Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Voor alles wat niets met de games te maken heeft.
Scaryflippers
Real name: Timmy

Re: Bonafide/Malafide personen feedback systeem

Bericht door Scaryflippers » 13 mei 2013, 16:13

Humanfly schreef:-1 voor Sven Simoens uit Wortegem-Petegem
voortdurend afspreken om op te halen, om dan uiteindelijk af te bellen...

iemand die alleen koopt om door te verkopen, wat zijn recht is natuurlijk
http://www.2dehands.be/profiel/3455203/

voor mij was dit negatieve ervaring
ik heb met die Sven ook al zaken gedaan en zijn flippers vallen bijna altijd tegen hij zegt altijd volledig nagekeken en gepoetst enz allemaal larie er is bijna niets aan gedaan inderdaad kopen en direct verder verkopen :evil: :evil:

Highway Hellen
Real name: Hellen De Malsche

Bericht door Highway Hellen » 13 mei 2013, 16:30

lovewilliams schreef:Roept da maar niet te hard Hellen , 3k voor ene met topper is den dag van vandaag echt niet teveel , hoor.

Btw : verkoop je die topper niet apart ?
Als ik anderen hoor is mijne prijs veel te hoog. Och, nie erg, ik speel er toch graag op hoor, like the music... 8-) 8-)
Topper ga ik niet appart verkopen, die hoort bij mijn biestjen... :mrgreen: :mrgreen:
3 flippertjes: Theatre of Magic, Guns 'n Roses, Freddy A Nightmare

middevil
Real name: maurice

Bericht door middevil » 13 mei 2013, 22:02

Er is een groot verschil tussen kasten meteen doorstoten, of ze eerst helemaal afbouwen clearcoaten en dan weer helemaal opbouwen en dan verkopen.Daar gaat zoveel tijd inzitten(de mensen die dit ook doen weten dat) dat je zeker voor al dat werk ook beloond mag worden.
Dat laatste doe ik, en de mensen die bij mij thuis zijn geweest weten dat ik een fervent verzamelaar ben, en er veel geld insteek. Heb geen geheimen als ik een kast verkoop, kom bij mij kijken wat ik verkoop speel op de kast en als ze bevalt neem ze mee.
Wat betreft de guns and roses die voor Evert bestemd was, is meegegaan naar lovewilliams(JOO) met de kanttekening dat Joo dit Evert zou mededelen. Deze guns had nl speelveldschade en Joo zou deze eerst bijmaken!
Het klopt dat ik kasten opkoop op markplaats, maar waar ik op bied koop ik ook netjes, en laat vaak kasten die mij te duur worden ook schieten, Zie advertentie star trek next generation op marktplaats.
In ieder geval is eenieder welkom om bij mij thuis mijn gameroom te bekijken en te komen spelen. En voor mensen die denken dat ik dingen verdoezel/achterhoud kom eerst eens langs en vertel dan je mening over die persoon, en niet een oordeel vellen als je nog nooit bij iemand thuis bent geweest!

lovewilliams
Real name: michielsen Joo

Bericht door lovewilliams » 13 mei 2013, 23:22

Normaalgezien reageer ik niet snel in dergelijke situatie .........
Maar ik zie mijn naam nu ook vermeld , terrecht trouwens.
Want eerlijk , ik heb ,bij wijze van spreken, voor Evert zijn neus een kast weggekaapt die hij misschien ook ging kopen , een dag later.
Er stonden die moment namelijk 3 GNR bij Maurice , daarom dat het een beetje een misverstand is geworden.

Dus , voor alle duidelijkheid : ik heb net met beide een goed gesprek gehad en heb begrip voor beide.
Jammer dat ik ertussenin zit ............laat dat nu net de positie zijn die ik ten alle tijde probeer te mijden.

Daarbovenop komt nogeens dat ik nog ergens in dit topic met mijn grote mond zeg, dat tegenwoordig een GNR met topper 3k gaat, waarmee ik Evert WEER niet echt meehelp om zo zijn geliefde GNR binnen te halen.

Waarvoor mijn excuses Evert :rose: ................hopelijk nog even goei vrienden. :yahoo: :yahoo:

Tenslotte , Maurice is een échte flipperliefhebber , zowel spelen als zeker ook flippers opknappen.
Hij neemt voor elke kast die hij verkoopt meer dan zijn verantwoordelijkheid , vind ik.
Zijn prijzen zijn er soms ook naar , maar de kwaliteit van de kast dan ook ...........hij spaart kosten noch moeite om een flipper weer helemaal tot leven te brengen.............dus hij gaat zijn eigen kasten ook niet zomaar weggeven.
Als hij via zijn contacten soms een paar kasten kan overnemen , ze laat nakijken en met wat winst doorverkoopt ........... :cheers: .......... wie zijn wij om dat verkeerd te vinden.
Laat ons zeggen dat Maurice een liefhebber is in hart en nieren , en soms wat koopt en verkoopt .
Maar hij verdiend zijn brood met keihard werken , NIET met flipperhandel ( dat is een hobby voor hem die misschien wel meer kost dan opbrengt ! )

Als koper én verkoper tot een overeenkomst komen , telkens .......zie ik geen probleem.

Wat ik bedoel : laat iedereen in zijn waarde , we zijn tenslotte allemaal anders , en denken dus ook allemaal anders ...........maar laat ons niet te druk maken ik dingen die dat niet waard zijn ..........
Dat de verkoop van de GNR met Evert niet echt zoals gepland liep , is dan misschien vooral nog mijn schuld ( ongewild uiteraard)
Evert en Maurice raken hier ongetwijfeld wel uit >>>> beide topkerels !
Dus jongens , even goed door de neus blijven ademen en communiceren .
;)

Deze mail is louter informatief en vanuit mijn standpunt geschreven.
Iedereen heeft het recht het zijne erover te denken , uiteraard.

Highway Hellen

Bericht door Highway Hellen » 14 mei 2013, 20:03

Haha, amai mij gat!! Zo nen uitleg!! :-S

p_treintje
Real name: Joeri Stroobants

Bericht door p_treintje » 15 mei 2013, 06:23

+1 voor aquasat voor de goede afhandeling van de ruil en het willen brengen van zijn kast.
Joeri is my Name and Pinball is my Game.

Mentara
Real name: Maarten Lemey

Bericht door Mentara » 15 mei 2013, 09:42

p_treintje schreef:+1 voor aquasat voor de goede afhandeling van de ruil en het willen brengen van zijn kast.
dito! prima kerel. :good:
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

aquasat
Real name: Ollivier

Bericht door aquasat » 15 mei 2013, 10:07

Een goeie ruil is voor iedereen plezant.
Dank u P_Treintje en Mentara, mss kunnen we in toekomst nog een paar kasten ruilen.
Het zal wel de laatste keer zijn dat ik 2 ruilen op 1 dag doe.
Om 8u45 begonnen en om 19u30 stond alles op zijn plaats.
En dan tot laat in de avond :pin:
TAF

J.Verheggen
Real name: Jasper Verheggen

Bericht door J.Verheggen » 15 mei 2013, 11:17

ruilen is altijd leuk, ikzelf hanteer een 'uitleensysteem' ik heb zelf ruim 30 flippers, maar zoals sommige van dit fora bezoekende personen gezien hebben, maar 3 speelkasten in de werkplaats. Dit komt omdat vrienden kasten bij mij "lenen" voor 75 euro per jaar nemen zij een kast mee, ruilen onderling met elkaar, en bellen mij als er wat is (gebeurd zelden daar de kasten compleet gereviseerd uit de deur gaan) Denk dan niet aan een MM of een Addams, maar meer aan een High speed, Lizard, Taxi, space station, verschillende EM kasten, paar SS gottliebs en wat EM gungames. Dit gaat nu al 8 jaar perfect, en ik los 2 problemen op, opslag EN niet onbelangrijk, zeker bij EM kasten, STILSTAND! En ik besmet er meteen wat vrienden met het flippervirus, en sommige hebben zelf kastjes bijgekocht ;-)

Mijn insteek met alles is dat je het leuk moet houden, niet alleen voor jezelf, maar ook voor je vrienden of "klanten", vervang eens een IC of wat voor een bakje bier, en ze komen later met de gehele kast aanzetten. Mijn klantenkring zit al ruim in de 100, en dan lever ik niet eens persoonlijk de onderdelen! Men komt voor goede kwaliteit, en zo zal het blijven, en ik hoop dat iedereen in deze hobby zich altijd blijft inzetten om flippers GOED speelbaar te houden, en zo dit leuke erfgoed te bewaren zodat mijn kinderen later ook lekker kunnen spelen :)

:pin:
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Bericht door zwartepanter » 15 mei 2013, 12:24

Nice :clap: !

rebelish
Real name: Seurinck Jo

Bericht door rebelish » 15 mei 2013, 14:26

:clap: er zouden meer zo'n mensen moeten zijn !

maar je hebt idd sommige mensen die enkel uit zijn op snel een cent verdienen.

Ik was ooit zo eens uit op een T2. 800 euro met wat schade aan de cabinet en een plekje aan het speelveld & versleten rubbers.
Contact gehad met de verkoper. tot een deal gekomen om te gaan kijken op een zaterdag naar de kast, en als hij mij beviel hem meteen zou meenemen.

Tot ik de vrijdag middag een telefoon krijg dat de kast verkocht was en opgehaald.
Nuja spijtig voor mij, maar zoektocht verder gezet. de zaterdag avond kom ik er terug eentje tegen, tot mijn grote verbazing dat dit dus dezelfde kast was, met schade op de exacte plaatsen zoals die vorige verkoper.
de T2 stond dan wel te koop voor een 1300 euro.
Dan toch maar uit nieuwsgierigheid contact opgenomen.
daar krijg ik als antwoord ja er is schade aan de cabinet, 1 plekje op het speelveld en de rubbers moeten ook vernieuwd worden.

toeval of niet ? ik denk van niet.
maar zo zie je maar dat er ook mensen zijn die snel snel geld willen verdienen die nog nooit moeite doen om wat schade of versleten onderdelen te vervangen. en snel 500 euro willen verdienen aan een kast om nog nooit hun handen vuil te willen maken.
zo'n mensen maken in mijn ogen de hobby gewoon kapot !
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind

ivang
Real name: Ivan Geentjens

Bericht door ivang » 15 mei 2013, 14:47

rebelish schreef: maar zo zie je maar dat er ook mensen zijn die snel snel geld willen verdienen die nog nooit moeite doen om wat schade of versleten onderdelen te vervangen. en snel 500 euro willen verdienen aan een kast om nog nooit hun handen vuil te willen maken.
Als 'die mensen' een koopje hebben kunnen doen , dan zullen ze misschien enkele 100'en euros kunnen verdienen. Betaalden ze echter de gangbare prijs, dan is de kans groot dat hun plannetje in duigen valt , en dat ze met de kast blijven zitten ...

Jammer genoeg zullen er altijd minder 'prijsbewuste' kopers zijn die dan toch de veel te hoge prijs voor zo een kast betalen, en dan op hun beurt met een te dure kast blijven zitten, of er jammergenoeg geld aan verliezen

J.Verheggen

Bericht door J.Verheggen » 16 mei 2013, 00:19

Dank jullie wel :) ik draag de hobby een warm hart toe, zoals veel mensen in NL en Belgie kunnen weten, en ok, ik verdien er wat aan, nou en? Elke printplaat van mij krijgt lachend een jaar garantie, en ik doe niet moeilijk, zolang andere ook elkaar wat gunnen :) flippers zijn voor mij een levensfilosofie, iedereen vind het leuk, en laten we het vooral leuk houden :) niet alleen qua prijzen, maar ook qua reparaties, en onderdelen. En ja, reparaties kosten geld, maar mijn insteek is altijd "we werken samen aan een goede en leuke oplossing" anders zou ik allang gestopt zijn om voor andere te repareren, maar feit is, elke serieuze reparateur in Nederland kent mij, en ik doe het nog steeds met een lach, vooral omdat het mij gaat dat mensen lol en plezier hebben van het werk wat ik doe, DAT geeft mij nog steeds een enorme KICK! :mrgreen:
www.wipperflinkel.nl

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Bericht door Baron Shadow » 16 mei 2013, 05:47

Klopt Jasper, blijft jammer dat je zo ver weg woont :(
Gelukkig zijn er nog meer mensen met een goede instelling anders nam dit topic nog meer ruimte in.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

goodgameslover
Real name: Yves Havermaet

Bericht door goodgameslover » 19 mei 2013, 17:48

Piggy schreef:Handel en eerlijk gaat helaas niet samen. En er zijn ook leden hier de de hoofdprijs willen vangen op het Duitse forum. Zie een WH2O die voor 4500 werd aangeboden. Denk niet dat de kast hier voor 1100 zou zijn aangeboden.

En heel eerlijk, als ik een kast zou verkopen en die levert in Duitsland 500 euro meer op, wie is er dan gek? Zoals gezegd, vraag en aanbod bepalen.
Voor je je over iets uitspreekt vind ik dat je eerst alle info moet weten. :whisling:

Dat is, eigenlijk was mijn WH20, is namelijk verkocht voor een paar 100 euro minder dan die 4500 euro.
Dit is dan ook niet zomaar een gewone WH20, nee deze was in echte verzamelkwaliteit. Perfect origneel speelveld met geen schade, heb dit dan ook laten clearcoaten door Joo hier. Onverkleurd kabinet en backbox met minimale schade. Alles heel en origineel. Deze koper heeft na meer dan 3 jaar zoeken, en hier quote ik hem even "de perfecte originele WH20" gevonden.
Ik ben echt niet gek dat ik voor een normale WH20 zoveel ga vragen hoor, maar een pure verzamelstaat WH20 gaat dus echt wel voor veel geld.

Persoonlijk vraagt iedereen wat hij wil. Ik zal soms ook wel eens denken, amai das volgens mij toch teveel, maar ik zal dit nooit op forums liggen prediken. En het is anders vrij simpel, alsje teveel vraagt dan blijf je er mee zitten. Niet meer niet minder.

Wat ik persoonlijk veel erger vind is dat mensen hun ziel zouden verkopen, en afpraken vebreken voor een paar (ok soms veel paar) eurotjes meer. Eens je iets afspreekt en de deal is done, moet je je er maar aan houden vind ik. Er is NIEMAND die je verplicht die afpraak te maken, maar als je het toch doet, hou je er dan ook aan. Heb zo ook al meerdere keren ettelijke honderden euro's zien voorbij gaan, maar afspraak is afpsraak!

Dat prijzen stijgen is nu éénmaal vraag en aanbod, maar dit staat los met het fatsoen en respect dat we eigenlijk voor mekaar moeten opbrengen in dit soort zaken. En er zijn er hier meerdere in deze (en niet alleen deze) hobby die zich hieraan serieus laten kennen.

Dit is puur mijn mening uiteraard. :)

J.Verheggen

Bericht door J.Verheggen » 19 mei 2013, 18:54

Wat ik persoonlijk veel erger vind is dat mensen hun ziel zouden verkopen, en afpraken vebreken voor een paar (ok soms veel paar) eurotjes meer. :good: :respect: :cheers:
www.wipperflinkel.nl

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 20 mei 2013, 10:51

Sommige mensen verkopen daarmee hun ziel niet, maar zijn dat zo gewend.
En als je denkt dat dat iets is van de laatste tijd: nee, dat is altijd al zo geweest, het is nu (met internet) alleen gemakkelijker geworden. En nu maken we elkaar de kop gemakkelijker gek en stijgen de prijzen wat harder.

En het is ook zo dat iedereen altijd loopt af te dingen, maakt niet uit hoe hoog de prijs ligt. Als het niet gratis is, kan er altijd wat van af. Dat is ook altijd al zo geweest en daar hebben mensen vaak ook geen problemen mee. Toch? Dat is wel de andere kant van het verhaal. En gebeurt dat te vaak, dan kan ik me voorstellen dat je eerst aan jezelf denkt, en daarna pas aan "de afspraak". Je behandelt anderen zoals je zelf ook behandeld wordt, en euro's zijn euro's, nietwaar?

Ik houd me zelf altijd aan mijn afspraken, en als er iemand langskomt die nadien begint af te dingen mag die met lege handen weer naar huis. Dan verkoop ik hem liever niet.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 20 mei 2013, 11:01

rebelish schreef: maar zo zie je maar dat er ook mensen zijn die snel snel geld willen verdienen die nog nooit moeite doen om wat schade of versleten onderdelen te vervangen. en snel 500 euro willen verdienen aan een kast om nog nooit hun handen vuil te willen maken.
Ik heb ook vaak genoeg dat soort mensen meegemaakt. Dat zijn de mensen die nu last hebben van hun rug.
Ik heb iemand gekend die had plaats voor 1 kast (boven in zijn slaapkamer, hij woonde bij zijn ouders) en die kast wisselde elke keer voor 3 weken. Uit elkaar, weer in elkaar. Storingen verhelpen omdat er weer eens connectors verkeerd zijn aangesloten. Kast opknappen, dan weer een andere. Elke keer langs die trap, en elke keer weer discussie met zijn moeder omdat hij de trapleuning weer (verder) beschadigd had. :lol:

Naar mijn mening is dat een hoop moeite voor een paar grijpstuivers. Soms heb je geluk, en kun je de kast voor 500 euro meer weer door verkopen zonder er iets aan te doen. Soms heb je dat geluk niet. Ik ken mensen met een hele boel flipperkasten waar ze nooit meer van af komen, rijp voor de sloop. Gekocht in een hele verzameling. Dat zit er dan soms ook tussen, en moet je mee rekenen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

yorkie
Real name: Glenn Verhoosele
Contacteer:

Bericht door yorkie » 27 mei 2013, 20:14

+1 voor Mentara. Perfect afgehandeld. Goede afspraken, goede vrienden. Zo mag het voor mij altijd zijn.

Mentara
Real name: Maarten Lemey

Bericht door Mentara » 28 mei 2013, 06:47

yorkie schreef:+1 voor Mentara. Perfect afgehandeld. Goede afspraken, goede vrienden. Zo mag het voor mij altijd zijn.
Thanks. 8-)

Dito voor Glenn. En wat een gameroom! :rock:
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Silverballgames
Real name: Lieven Engelbeen
Contacteer:

Bericht door Silverballgames » 06 jun 2013, 08:53

+1 voor Highway Hellen.

Kast opgehaald. Verkoop nadien afgehandeld, beklonken en bezegeld in de Janeiro.
En ze heeft me beloofd een goe presken te geven vur den G&R ... :lol:

Highway Hellen

Bericht door Highway Hellen » 06 jun 2013, 19:02

Amai, goeie reclame voor mij seg...
Awel ja, "e goe presken" hmhm... ;)
Merci Lieven, was leutig! X

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 06 jun 2013, 22:16

Silverballgames schreef:Highway Hellen nadien afgehandeld, beklonken en bezegeld in de Janeiro.
Highway Hellen schreef:Amai, seg... hmhm... Merci Lieven, was leutig! X
:whisling: :clap:

lovewilliams
Real name: michielsen Joo

Bericht door lovewilliams » 06 jun 2013, 23:59

Silverballgames schreef:+1 voor Highway Hellen.

Kast opgehaald. Verkoop nadien afgehandeld, beklonken en bezegeld in de Janeiro.
En ze heeft me beloofd een goe presken te geven vur den G&R ... :lol:

De Janeiro >>>>>> the place to be !
En idd .....zaken doen met Hellen , is als zaken doen met een vriendin :D

Highway Hellen

Bericht door Highway Hellen » 07 jun 2013, 03:56

Nou ben ik echt aan het blozen zulle!!! X
:oops:

Plaats reactie