
- activeren supercrane.

De positie van de kraan wordt door middel van 2 switchen gedetecteerd [links [startpositie] en rechts].

Nu heb ik het volgende probleem. De kraan word na lancheren van de 3e bal een centimeter uit zijn startpositie gestuurd waardoor de startswitch is gedeactiveerd. Na een seconde ziet het systeem de kraan niet meer en maakt een volledige zwaai om daarna terug te keren in startpositie. Het probleem zit dus in de onverklaarbare aansturing van de kraan waardoor de switch gedeactiveerd word.

Verder is het volgende probleem dat na ophalen van een bal de kraan voor de startswitch stopt. De bal word echter wel losgelaten waardoor het spel gewoon doorgang vind, maar de switch is dus niet geactiveerd. Na het lancheren van een bal of start nieuwe game zoekt de kraan wel eerst zijn startpositie.

In de diagnostics worden geen problemen aangeven met de switchen. Ook bij het handmatig testen van de switchen komen deze allen binnen?

Wie o wie kan mij verder helpen met dit probleem. Alvast bedankt voor jullie reactie[s]

Gebruikersavatar
knutselsmurf
Berichten: 122
Lid geworden op: 26 nov 2011, 18:30
Real name: John
Locatie: The Netherlands

Re: Last action hero kraan besturing probleem

Bericht door knutselsmurf » 05 mei 2014, 21:51

Ik had een soort gelijk probleem in mijn Last Action Hero, ik heb toen onder het speelveld de connectoren van de kraan uit elkaar gehaald en weer inelkaar gezet, daarna is bij mij het probleem nooit meer teruggekomen.

Misschien ook even proberen?

Plaats reactie