decals over bestaande decals

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Plaats reactie
kletmarjet
Real name: dimitri
Contacteer:

decals over bestaande decals

Bericht door kletmarjet » 06 mei 2014, 22:26

Heeft er iemand ervaring met decals over bestaande decals plaatsen?
Ik lees hier bijna nooit over en ik neem aan dat dat wel een reden zal hebben maar toch even vragen hier aan de experts (meerbepaald Pascal G94) 8-)
Dus ik heb een zeer mooie no fear maar dus volledig verkleurd.
Cabinet is nog in zeer goede staat met haast geen oneffenheden.
Dus ben eens benieuwd waarom dit not done is :whisling:
airbrushing is uiteraard ook een optie maar daar heb ik totaal geen verstand van
The difference between a man and a boy is the price of his toys

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Re: decals over bestaande decals

Bericht door g94 » 06 mei 2014, 23:22

Om eerst en vooral nogmaals een misverstand te weerleggen: origineel zijn dat geen decals! In die tijd werd de tekening rechtstreeks op het kabinet gezeefdrukt. Enkel bij de laatste Midway games hebben ze decals gebruikt (vanaf MB denk ik), en de gevolgen zijn bekend...

Dus in 't geval van een NF, moet je vraag eigenlijk zijn: decals over bestaande bedrukking :ugeek: ;)

En als je dan mijn mening vraagt: Ik zou het niet doen. De belangrijkste reden is dat decals niet 100% dekkend zijn. In de bleke delen zijn die een beetje transparant. Met als gevolg dat je dus de originele bedrukking gaat blijven zien doorheen je nieuwe decal. En dus krijg je een soort vuile zweem. Bij mijn AFM had een vorige eigenaar decals gekleefd bovenop de bestaande bedrukking, en je kon dat echt goed zien.

Gezien de kostprijs van dergelijke decals zou ik toch wel aanraden om de moeite te doen om je kabinet te prepareren zoals het hoort. Grondig herstellen en schuren, primeren en lakken. Moeilijk is het niet, alleen veel werk... maar het resultaat zal dan ook goed zijn.

Terzijde: de tekening van een NF bijwerken dmv airbrush lijkt me niet meteen een evident jobke ten andere.

Succes ermee! :good: P

kletmarjet
Real name: dimitri
Contacteer:

Bericht door kletmarjet » 07 mei 2014, 08:59

g94 schreef:Dus in 't geval van een NF, moet je vraag eigenlijk zijn: decals over bestaande bedrukking
i stand corrected :lol:

Ja ik dacht wel dat het niet ging lukken maar nu ben ik toch zeker.
Ik zal of het zo laten of toch de schuurmachine bovenhalen en het op de goede manier doen.
Voor degene die hun NF willen airbrushen hier een youtube film https://www.youtube.com/watch?v=BQA3Ox3gePw
Wederom bedankt Pascal voor al je hulp :good:
Laatst gewijzigd door kletmarjet op 07 mei 2014, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
The difference between a man and a boy is the price of his toys

MeesterPieter
Real name: MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 07 mei 2014, 08:59

ik zou ook denken dat het juist een uitdaging is om het originele artwerk met airbrush te gaan herstellen

*edit*

nice, meteen een filmpje erbij.
lijkt me juist cool, plus je houdt lekker je originele bedrukking, dat is toch altijd beter als decals
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 07 mei 2014, 11:45

MeesterPieter schreef:ik zou ook denken dat het juist een uitdaging is om het originele artwerk met airbrush te gaan herstellen
Absoluut. Ik zou in het geval van een NF ook voor airbrush herstelling gaan. Maar het is niet evident.

Overigens ben ik eerlijk gezegd niet echt onder de indruk van dat filmpje. Hij kan wel airbrushen, maar heeft toch wel serieus liggen fantaseren toen hij aan die vlammen bezig was... :shock:
nf_airbrushed.jpg
nf_airbrushed.jpg (65.7 KiB) 3459 keer bekeken
Als ik er al dat werk zou insteken, dan zou ik tenminste toch proberen het origineel te benaderen... :?
nf_origineel.jpg
nf_origineel.jpg (87.39 KiB) 3459 keer bekeken

MeesterPieter
Real name: MeesterPieter

Bericht door MeesterPieter » 07 mei 2014, 14:45

bovenste is toch juist veel mooier?

als je het doet, doe het dan goed ;)

topic op flippermarkt.de gezien met die kerel met wat slechte decals op een lotr had, die daarna de complete artwork opnieuw heeft gebrushed?
Back to the Future
Arduino zelfbouw project

Mentara
Real name: Maarten Lemey

Bericht door Mentara » 07 mei 2014, 15:43

't Is inderdaad een kwestie van smaak. En of je gaat voor iets dat mooi is, of iets dat gewoon een kopie is van het origineel. Ik vind de airbrush prestatie zelf wel heel mooi, maar totaal anders natuurlijk dan het origineel.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Pascal
Real name: PVW

Bericht door Pascal » 07 mei 2014, 16:04

de kopkast zijn toch wel stickers?

Scaryflippers
Real name: Timmy

Bericht door Scaryflippers » 10 sep 2014, 18:24

iemand interesse in het airbrushen van zijn no fear mijn vriendin airbrusht al jaaren en zou dat wel willen doen prijs bespeekbaar natuurlijk decals en al het werk is ook niet goedkoop :) :) :) :)

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Bericht door zwartepanter » 11 sep 2014, 17:48

Moest ik een NF hebben zou ik direct inpikken hierop...

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Bericht door Baron Shadow » 11 sep 2014, 18:51

Hmmm ik heb hier wel een No Fear staan maar ja gaat dan weer een hoop geld kosten voor alleen de looks.
En aangezien de mijne in een lineup staat zie ik de zijkanten toch amper.

Vond trouwens de airbrush versie mooier dan het origineel en ik zou dan ook gaan voor de mooie variant want origineel is hij toch ook niet echt meer als hij is overgespoten ;)
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Plaats reactie