Star Wars Trilogy (Sega)

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
MeesterPieter
Real name: MeesterPieter

Star Wars Trilogy (Sega)

Bericht door MeesterPieter » 21 apr 2013, 19:51

gister een mooie SW Trilogy opgehaald.

paste net in de auto (golf 4) :)

Afbeelding

kast is nog in nette staat, wel wat puntjes van aandacht

ten eerste zit er overigens de 3D translite in, geen idee of het gangbaar is maar lijkt me in ieder geval een plus.

verder zijn de meeste rubbers toch wel aardig uitgedroogd, dus binnenkort eens even nieuwe bestellen, denk dat ik voor witte rubbers ga in combinatie met blauwe flipperrubbers

vrijwel alle lampjes werken nog, al vind ik de verlichting van de translite nog wat tegenvallen, zag hier laatst een mooie LED mod voorbij komen misschien dat dat een goede optie is, zowieso denk ik dat leds onder het speelveld ook wel goed gaat staan. binnenkort eens wat mee experimenteren

verder is de afdekkap van het kanon achter kapot, het bevestigingspunt vooraan is afgebroken. dat moet wel te fiksen zijn met wat plastic plaatjes

verder is er 1 bumperkap gescheurd en al eens gelijmd (niet echt heel netjes) maar zal wel lastig zijn om daar een nieuwe/nette voor te vinden? ik zie ze nergens te koop in ieder geval...

verder zat er wat zuurschade op de CPU, de batterijen waren wel vervangen maar de schade niet weggewerkt. lijkt me toch slim om dit wel even te laten repareren om problemen in de toekomst te voorkomen

goed, eens wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 9cXLx3OwVs[/youtube]

verder kwam ik nog een teller tegen die er waarschijnlijk al ff in zit, met 35k op de teller:

Afbeelding

deze kabels/stekkers zitten in de buurt van die teller, maar zijn niet aangesloten??

Afbeelding

Afbeelding

in de kopkast ziet t er netjes uit

Afbeelding

is dit origineel?

Afbeelding

hier lijkt ooit iets geprutst te zijn?

Afbeelding

eproms zijn van 11/97, nog maar s uitzoeken of dat de meest recente software is..

Afbeelding

en zoals eerder gemeld, de batterijschade, lijkt mij zaak dit op korte termijn netjes te laten maken

Afbeelding

Afbeelding

verder speelt de kast prima, al werkt de X wing af en toe niet helemaal goed, eens in de zoveel tijd beweegt deze niet op tijd, en gaat die pas bewegen als de targets alweer omhoog zijn, en je dus te laat bent met schieten, iig de contacten daar eens nakijken

wordt weer vervolgd :)
Laatst gewijzigd door MeesterPieter op 27 okt 2017, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

MeesterPieter

Re: Star Wars Trilogy (Sega)

Bericht door MeesterPieter » 22 apr 2013, 08:48

hmm, de foto's zijn weer eens te groot, rechts klikken en openen in nieuw venster helpt..

filmpje:

Back to the Future
Arduino zelfbouw project

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 22 apr 2013, 13:55

Je hebt nu natuurlijk geen plek meer voor je BTTF......

Verbazingwekkend overigens dat een hele kast in zo'n golf gaat. Ik moet ze helaas altijd uit elkaar slopen. (Moet ik sowieso doen om het ding op zolder te krijgen).
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

HarrieD
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 22 apr 2013, 13:56

@G94: er is overigens voor PHPBB een plugin beschikbaar die de foto's verkleind. Als je wil zal ik die eens opzoeken, ik gebruik hem ook.

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 22 apr 2013, 18:16

Hij heeft blijkbaar de originele foto's geplaatst, da's idd niet zo handig :?

Hier staat beschreven hoe je beelden van de juiste grootte van Flickr, Picasa etc plaatst. Ik neem aan dat photobucket ook die mogelijkheid biedt om kleinere versies te linken, of dat zou toch moeten... misschien efkes onderzoeken en correcte code plakken, liever dan plugins toevoegen aan phpbb.

aamjanssen
Real name: Anthony

Bericht door aamjanssen » 22 apr 2013, 19:41

Gefeliciteerd met je kast, ziet er netjes uit. Maar toch even een opmerking.

Die slingshots kloppen niet, of ze zijn of te gevoelig of de aansturing klopt niet. (zuurschade?) Ik zou het toch op zeer korte termijn aanpakken.

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 22 apr 2013, 20:43

ff de contacten van de slingshot nagekeken, inderdaad stond er 1 aan de linkerzijde te strak afgesteld, nu beter :)

en nee de BTTF gaat nog niet weg, haha

maar die losse stekkers, moet ik daar nog iets mee?

35k spelletjes klinkt als veel, maar speelveld is eigenlijk nog bijna perfect, zit wel mylar (later aangebracht) nog overheen

viel mij trouwens ook al mee dat ie zo compleet in de auto kon zonder de kop te demonteren :D
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

moondancermj
Real name: wouter willems

Bericht door moondancermj » 22 apr 2013, 21:14

Amai deze flipper staat eveneens op mijn want to play lijstje!
Leuk dat je een filmpje post, kan je een langer filmpje posten in hogere kwaliteit?
Anders zie ik mij genoodzaakt om eens naar Nederland te rijden om het een keer live te spelen :madman:
Veel succes met de renovatie en enjoy :clap:
May the force be with you!

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 23 apr 2013, 17:59

ah, foto's zijn al iets kleiner nu.

er staan al enkele filmpjes op youtube als je hem graag in actie wilt zien ook hoor ;) ben er zelf niet zo'n held mee
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

HarrieD
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 24 apr 2013, 10:43

Leuk, weer een nieuwe kast. Veel plezier ervan overigens.

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 24 apr 2013, 15:11

nu maar eens rustig uitzoeken wat er allemaal nog vervangen moet worden

zag bijvoorbeeld ook dat 1 van de stand up targets geel was (bij de F van force) terwijl de rest doorzichtig is

ook vind ik dat de popbumpers erg hoogdrempelig staan afgesteld, die van mijn BTTF gaan al af als er een bal lichtjes tegen aan komt, is dat af te stellen of is dat een kwestie van slijtage of..?
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

JoachimR
Real name: Joachim Reniers

Bericht door JoachimR » 24 apr 2013, 16:42

MeesterPieter schreef:ook vind ik dat de popbumpers erg hoogdrempelig staan afgesteld, die van mijn BTTF gaan al af als er een bal lichtjes tegen aan komt, is dat af te stellen of is dat een kwestie van slijtage of..?
Onder het het speelveld zit er bij elke popbumper een "lepeltje" die op een switch zit, deze switch moet je gewoon afstellen (uiteraard indien het lepeltje niet stuk is)

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 24 apr 2013, 17:34

mooi, dan ga ik eens kijken of ik dat wat beter krijg :)

binnenkort ook de gulden muntproevers eens ombouwen naar euro.

nu nog wat leuks bedenken voor op de rode knoppen, er staat nu op 1 guilder , 2,5 guilders en 5 guilders :P

niemand trouwens een idee waar die losse stekkers in t kabinet goed voor zijn?
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

HarrieD
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 25 apr 2013, 18:05

Waarschijnlijk een teller?

HarrieD
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 25 apr 2013, 18:09

HarrieD schreef:Waarschijnlijk een teller?

Hmmpf, die zit er nog zie ik. In mijn ID4 had ik een print optie in het menu. Misschien kun je aan de stekker een printer aansluiten?

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 25 apr 2013, 18:30

ah, in de handleiding kwam ik die mogenlijkheid wel tegen dat je t een en ander uit kon printen

aldus, hoef me dus geen zorgen te maken over de stekkers, kast doet t verder ook gewoon goed
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 30 apr 2013, 22:26

Nou, we zijn weer een paar dagen verder, en ook wat problemen gevonden

zojuist begaf de speelveldverlichting het tijdens een spel, de GI verlichting zegmaar, alle insertverlichting werkt nog goed, de TL achter de translite doet t ook nog gewoon.

nouja, kast eerst maar eens uit, stekker eruit, stekker er weer in, kast weer aan.

kreeg ik de melding "open coin door" , en hierna bleek de kast gereset te zijn mbt instellingen en scores.

na een eerste zoektocht kwam ik bij de J15 stekker op het powerboard, hierbij staat in de schema's GI verlichting.

toen ik daar aan de stekker gefrommeld had deed de verlichting het heel even weer, tot ik een spel opstartte, toen ging die weer uit (direct bij het scherm met keuze tussen novice & regular game)

zelfde werkwijze werkte hierna niet meer, stekker opnieuw los en vast ook geen soelaas, andere stekkers ook los gehad en bekeken maar ziet er allemaal goed uit.

kast in de tussentijd nog een aantal keer aan en uit gehad, stekker eruit gehad, en nog een 2de maal gehad dat ik weer de melding kreeg "open coin door" en weer gereset bleek.

verder functioneert alles nog prima

denk maar dat ik die powerboard printplaat los ga halen om te controleren op gebroken soldeerpunten, of klinkt dit als een bekend ander probleem?

overigens heb ik het idee dat er spanning staat op de metalen delen van de kast, zou het kunnen dat ie niet goed geaard is ofzo?
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 03 mei 2013, 06:25

relais blijft hangen, als ik ertegen tik dan springt de verlichting weer aan.

nu nog ff uitzoeken met watvoor relais t vervangen ken worden
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

aamjanssen
Real name: Anthony

Bericht door aamjanssen » 03 mei 2013, 10:06

Kan het niet zijn dat de spoel slecht contact heeft? Misschien eerst eens na solderen. Betreft de melding open door, dit gebeurt meestal als de batterijen leeg zijn, batterijen vervangen worden met de kast uit of als de check-sum van het geheugen niet klopt. De kast wordt dan terug naar factory gezet.

In jouw geval kan het een van de 3 zijn, maar het zuur op je CPU bord zal dit ook niet echt bevorderen.

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 04 mei 2013, 08:41

nee zuurschade laat ik binnenkort ook wel even aanpakken, dat moet dus goedkomen dan

printplaten heb ik nog niet los gehad, maar inderdaad de solderingen ook eens nakijken van t relais ja :)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 23 mei 2013, 07:31

viel me vandaag pas op dat er maar 1 speaker in de kopkast zit, hoort dat zo of is er waarschijnlijk ooit aan geprutst?

zag wel op zowel de speaker in de kopkast als in het cabinet Data East staan ipv sega, maar kan natuurlijk ook met oude voorraad te maken hebben

mbt de printplaten, die worden binnenkort netjes gefikst
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 23 mei 2013, 07:48

1 speaker klopt waarschijnlijk, om kosten te sparen heeft Sega op 't einde er 1 weggelaten..
Lost In Space had dat ook als ik me goed herinner.

Jiggy
Real name: Jiggy

Bericht door Jiggy » 26 mei 2013, 15:12

MeesterPieter schreef:viel me vandaag pas op dat er maar 1 speaker in de kopkast zit, hoort dat zo of is er waarschijnlijk ooit aan geprutst?

zag wel op zowel de speaker in de kopkast als in het cabinet Data East staan ipv sega, maar kan natuurlijk ook met oude voorraad te maken hebben

mbt de printplaten, die worden binnenkort netjes gefikst
Hoort zo. Kijk maar eens op de geluidsprint, zal je zien dat als de originele erin zit er ook maar transistors/chips e.d. op zitten voor 1 speaker.

Heb me ooit helemaal lam gezocht voor Independence Day, zit ook maar 1 speaker in. Upgraden ging niet zo makkelijk als ik gedacht had (speakertje bestellen en gaan) want dan moet je ook het Sound board vervangen door een exemplaar voor stereo geluid of het huidige board voorzien van de benodigde chips en transistors voor de 2e speaker, alsmede kabeltje naar 2e speaker.

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 26 mei 2013, 17:33

hmm, okee, maar eens bekijken of dat gaat lukken dan :)
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 02 jun 2013, 17:04

Nou we zijn weer wat verder, met dank aan Michel,

batterijschade is verholpen, en een externe batterijhouder

Afbeelding

relais vernieuwd

Afbeelding

en ook het bord voorzien voor stereo geluid

Afbeelding

nu nog ff rondkijken welke speakers ik ga nemen, zag op t duitse forum al wat dingen voorbij komen die precies op de originele plek passen, wel zo makkelijk. misschien dat ik dan ook direct voor een andere woofer ga. voorlopig kan ik iig weer even vooruit
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Plaats reactie