Orbitor 1 weigert te praten

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Japz
Real name: Jasper

Orbitor 1 weigert te praten

Bericht door Japz » 11 feb 2015, 00:28

Ik ben aan het proberen om mijn Orbitor 1 aan het praten te krijgen, maar het lukt tot nu toe niet. Alles geprobeerd. Duimschroeven, waterboarden, Dennie Christians greatest hits: niks helpt.

Enkele details:
- Ik heb het bord geïnstalleerd volgens de gids van Aeneas op http://www.flippers.be/stern_orbitor_one_spraak.html.
- De Orbitor 1 werkt, afgezien van de spraak, prima.
- Ja, dipswitch 17 op de MPU staat aan.
- Zowel de VSU-100 en de SB-300 geluidskaart hebben gloednieuwe condensators.
- Ik heb de VSU-100, de SB-300, de MPU en de lamp driver in mijn Lightning getest en alles werkt perfect, inclusief spraak.
- De connector tussen de lamp driver en de VSU-100 is gloednieuw.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Alvast bedankt!

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Re: Orbitor 1 weigert te praten

Bericht door flippers.be » 11 feb 2015, 11:12

Hmm geen idee zo direkt en ik heb geen weet van andere mensen die dit project ook uitgevoerd hebben.

Mijne eerste gedacht:
- revisies van die printen (laatste stukje op die pagina) ? of die extra jumper al dan niet nodig is ?
- Misschien is er toch een andere gamerom nodig ? Heb je al eens getest met de cpu / eprom van de Lightning in de O1 ?

Japz

Bericht door Japz » 11 feb 2015, 17:12

Dank voor het meedenken, Aeneas! Als ik de oorzaak heb gevonden plaats ik 'm hier.

Als iemand anders een idee heeft, let me know!

Japz

Bericht door Japz » 13 feb 2015, 01:05

Now we're talking! Het bleek een rotte J4 op de MPU te zijn. Simpel eigenlijk.

Een nieuw probleem dient zich aan: Als ik de rechter flipper loslaat dan krijg ik elke keer 2000 punten. De kast maakt daarbij steeds het geluidje dat de bovenste spinning bumper maakt. Bovendien laat hij er een stem bij horen die iets willekeurigs onverstaanbaars zegt. En da's extra gek, want geen enkel schot op deze kast geeft 2000 punten. Ik dacht meteen aan een slechte diode aan de EOS switch, want dat zorgde eerder bij deze kast voor een soortgelijk probleem. Diode verwisseld, probleem blijft.

Iemand een idee? :|

Plaats reactie