HarrieD schreef:Is hetniet gewoon een mechanisch probleem, als in: ligt de switch niet verkeerd in het speelveld, of is het wel de juiste switch? Haal de switch eens van het speelveld en probeer het dan. Ik krijg het idee dat de switch niet goed over dat schakelpunt heen komt.
De switche die ik gebruikt heb werken prima, ze lopen nergen vast tegen een zijkant, ze klikken gewoon soepel, heb er in totaal 2 keer een nieuwe switch ingezet, ook los van het speelveld geprobeerd om uit te sluiten dat er ergens iets schuurt. Dus daar wringt de schoen in elk geval niet. (het is trouwens een vorkswitch, voor de volledigheid)
jeanclaudev schreef:heeft u al de weerstand ven de swicth gemeten met een ohmmeter als hij gesloten is ?
Ja, er waren geen afwijkende waarden te zien. Ook bij andere switches niet.
Richard Baan schreef:Als het alleen die ene switch is zou ik denken aan de switch zelf.
Dat kan niet want je hebt hetzelfde probleem met nieuwe switches en doorverbonden draden.
Dus betekent (logisch geredeneerd) dat meerdere switches het zelfde euvel zouden moeten vertonen.
Bijv alle switches in dezelfde rij of kolom.
Kun je dat eens testen?
Dat had ik al meteen uitgesloten, de andere switches in de rij/kolom vertonen normaal gedrag. Enkel deze ene niet. Je zou haast gaan denken dat dit bewust is. Kan zoiets niet in de software geschreven zijn? Ik dacht dat ik ergens gelezen had bij andere kasten dat er soms bewust met een vertraging gewerkt wordt?
HarrieD schreef:Je kunt eerst 2 rijen en vervolgens 2 kolommen bij wijze van test eens omruilen. Je switchen verhuizen dan welliswaar naar een andere layout, maar op die manier kun je uitsluiten of het probleem in de switch matrix of in het powerbordje ligt.
Ja, met de matrix is volgens mij niets mis aangezien andere switches allemaal foutloos en direct registreren. Dus ik weet niet of dit dan zin heeft?