Luie switches

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Luie switches

Bericht door Richard Baan » 18 apr 2016, 11:10

Afgelopen weekend eens met de Black Knight 2000 van de vereniging bezig geweest.

Het viel me op dat er diverse switches wel reageerden, maar soms ook wel eens niet. Het leken wel wat luie switches: als een bal er snel overheen rolt reageert hij soms wel / soms niet. Met name bij de loop en WAR lanes. Ook zo in de switchtest: alles deed het gewoon. Beetje bijstellen zat ik aan te denken, of misschien een vervangen, ofzo.
Het was ook zo dat de lane-change het niet deed als de andere flipper omhoog stond. Best irritant tijdens 2-ball MB.

Bleek zo te zijn dat diverse connectoren (female gedeelte waar de bedrading in zit, zowel op de CPU als interconnect board) vol met corrosie zaten.
Dat was niet zichtbaar, kennelijk in het verleden een andere CPU in gekomen. Ik had het ook nog niet eerder op deze manier meegemaakt.
Met nieuwe connectoren speelt hij echt voelbaar lekkerder. Alles wat je raakt reageert er direkt op.

Zodoende hierbij het advies bij "luie switches" ook even de connectoren op corrosie te controleren.
Je kunt het pas zien als je er echt op let: als je in de connector schijnt met een zaklamp zie je het pas.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Re: Luie switches

Bericht door flippers.be » 18 apr 2016, 11:49

Goede tip en idd niet iets waar je direkt aan denkt.

Akuma2000
Real name: Freddy

Re: Luie switches

Bericht door Akuma2000 » 18 apr 2016, 12:44

Handige tip en hou ik in achterhoofd :)

Plaats reactie