Gottlieb Gladiator opto

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
vanlierde51
Real name: Gilles Van Lierde

Gottlieb Gladiator opto

Bericht door vanlierde51 » 17 apr 2017, 15:51

Hooi,

Ik heb een Gladiators gekocht en refurbished. Blijft nog 1 probleem. Opto 3 gaat niet (lampje blijft rood op de print). Eerst en vooral, alle opto LED diodes op deze kast zijn transparent behalve deze...reeds.vervangen dus. Heb er ook besteld op restorpinball, specifiek Gottlieb voor alle zekerheid en kreeg 1 blauwe tx en 1 transparent rx.
Als ik 1 van de werkende optos paren erop ansluit gaat lampje 3 van de kaart uit. Kaart is dus OK.probleem ligt echt aan de optos zelf.
Heb zowel de gekochte optos als er 1 maar van Stern aangesloten. Nada. Kant TX -RX is gecheckt met de schéma. Anode - catode ook. Pfffft ben een beetje hopeloos. Iemand een idee?
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

vanlierde51
Real name: Gilles Van Lierde

Re: Gottlieb Gladiator opto

Bericht door vanlierde51 » 27 mei 2017, 11:02

Met recup opto getest uit een Streek Fighter. Steeds niets.
Ik ga de kabels tussen de opto diodes en connector onder de playfield vernieuwen. Het lijkt me de laatste oplossing, alhoewel de continuïteit lijkt ok.
Gilflip
BOP, FT, JP, DW, Radical, DrWho, SMania,BSD,DLady,GWings, Space T,GLizard, JITB,Blue Rib,Pharaoh,T-Zone,Pol Force,CBWizard,Bad girls,TM, DM, DW, SK, PB35th- neo-geo 120 in 1, Brabo 60 in 1, Carn-Evil, Offroad Rally

Plaats reactie