Ik ben sinds kort in het bezit van een Stern Split Second uit 1981. De kast was echter 20 jaar inactief en dus is er heel wat oplapwerk aan. Ik had gehoopt om op dit forum iemand te vinden die me hierbij kan helpen.
Alvast bedankt,
Danny
Stern Split Second
-
- Real name: Danny Cannau
-
- Real name: Danny Cannau
Re: Stern Split Second
Erpe-Mere, nabij Aalst.Hurricane schreef:Vanwaar bent u?
- wimpinball
- Real name: wim van roey
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Re: Stern Split Second
Even hier wat meer hulp ipv in je voorstel post.
Aangezien je niets van electronica kent -
doe de kopkast open (kopruit uithalen, zie op mijn site hoe dat moet), en dan kijk je naar de printplaten in de kopkast
Die links boven is de cpu dat is de belangrijkste;
Standaard zit daar een oplaadbare batterij op en vaak lekt die.
1/ Laat weten of en hoe erg die gelekt heeft (post foto).
Als de schade te erg is dan die onherstelbaar zijn of is het een vrij dure reparatie.
2/ op die printplaat zit ook een ledje. Als je de flipper opzet moet die normaal 7 keer pinken. Tel of en hoeveel keer die knippert bij het aanzetten van de flipper.
Meer dan 1 - dan is het probleem op de cpu te zoeken. Pinkt helemaal niet - misschien problemen ook op het voedingsbord. Maar dat ga ik nu nog niet uitleggen.
In elk geval is het goed dat je het idee hebt dat je hem wil herstellen, maar afhankelijk van wat er mis is en de verdere staat van de kast, kan het een vrij dure herstelling worden, misschien meer dan de kast zelf waard is, als je het allemaal moet laten doen. Maar zonder meer info en fotos is dat moeilijk te beoordelen.
Aangezien je niets van electronica kent -
doe de kopkast open (kopruit uithalen, zie op mijn site hoe dat moet), en dan kijk je naar de printplaten in de kopkast
Die links boven is de cpu dat is de belangrijkste;
Standaard zit daar een oplaadbare batterij op en vaak lekt die.
1/ Laat weten of en hoe erg die gelekt heeft (post foto).
Als de schade te erg is dan die onherstelbaar zijn of is het een vrij dure reparatie.
2/ op die printplaat zit ook een ledje. Als je de flipper opzet moet die normaal 7 keer pinken. Tel of en hoeveel keer die knippert bij het aanzetten van de flipper.
Meer dan 1 - dan is het probleem op de cpu te zoeken. Pinkt helemaal niet - misschien problemen ook op het voedingsbord. Maar dat ga ik nu nog niet uitleggen.
In elk geval is het goed dat je het idee hebt dat je hem wil herstellen, maar afhankelijk van wat er mis is en de verdere staat van de kast, kan het een vrij dure herstelling worden, misschien meer dan de kast zelf waard is, als je het allemaal moet laten doen. Maar zonder meer info en fotos is dat moeilijk te beoordelen.