ROAD SHOW: Stroom valt steeds uit
ROAD SHOW: Stroom valt steeds uit
Hallo allemaal,
mijn kast valt opeens steeds uit, met name als ik de flippers gebruik. Hij start dan wel ook gelijk weer op. Daarnaast doen de twee bovenste flippers links het opeens niet meer, maar dat kwam pas later dus is wellicht een geïsoleerd probleem.
Ik heb even inde kopkast geneusd maar daardoor is het juist erger geworden lijkt wel. Ik heb alle stoppen nagelopen maar die geleiden wel. Ik ben helemaal niet zo technisch verder, dus wie weet raad???
gr
Fulko
mijn kast valt opeens steeds uit, met name als ik de flippers gebruik. Hij start dan wel ook gelijk weer op. Daarnaast doen de twee bovenste flippers links het opeens niet meer, maar dat kwam pas later dus is wellicht een geïsoleerd probleem.
Ik heb even inde kopkast geneusd maar daardoor is het juist erger geworden lijkt wel. Ik heb alle stoppen nagelopen maar die geleiden wel. Ik ben helemaal niet zo technisch verder, dus wie weet raad???
gr
Fulko
Re: ROAD SHOW: Stroom valt steeds uit
elco's en gelijkrichters vervangen op het powerdriver bord
is gekend probleem
is gekend probleem
OK thx hij heeft het trouwens steeds bij de linker flipper. Niet bij de rechter. Voegt dat nog wat toe?
zeker, dat hij met 1 flipper niet uitvalt maar met 3 wel
- jeanclaudev
- Real name: jean-claude
De +5V wordt gemaakt op de power drive card.
Deze +5V gaat via draden en connectoren naar de CPU card.
Op de cpu card wordt deze +5V gemeten, en als deze minder dan 4.75 volts valt, gaat de cpu een Reset doen.
Minder dan 4.75 volts, kan als de électrolytique condensatoren slecht worden, op de brug half kapot zijn, of door een slechte contact tussen de power drive en de cpu, en gebeurt dikwijls als u de flippers gebruikt.
Dus, meet goed
Deze +5V gaat via draden en connectoren naar de CPU card.
Op de cpu card wordt deze +5V gemeten, en als deze minder dan 4.75 volts valt, gaat de cpu een Reset doen.
Minder dan 4.75 volts, kan als de électrolytique condensatoren slecht worden, op de brug half kapot zijn, of door een slechte contact tussen de power drive en de cpu, en gebeurt dikwijls als u de flippers gebruikt.
Dus, meet goed
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.
Pascal schreef:elco's en gelijkrichters vervangen op het powerdriver bord
is gekend probleem
Overigens doen de bovenste 2 linker flippers het sowieso nu niet. Sinds datzelfde probleem. Voegt dat nog wat toe?
Ik ben niet zo technisch maar ik ga mijn best doen!
Ik ben niet zo technisch maar ik ga mijn best doen!
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
In dat geval: als je de brugcel en elko vervangt (BR2/C5) moet je ook even wat extra draadjes mee trekken door de print (van de onder naar de bovenkant) met de pootjes van de componenten.fulkano schreef: Ik ben niet zo technisch maar ik ga mijn best doen!
Het is namelijk zo dat de sporen op de print zijn doorverbonden (in het gaatje waar een pootje van het component door gaat), en met het verwijderen van een elko gaat dat redelijk vaak stuk.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Kan ook aan de brug op het fliptronics bordje liggen.
En als het echt bij maar 1 flipper is, dan bv aan de diodes die op die flipperspoel zitten.
Maar 95% kans dat het op het powerdriver bord zit..
Als je zelf niet technisch bent dan niet zelf aan beginnen..
En als het echt bij maar 1 flipper is, dan bv aan de diodes die op die flipperspoel zitten.
Maar 95% kans dat het op het powerdriver bord zit..
Als je zelf niet technisch bent dan niet zelf aan beginnen..
Hmmm, das minder. Wordt erg technisch! Bij mij in de buurt heb je alleen weinig flipperreparateurs. Om ze te laten komen is apeduur!
Zou onderstaanede het ook oplossen? (zie link):
http://www.kahr.us/
Men is hier op Pinside lyrisch over.
Zou onderstaanede het ook oplossen? (zie link):
http://www.kahr.us/
Men is hier op Pinside lyrisch over.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Nee, zou ik niet doen. Het resetten van de kast is eigenlijk een beveiliging. Hiermee omzeil je die beveiliging.
Misschien toch iemand laten komen om dit (redelijk standaard) probleem te verhelpen?
Of printen opsturen ter reparatie naar iemand?
Misschien toch iemand laten komen om dit (redelijk standaard) probleem te verhelpen?
Of printen opsturen ter reparatie naar iemand?
Don't take life so seriously... It's not permanent.
Nou op advies alle connectors eruit gehaald en er weer erin gezet. Nu als ik hem aanzet gaat de linker bovenflipper gelijk omhoog staan en hoor je spanning. Verder springen 3 van de 4 stoppen links bovenin het fliptronic board gelijk met een flits. De stop recdhtsonderin echter niet.
Daarnaast doet nu het geluid het niet en de DOT matrix laat een raar beeld zien.
Suggesties?
Ben zowat bang dat ik wellicht wat verkeerd heb terug gestopt haha
Daarnaast doet nu het geluid het niet en de DOT matrix laat een raar beeld zien.
Suggesties?
Ben zowat bang dat ik wellicht wat verkeerd heb terug gestopt haha
- jeanclaudev
- Real name: jean-claude
ja, u heeft zeker de connectoren slecht terug geplaatst ....
Sold: Harlem GT, Victory, Raven, Bone busters, Funhouse, TZ, BDK HUO, SM Red HUO, L0TR, POTC, TSPP, RBION, TOTAN, TOM, Xmen pro HUO,Avengers pro HUO.
En dan op de verkeerde plek of gewoon niet goed? Kan er wel een fotro van maken maar die wordt veel te groot
Ik ga hem toch laten repareren. Ik maak het alleen maar erger haha.
Weet een van jullie iemand die in de buurt van Hoorn woont die dit voor een schappelijk bedrag en een potje bier en een potje flipperen wilt doen?

Weet een van jullie iemand die in de buurt van Hoorn woont die dit voor een schappelijk bedrag en een potje bier en een potje flipperen wilt doen?

Laatst gewijzigd door fulkano op 18 mei 2014, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Kijk de flatcables na, vooral die ene die over verschillende borden is doorgelust.
Aan je beschrijving te horen (zowel problemen met dmd/geluid/flippers) zit die waarschijnlijk ergens een rij verkeerd..
Aan je beschrijving te horen (zowel problemen met dmd/geluid/flippers) zit die waarschijnlijk ergens een rij verkeerd..
Een van de flat cables zat idd fout! Pinnetje eronder was krom. Thx!